Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fortsetter her med tråden som ble begynt på slutten av Svart Magi. Tar med lyset også som ble lagt i denne også:)
Frykt vil vi jo ikke ha - men det er et interessant emne det med "onde ånder".
Jeg har opplevet og få noe "mørkt" over meg - og erfaringen min var at jeg såg huden min bli grå! - Det gikk så fort og det skjedde ved innseiling til en by - var på Hurtigruten da. Om kvelden da jeg skulle sove, stivnet jeg, og klarte ikke og røre meg men kunne høre den stemmen som for meg virket uhyre mørk ut - og takket??? -på engelsk faktisk. Vel, som jeg også skrev da var at jeg ser på det som en del av treningen min. Min verden har forandret seg mye siden da. I dag kan jeg se og sense på en helt annen måte. Jeg har respekt for mørket. Det er en del av altet. Men jeg har valgt og jobbe i lyset og det krever jeg respekt for.
Lys ligger over denne tråden.
Hilsen mæ i nord
GjenopprettetMedlem
folk ma ikke misforsta,den traden prover ikke a skremme noen ,det fortelles bare ut fra egne erfaringer. mange som snakker om at det finnes ikke onde eller gode,om at det er kansje vi som vant til a klassifisere det slik.Kan god hende det er jo slik og jeg liker det. Men det jeg skriver om basert pa egne erfaringer,onde ander eksisterer i stor grad.Man kan kalle det hva man vil ,men nar man danser vekk det onde,sa er de onde der og da,etter ritualen kan man kansje filosofere om .
Frykt er for de som ser ikke og vet ikke,sjamaner kan ikke ha noen frykt til onder ander,det har de som er besatt av dem.

GjenopprettetMedlem
Hva er frykt,noe vi skaper selv?
GjenopprettetMedlem
Frykt er noe som sjamaner utnytter til sin fordel for a gjore jobben i noen tilfeller,sin egen frykt til sin fordel og pasientenes frykt for pasientenes fordel. Sjaman er en vandrende frykt for det onde.
GjenopprettetMedlem
Frykt er det ukjente? (mørket)
Er vel et standardsvar.
Uten Mørket ingen Lys kan vi snu også selvsagt:) Uten Lys ingen mørke.. For å få forandring må vi inn i det "ukjente" må vi ikke? Tar vi med oss lyset er det ikke lenger mørkt? hehe
Vel, jeg er ingen ekspert på og skrive - og uttrykket meg derfor kanskje litt skeivt, men det blir vel bedre
Ha en riktig god dag alle sammen :
GjenopprettetMedlem
Har en kraft så trenger ikke åndene være onde.
Da kan en deale med dem,befale dem til å gå inn i lyset.
Vise dem vei.
Mine erfaringer med mørke ånde energier,er at det handler om min egen kraft i møte med disse energiene.
Og de som gjennom et tidligere kristent farget sinn ble tolket som onde ånder
ikke er annet en noidi-gadze eller saivo-olmai,sjamanens hjelpere,både dyr å mennesker å trær og ormer,fugler,ja.
Jeg har møtt sterke åndekrefter,som har knust forsvaret mitt,og overtatt meg,i transe
mine første møter med disse,gjorde at jeg trodde det var demoner.
Nå skjønner jeg at det handler om å være bedre forberedt,at disse kreftene faktisk eksisterer og kommer når jeg kaller på dem.
Det finnes et spesielt kosthold som sjamanen kan følge,for å fungere best og med kraft,til enhver tid,særlig under opplæring av åndene.
Mat å drikke som ikke sløver sansene,men gir kraft til kropp å ånd.
Et fintfølende menneske vet hva som gir kraft,og hva som sløver og gjør en dorsk,glemsk,likegyldig.
Det er ved å følge denne finfølelsen,en kommer til sin egen kraft.
Og ikke tenke(((,ah,det er vel det samma hva en putter i munnen,hæ?,skal en begynne å spesialisere kostholdet også nå???))))
Som Dimi sa så godt: Sjamanen er en vandrende frykt for det onde
som jeg tenker må være sinte mennesker,enten i denne verden,eller andre intimt tilknyttet,innviklet.
Disse hissig proppene nærer seg på hissige energier fra stress og sinte mennesker på full fart et eller annet sted.
Om jeg stresser og hisser meg opp,tiltrekker jeg meg sinte energier,og så er mølla igang.
Da skjønner jeg plutselig mordere og psykopater et øyeblikk.
En jævlig tilstand,der en faen ikke er seg selv,men alle andre,på samme tid.
Nei en må skape sin egen fredelige hage i denne verden,et sentrum av kraft
å gå til når det blåser som hverst.
da kan en se og høre hvem det måtte være.
Det kan være stormen,den har energier som kan sette en i ubalanse.
Dette er ville krefter som ikke kjenner til vår oppfattelse av orden og kontroll
og blåser også en lang i det.
Sterk vind og blest har blitt tolket som onde ånder,for de har revet trær over hodet på folk.
Så jeg skal ikke tøffe meg for meget nu,respekt for dem som bor under forhold der været kan drepe.
Jeg har kanskje et litt naivt blåøyd syn på naturen
men har vondt for å se at den kan være ond.
((Min egen dumhet kan få meg til å beskylde naturen for å være ond og full av demoner
men det er jo fordi min største frykt er å se i ånde speilet der sannheten
om min egen natur,viser seg,uten å skjemmes det grann))
Jeg tenker sjamantromma er dette speilet,og jo mer en banker på og lytter,så drysser støvet av ens opprinnelige selv
den en er bak det moderne og "veletablerte".
Den kraft fyllte.

,
GjenopprettetMedlem
Teleterkji!!
Du skriver det så godt! Det var deilig og lese!

-venter på at tromma skal få vibrere og sanse stillheten. Den trenger en reparasjon, min kjære "Hvide Sol"
GjenopprettetMedlem
Sjaman kommer til et hus for å rense den,han slår i trommen i en time for han ser at det kommer stygge meneskelignende vesener fra et hjornet.De strekker seg og klager på at det er lenge siden de har gjort gymen.De ser sjamanen og sier til han for at de har tenkt å bli værende,men jeg er sjaman og hva så sier de.Etter på, sjamanen lenge stå utenfor døra og trommet,han trommet dem lagt,langt vekk i fjerntid.
Hvor kommer de fra?,har de eksistert siden mennesket ble skapt eller lengre tibake i tid?,Ble de skapt av våres stygge tanker,handlinger,følelser,er det slik, at så lenge vi har det dårlige i oss ,så lever de og koser seg og er like kyniske som vi kan være. Sjamaner slås med dem hver dag og de tar aldrig slutt. sukk.