Forum /
tilbake / Drivkraft og vilje til å søke sannhet og frihet
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg hadde søkt og jobbet med meg selv en stund, men hadde stagnert og var litt frustrert og deprimert for noen år siden, da jeg liksom ikke fant det.
Det var da jeg helt plutselig fikk min første lysopplevelse da jeg la meg ned og slappet av med meditasjonsmusikk og røkelse.
Jeg var i et ørkenlandskap hvor det sto en pyramide, og et lysvesen ved siden av. Lysvesenet var vanskelig og se klart, for h"n var omgitt av mye hvitt lys, og h"n hadde et lysende blått sverd. Det kom flyvende en buddhalenke i lufta som stoppet over pyramiden, begynte å lage spiralbevegelser, og forvandlet seg deretter til en drage som fortsatte i samme spiraldans. Bildet skiftet, og jeg så mange små spiraler i lysende regnbuefarger som oppførte seg som vannbølger, og ble til mosaikklignende småbiter med hver sine farger.
Jeg kjente at lys var frigjørende, den positive viljen kom tilbake, den gode "aldri-gi-opp-for-det-ligger-noe-på-lur-og-venter-følelsen". Og jeg
skulle og
måtte finne sannheten. Så begynte det et nytt og intressant selvutviklende kapittel.
Jeg ble også kjent med at det er energier som fanger, energier som frigjør, og at vi mennesker befinner oss på forskjellige steder imellom. Målet er friheten

Anonymous
Jag tänker ofta att vi som tar del av andligheten och jobbar med oss själva är lyckligt lottade.
Så härligt att läsa om din erfarenhet Kristin, som gav dig nyckeln till självutveckling och
"aldri-gi-opp-for-det-ligger-noe-på-lur-og-venter-følelsen".

GjenopprettetMedlem
Så flotte ord...
Fint å oppdage sin egen styrke .
Takk for at du deler

Anonymous
Takk skal du ha kristin for at du forteller. "Lys er frigjørende" er ei setning jeg skal tygge litt på utover.

Anonymous
Takk for det
"Fønix":
"Lys er frigjørende" er ei setning jeg skal tygge litt på utover. 
Tygger på det selv, for jeg mener bestemt at det også finnes en frihet som verken er lys eller mørk, eller begge deler. Er lys ensbetydende med frihet? Vi trenger kanskje noen ganger lys og andre ganger mørke? Det er et mysterium rett og slett.
Det er også slik at jeg tidligere søkte mye, etter både sannhet og lys. Nå for tida finner jeg det bare anstrengende og søke, og vil bare være i nuet og kjenne på roen. Det oppleves også som frigjørende.
Men det har og gjøre med dit jeg har kommet, ved hjelp av det jeg søkte og fant tidligere. Har på veien belyst/bevisstgjort (noen sier også at lys er bevissthet) deler av meg selv, og dermed er jeg lenger ikke fanget av de illusjonene jeg hadde før. Da er det lettere og forholde seg nøytral, og friere til det rundt seg. For konflikter oppstår fordi man ikke har belyst den bakenforliggende årsaken til den. Mørkerom etter mørkerom skal belyses litt etter litt, tror jeg. At vi veksler mellom lys og mørke, og kontrastene blir kanskje gradvis sterkere?
GjenopprettetMedlem
Jeg deler de samme tankene som deg, kristin.
Tror ikke vi er klare for alt lyset på en gang, hvis du skjønner hva jeg mener...vi må utforske det mørke i oss, for å finne balansen. Dykker vi dypt nok i mørke, dukker det plutselig opp lys på uventede steder...
Å leve i øyeblikket er utrolig vanskelig, så bra at du er kommet dit

Det gir en deilig fred.

GjenopprettetMedlem
Lysvesen med flammende sverd, høres ut som erkeengelen Mikael det.
http://www.angelfocus.com/archangels.htmAnonymous
ingenting er bedre en friheten i seg selv,lyset å mørke danser sammen på den andre siden,men den dagen vi har finni sannheten er jeg redd vi har kjørt oss fast jeg tror sannheten beveger seg,men jeg fortsetter å søke etter sannheten så lenge jeg lever,en sannhet i dag kan bli en annen i morgen mens vi vandrer på veien for å berike våre sjeeler

til deg for ett flott innlegg bast
jeg ønsker altid å si sånn som jeg ser det

min sannhet din sannhet i sammen finner vi svarene klem
Anonymous
Takk, dere :wub:
"Guro":
Lysvesen med flammende sverd, høres ut som erkeengelen Mikael det.
Ja, jeg har lest om han flere steder, og det er mye som stemmer overens, angående både symbolikk, farger og temaer. Jeg begynte og lete opp stoff om engler etter denne opplevelsen, og helt automatisk var det navnet Mikael som var mest intressant.
Han står for sannhet, vilje og handlekraft blant annet. Jeg sto bakerst i køen da de delte ut vilje og handlekraft, og var kanskje på bunnen akkurat med viljen, da dette kom.
Så oppdaget jeg at viljen og handlekraften kom med sannheten om meg selv, den viktigste sannheten, og ikke minst sannheten om at man spiller en viktig rolle.
Da ble det viktigere å handle enn å tenke, og andre sannheter ble heller ikke så viktig.
"Bast":
jeg ønsker altid å si sånn som jeg ser det
min sannhet din sannhet i sammen finner vi svarene klem

GjenopprettetMedlem
Flott opplevelse, Kristin.