Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg er midt inne i en avslappende meditasjon. En rolig vuggende energi fører meg inn i et mørkblått landskap.
Jeg svever rundt i dette harmoniske og fredelige mørket.

Tyngden av kroppen forsvinner gradvis. En enorm tilfredshet fyller mitt sinn. Jeg er FRI.  JIPPI!

Jeg svever … svever … da en kvinne stemme plutselig bryter idyllen, med ordene: “Du må slutte å røyke!”

Jeg lander med et brak. Jeg titter rundt i rommet, for å se hvem det var som sa dette.
Men selvsagt er det ingen der, bortsett fra et lite lysglimt som blinker oppe i taket.

Hmpf! Jeg har ingen planer om å slutte å røyke. Jeg har ikke lyst. Men åndene er tydeligvis ikke enig med meg.
De passet på, når jeg var åpen for kontakt, med å komme med sitt budskap.

Det er ikke første gangen, åndene nevner røyking til meg. For ca et år siden, lå jeg og leste på sengen.
Plutselig fikk jeg høre klart og tydelig, like ved sengen,  en mannlig stemme som sa: “Røyker du ennå?”
Det var bare meg i rommet, så hvem som snakket, må gudene vite.

Som om ikke det var nok, fikk jeg dagen etter skjenn av en vilt fremmed mann. Jeg stod i gaten i sentrum og tok meg en blås.
Da kom det durende en mann, morsk i blikket og sa til meg om jeg ikke var klar over at det var farlig å røyke.

Nå etter at jeg hørte denne kvinnestemmen, ringer min fetter et par dager etter. Ham snakker jeg med toppen et par ganger i året.
Midt under en koselig samtale, begynner han plutselig å snakke om røyking.

Jeg fikk ikke helt med meg hva han sa, så jeg spurte ham “ Lurte du på om jeg hadde sluttet å røyke?”

“Nei“, svarte han. “Jeg spurte ikke om du hadde sluttet å røyke. Jeg sier at du må slutte å røyke.
Hører du hva jeg sier? DU MÅ SLUTTE Å RØYKE!!”

Lang taushet fulgte, mens han ventet på svaret mitt.

“Jaha!”, sa jeg tilslutt, og som en typisk røyker som tviholder på sin avhengighet, begynte jeg å snakke meg bort i fra temaet.
GjenopprettetMedlem
Skal si du opplever mye for tiden. Det er alltid spennende å lese dine innlegg!  :wub:

Vel...du får iallefall KLARTEKST fra dine åndevenner! Så blir det opp til deg!  ;D

Skal ikke si noe selv...da kaster jeg stein i glasshus!  :lol:
GjenopprettetMedlem
hehe, jeg kan heller sende åndan bort til deg, Silva, med sitt budskap  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ja men det där var väl inget nytt ...  :P
Det har du väl hört förut...?
I hvert fall for.... ca 1½ år sedan?  ;)
GjenopprettetMedlem
Ja, det er det jeg skriver Orre, at jeg har hørt det før.
Tilslutt ender det vel opp med at jeg stumper røyken. Det er jo forsåvidt en fornuftig handling.
GjenopprettetMedlem
Tror egentlig at jeg er like sta og egen som deg, så vet ærlig talt ikke om det hjelper!  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
:P
GjenopprettetMedlem
Jag hade nettopp ett samtal med min syster om hennes rökning... hon beklagade sig om att nu måste hon sluta röka, hon har tung hosta å svårt att sova för att hon måste upp mitt i natten för å röka. Och det var dyrt å hon ville vara ett gott exempel för sin dotter så att hon inte ska börja röka så höll hon på och jag gjorde mitt bästa för att uppmuntra henne om att "ja nu är d väl ändå dags och d klarar du av osv." När vi sen har pratat i en god stund om hur dåligt d är med cigaretter och att nu borde hon slut så reser hon sig lugnt ifrån köksbordet och sätter sig vid spisen och tänder en cigarett... :shock: :exclaim: det säger väl en del om vilket starkt grepp tobak kan ha på en människa ;D  Tror hon skulle ha behövt en ande som säger åt henne å sluta :)
GjenopprettetMedlem
Ja, tobakken har et sterkt grep  :confused:

Uansett hva folk el ånder sier, tror jeg det eneste som nytter, er viljestyrke. For min del, må jeg ville det og ha viljestyrke i bøtter og spann.
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer på om det kanskje er noen andre enn åndene som snakker til deg.

Har du vurdert om det er ditt høyere selv som snakker til deg? Det kan absolutt hende at det er ditt høyere selv som snakker, og da er du i den situasjon at du vil slutte å røyke.

Noe å tenke på, eller rettere sagt "kjenn på det".

Gidgeroo
GjenopprettetMedlem
Det jeg kan si om den kvinnestemmen, er at hun hørtes kjent ut, uten at jeg kunne plassere henne helt.
GjenopprettetMedlem
. . og hvor mange beskjeder treng du før du vil?  :innocent2:

erfaringsmessig vet jeg at beskjedene blir bare tydeligere om en ikke hører etter, hehe som da jeg fikk beskjed om å begynne å meditere for non år sia  :icon_biggrin: tok ikke hintet og fortsatte med å fly på tura helt til æ sprakk ankelknoken og fikk beskjed av lege å sitte iro i fire månder  :w00t: Det var litt av en lærepenge du  :wink:

ta et vink å prøv å hør etter

klem  :wub:
GjenopprettetMedlem
Svaret på hvem den kvinnestemmen er finner du inni deg.

Gidgeroo
GjenopprettetMedlem
SLUTT Å RØYKE!!!

ellers kan hende du blir syk .
GjenopprettetMedlem
hm ... mumle ... mumle.