Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen.. viste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, men fant ut at jeg kunne legge det under "svart magi"

Jeg fikk en mail i dag fra min far..
det var en vandre mail som sendes rundt omkring på jorda..
men den har hvist opprinnelse fra før internett kom..

Meldingen/brevet starter med en del visdomsord om at man ikke kan kjøpe lykke osv.
Hm.. artig mail tenkte jeg med en gang... det er godt å spre sin forståelse om at penger ikke gjør en lykkelig..
Men så kom det..
lengre ut i mailen repeteres det på forskjellige måter at en sende mailen videre for å få lykke.. og det innen 4 dager..
Så nevnes det jo selvfølgelig at flere som har gjort det blir rike... (var ikke poenget at man ikke trengte penger?)
Og at hvis man ikke sender det videre kommer man til å rammes av ulykke..
Jeg syntes dette minner mye om kirkens tidligere metoder for å skaffe seg tilhengere..

Og jeg vil med dette fraråde dere å sende det videre hvis dere skulle få det i posten..

mvh jonathan

PS:
Man truer ikke folk med lykke!!
Anonymous
Vi har fått en del slike mailer, vi også.
Disse meldingene kommer gjerne som sms på mobilen og.
Selvfølgelig sletter vi dem. Skal man gå rundt og tro at
dette er reelt, sletter man antagelig seg selv til syvende og slutt...!
GjenopprettetMedlem
Sletter av prinsipp alle mail/sms som må sendes videre
med eller uten skjulte eller åpne trussler om ulykker eller ulykkelige dager...
:razz: :razz:
GjenopprettetMedlem
slike mail går direkte i søpla og til gjenvinning i håp om friskere ord  :w00t:
Sensis [Crawler]
Enig. Disse mailene går også rett i søpla hos meg. Uansett. Hele tiden.Uten skrupler.

mvh ailo
Anonymous
ja de går rett i søppla her å man kan jo bli besatt å da blir man jo fjærna  :w00t:
er det søppel så er det søppel ingen liker, sender du det ikke videre så blir du ulykkelig osv
GjenopprettetMedlem
Jeg har skrevet litt om slikt i tråden "fikk en mail fra en venn":

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 0.msg33169

De nettstedene jeg viser til er kjekke å kjenne til. Vet ikke om noe lignende på norsk / i Norge ...

Det er ikke fritt for at en del varianter av slike ufyseligheter har dukket opp her i Sjamansonen opp gjennom årene, lagt inn av folk som vel kanskje har vært i "god tro", hvilket jeg etter hvert har begynt å omskrive til "dårlig tro".
Anonymous
Ja de mailene her er jo typisk spam mail, som er konstruert for å senke farten på nettet. Anbefaler alle å slette ALLE slike mailer, uansett budskap. Det er bare fordekt faenskap ;D
GjenopprettetMedlem
Jepp. Sletter alt.
GjenopprettetMedlem
Jeg har også prøvd å bestille horoskop på nettsider, og fikk da lignende epost. Det handler om at det kommer hell og lykke ens vei, men det kan de ikke si noe om før de får så og så mye penger. Det gjelder å være bevisst på hva man bestiller.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Noe lignende har jeg også opplevd, Stridshjelp. Det er en sleip business. :-\
Men nå har jeg lært.
GjenopprettetMedlem
Her å havner alle slike typer mail i søpplekassen!  :badgrin:
GjenopprettetMedlem
Man kan ju roa sig med att räkna lite på ett kedjebrev som ska skickas till 6 personer... 13 rundor så har alla på klotet fått brevet minst en gång!

Fick en extra fuling idag, Dalai Lama himself uppmanar till att skicka vidare.. Söppel direkt!

1 6
2 36
3 216
4 1296
5 7776
6 46656
7 279936
8 1679616
9 10077696
10 60466176
11 362797056
12 2176782336
13 13060694016
GjenopprettetMedlem
"Hansmathias":

Man kan ju roa sig med att räkna lite på ett kedjebrev som ska skickas till 6 personer... 13 rundor så har alla på klotet fått brevet minst en gång!

Fick en extra fuling idag, Dalai Lama himself uppmanar till att skicka vidare.. Söppel direkt!

1 6
2 36
3 216
4 1296
5 7776
6 46656
7 279936
8 1679616
9 10077696
10 60466176
11 362797056
12 2176782336
13 13060694016

Du sætter det så klart op :)
:idea: Det vil sige, hvis jeg giver 6 mennesker et smil om dagen, vil alle på kloden få mindst ét :lol:. Her er de:  :) :) :) :) :) :)