Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"Før trodde jeg at et menneske med ego var en person som prøvde å være større enn han eller hun var. Etter denne opplevelsen innså jeg at den farligere siden av egoet er den som later som den er mindre enn den storheten vi er. Kanskje tilbakeholdenheten og ydmykheten er egoets siste skanse i forsøket på å kontrollere oss i marsjen mot vår egen storhet? Hva slags ledere er vi i denne nye verden hvis vi lytter til egoets råd om å være små? Vi trenger ikke å bli lært eller helbredet. Vi må rett og slett bare velge å gå videre inn i det mirakuløse."
Sitat av Jonette Crowley i boka "Ørnen & Kondoren" - en sann historie om en uventet mystisk reise.

Synes Jonette har truffet den berømte spikern her!
mvh kariw
SEO Crawler
Noe kjent med de ordene, minnet om noe annet. (  :beer: )

Veien til sentrum er å finne i dansen mellom motsetningene, slår det meg.
Pulsen, pusten, livet, bevegelsen.
Så sentrum kan kun være NÅ, neste nå kan det være et annet sted
GjenopprettetMedlem
Hei igjen! Beklager at jeg ikke gir meg  :wub:,men jeg er nå en gang sånn at jeg av og til går og ruger på ting. 8)

Dere snakker mye om kommandering av healing. Ser dere ikke at da bruker dere hodet,mens virkelig healing går gjennom hjertet? Dere snakker også om at Gud finnes i alle og rundt alle (her er jeg enig), og at dere stiller dere likt med den guden som er i dere. Men det skjærer seg jo :w00t: Om dere skal bruke gudskraften i dere (eller i naturen) så må jo det gå om hjertet. Eller finnes denne gudskraften bare i hodet?????

:)
GjenopprettetMedlem
Man kan fint kommandere fra hjertet!

*jeg befaler kraften å komme i mine hender så jeg kan heale denne personens smerter i kjærlighetens kraft*
Anonymous
"kariwe":

"Før trodde jeg at et menneske med ego var en person som prøvde å være større enn han eller hun var. Etter denne opplevelsen innså jeg at den farligere siden av egoet er den som later som den er mindre enn den storheten vi er. Kanskje tilbakeholdenheten og ydmykheten er egoets siste skanse i forsøket på å kontrollere oss i marsjen mot vår egen storhet? Hva slags ledere er vi i denne nye verden hvis vi lytter til egoets råd om å være små? Vi trenger ikke å bli lært eller helbredet. Vi må rett og slett bare velge å gå videre inn i det mirakuløse."
Sitat av Jonette Crowley i boka "Ørnen & Kondoren" - en sann historie om en uventet mystisk reise.

Synes Jonette har truffet den berømte spikern her!
mvh kariw

Jepp, det har hun. Er snart ferdig med hennes bok og det har vært en sann nytelse for mitt sinn og hjerte å lese denne boka. Det er som å se flere sider og erfaringer jeg har hatt de siste 1-2 årene og ikke minst hun har veldig mange like tanker på diverse ting. Så hun er en veldig troverdig person etter min mening. Og hun tør å erkjenne sin gudommelige storhet. Hun bruker ordet interdimensjonalt...det er jo det samme som multidimensjonalt.  8)
GjenopprettetMedlem
"arkadia":

Hei igjen! Beklager at jeg ikke gir meg  :wub:,men jeg er nå en gang sånn at jeg av og til går og ruger på ting. 8)

Dere snakker mye om kommandering av healing. Ser dere ikke at da bruker dere hodet,mens virkelig healing går gjennom hjertet? Dere snakker også om at Gud finnes i alle og rundt alle (her er jeg enig), og at dere stiller dere likt med den guden som er i dere. Men det skjærer seg jo :w00t: Om dere skal bruke gudskraften i dere (eller i naturen) så må jo det gå om hjertet. Eller finnes denne gudskraften bare i hodet?????

Og hva får deg til å tro at å kommandere bare går via hodet og ikke hjertet?
Jeg mener...siden du ikke har prøvd selv  ;D

:innocent2:

*jeg gir meg ikke så lett jeg heller, hehe  :razz: *
Anonymous
"arkadia":

Arkadia - dess høyere bevissthetsnivåer man får kontakt med dess viktigere blir balansen mellom vårt sinn og hjerte. Og tankene blir forsterket og kan være med å heale helt klart. Telepati kan f.eks ikke fungere uten at sinnet er med i balanseringen. Kjærligheten er byggestener for å skape - mens byggeren/snekkeren er vårt sinn via våre tanker.
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":

"arkadia":

Dere snakker mye om kommandering av healing. Ser dere ikke at da bruker dere hodet,mens virkelig healing går gjennom hjertet? Dere snakker også om at Gud finnes i alle og rundt alle (her er jeg enig), og at dere stiller dere likt med den guden som er i dere. Men det skjærer seg jo :w00t: Om dere skal bruke gudskraften i dere (eller i naturen) så må jo det gå om hjertet. Eller finnes denne gudskraften (bare i hodet?????

Arkadia - dess høyere bevissthetsnivåer man får kontakt med dess viktigere blir balansen mellom vårt sinn og hjerte. Og tankene blir forsterket og kan være med å heale helt klart. Telepati kan f.eks ikke fungere uten at sinnet er med i balanseringen. Kjærligheten er byggestener for å skape - mens byggeren/snekkeren er vårt sinn via våre tanker.

Er enig i at det skal være balanse mellom sinn og hjerte,men om du mener at tankene healer, så mangler du jo hjertet.
Når jeg ser mange av dere for meg,så ser jeg at healingen går fra hodet og ut i hendene,mens den burde går fra hjertet og ut i hendene.

En liten kommentar på kanten av tråden: Det ser ut som at mange her inne føler at de har kommet mye lenger enn andre (dvs oss som ikke har vært på sonen så lenge),-men dere er jo forhåpentlig klar over at det er mange veier å gå? At det ikke dermed betyr at dere er høyere enn de som er uenige? :wub:

"Inger Lise":

Og hva får deg til å tro at å kommandere bare går via hodet og ikke hjertet?
Jeg mener...siden du ikke har prøvd selv  ;D
:innocent2:

*jeg gir meg ikke så lett jeg heller, hehe  :razz: *

Flott å få reaksjoner da vettu  8) (Kanskje du er vær du også,Inger Lise? ;))
Det er da vanlig kunnskap,det :w00t: Når dere kommanderer bruker dere "ord"= da kommer det jo helt tydelig fra hodet.

Sender en god varm klem til dere alle fra hjerte til hjerte,jeg :wub:
Anonymous
Er enig i at det skal være balanse mellom sinn og hjerte,men om du mener at tankene healer, så mangler du jo hjertet.
Når jeg ser mange av dere for meg,så ser jeg at healingen går fra hodet og ut i hendene,mens den burde går fra hjertet og ut i hendene.

Dess høyere bevissthetsnivå man kan oppnå og dess bedre balansen er mellom sinn og hjerte så vil tankenes kraft være virkelig fremtredende. Og ved å bruke tankens kraft og ved å ha solid kjærlighetsgrunnmur så er jo begge INKLUDERT. Sinnet og Hjertet er inntakt. Ikke noe mer eller mindre.  :)
GjenopprettetMedlem
Det å ha lang fartstid på sonen, og ha mange innlegg.....

Har lite med å gjøre hvor langt man har kommet med seg selv.....

Mener jeg, men jeg kan ta feil
GjenopprettetMedlem
"arkadia":

Flott å få reaksjoner da vettu  8) (Kanskje du er vær du også,Inger Lise? ;))
Det er da vanlig kunnskap,det :w00t: Når dere kommanderer bruker dere "ord"= da kommer det jo helt tydelig fra hodet.

Sender en god varm klem til dere alle fra hjerte til hjerte,jeg :wub:

Hehe, nei, jeg er nok ikke vær  :P

Ja, vi bruker ord når vi former intensjonen, men kommandoen kommer fra hjertet. Eller kanskje fra hele meg... Det er like mye følelse i det. Tror ikke man kommer lang hvis man ikke har med hele seg i sin healing-formidling.
Og så er det mer enn ord og følelse....noe som er der som for meg er udefinerbart. Som helt klart er positivt, og som blir forsterket når jeg er bestemt, målrettet...altså kommanderer.

Vil også si at når kommandoen er gitt, er det slettes ikke meg som styrer showet, jeg er statist som kun utfører oppgaver jeg blir pålagt. Ellers har jeg kun en observatørrolle. Det som gjør at jeg foretrekker å kommandere, er at intensjonen blir sterkere, kontakten med Den Store Ånd blir kraftigere, og kraften/energien i det som skjer mer presis og konsentrert.

En healer er en som oppretter kontakt mellom Den Store Ånd og den som trenger healing. Healeren er altså den som ringer nødnummeret og forteller hva h*n anser som problemet og gir informasjon om hvem som har dette problemet. Det viktigste i denne opprettelsen i forbindelsen, er ikke hva healeren tror er problemet, men nettopp AT kontakten blir opprettet. Jeg opplever at å kommandere oppretter en sterkere og bedre kontakt mellom D.S.Å. og den som trenger healing.

Ja, det var litt om hvorfor og hvordan i min verden....

:wub:
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

:o

Har noen sagt det???   

Meg du mener, da....?  :moreevil:  :innocent2:  :w00t:    :lol:

GjenopprettetMedlem
Eller meg selv, her jeg lager innlegg fulle av kakkerlakk avfalll
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Jeg er helt enig med deg :eusa_clap:
Men om du leser noen av kommentarene som dukker opp,så kan en få dette inntrykket. Passer ikke helt i forhold til tråden hvor vi diskuterte respekt i hvert fall.

:wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
  Hva skjedde med å skille sak og person?

ikke ta ting personlig...

GjenopprettetMedlem
"Malaika":

Hva skjedde med å skille sak og person?

ikke ta ting personlig...

Jeg tok det ikke personlig,men jeg har sett det overfor flere av oss "ferskingene".  8)
GjenopprettetMedlem
:eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Arkadia sier:
"En liten kommentar på kanten av tråden: Det ser ut som at mange her inne føler at de har kommet mye lenger enn andre (dvs oss som ikke har vært på sonen så lenge),-men dere er jo forhåpentlig klar over at det er mange veier å gå? At det ikke dermed betyr at dere er høyere enn de som er uenige? "

Hmmm.... Jeg syns det er synd om det oppfattes slik, for jeg tror ikke det er ment sånn fra noen.
Heller tror jeg det kan ha med å gjøre at vi 'gamlingan' er husvante her inne, og kjenner hverandre til en viss grad.
Vi har funnet en viss ro og trygghet i vår måte og være på her i forumet. Det er også mye fleiping og tulling, vet du. ;D
Da kan det kanskje virke sånn av og til, uten at det er tilfelle.  Jeg har ikke kunnet se dette.
GjenopprettetMedlem
Ja... Oppfatter det samme som Bluestorm...

Hilsen en som har over 2000 innlegg her, og skjønner at jeg  fortsatt en like uvitende "tulling"...  :o 
Anonymous
Jeg oppfatter heller ikke meg selv som en som er kommet lengre enn andre.
Men jeg er en av dem som befaler når jeg ønsker at en healing skal finne sted.
Selvfølgelig viser jeg ydmykhet og takker for det.

Lurer litt på noe av det Arkadia sier her i denne tråden.
- Når dere kommanderer bruker dere "ord"= da kommer det jo helt tydelig fra hodet.

Da spør jeg: Er det ikke slik at vi bruker "ord" uansett om vi kommanderer eller ber eller på andre måter har en dialog med det som måtte befinne seg rundt oss?
Ergo så må hodet være med på en eller annen måte.
Men når hodet og hjertet jobber sammen, strømmer det like mye fra hjertet som fra hodet. Mer fra hjertet tør jeg å påstå, mye mer. Men ord er for meg nødvendige, ellers ville jeg ikke fått fram det jeg ville. Kommunikasjon må til.

Og en ting til Arkadia, du skriver: Jeg er bare et lite menneske...

Da sier jeg: Et lite menneske du liksom. Er du virkelig ikke klar over hvor stor du egentlig er?  Din sjel er alt og din kropp er din sjels tempel.

Klem fra Kira!
GjenopprettetMedlem
Det var vel det jeg trodde,-og håpet :wub:
At inntrykket ikke skulle stemme,mener jeg :respect:

Til Kira: joda jeg vet jo at jeg som menneske er stor,men jeg er jo allikevel bare et lite menneske :eusa_dance:

Ønsker alle,-ferske og veteraner,- en god helg,-skal prøve å ikke kverulere på noen dager,nå 8)
GjenopprettetMedlem
  Jeg vil bare tilføye en liten ting i debatten for og imot befaling.

For en liten stund siden, var det en fireåring som hadde laget en Fe til mine døtre (inne i sitt hode)
  for at de trengte en Fe til beskyttelse, sa hun. Den lille engelen,  forventet at det skulle bli sånn, og sånn ble det.
  Healingen hadde skjedd.

Ingen bønn, eller befaling. Bare naturlig , sånn skal det være. Det finnes
  ingen begrensinger.Ingen som er høyere eller lavere enn andre.

Jeg tror ikke befaling av noen kraft er mindre ydmykt, eller noe. Det er fordi jeg setter meg selv like høyt som
  enhver kraft. Som jeg setter alle rundt meg på samme linje.

Gud/ skaperkraften nekter ingen noe. Fordi vi alle fortjener lykke og overflod.

(takk til engelen Julia  :wub: )

Anonymous
jeg setter meg ikke over gud for meg trengs ikke det, for gud for meg er i et med kjærligheten i mitt hjerte  :wub:
befaling/komando blir skjelden brukt her, liker ikke ordene.
bruker telepati for å åpne kanalen det kan jo ses på som en befaling til seg selv for å åpne healing kraften.
hva ligger egentlig bak ordene, det er vel kansje forskjellig fra menneske til menneske.
kraften for meg har en høyere intlegens enn meg sånn jeg ser det
ja ja det kan vel diskuteres det også  :w00t:
det har vel noe med vår intensjon å gjøre dine ønsker er min komando (the secret)
det har hendt at mitt ego har tatt over å tror at kjærlighetsenergien ikke har skjønt tegninga å jeg har vært inne å styrt litt,  :) jeg ser  på det som å stå i sin egen kraft.
ego er å et ord som kunne diskuteres, det virker som det står fram som bare negativt, men uten det hva er vi da ?
trenger vi ikke det for å finne balanse ?
GjenopprettetMedlem
Må også tilføye noe...
Å tenke med hjertet...

Det å tenke/ heale med hjertet, starter da i hodet som gode kjærlighetsfulle tanker og visualiseringer. Ingen har vel hjerneceller i selve hjertet...Tankene omgjørs til følelser som sprer seg i hjerteregionen og chakraet. Og følelsene setter oss i en tilstand av velbehag og åpent hjerte, den rette tilstand for healing...  :P  :wub: 
GjenopprettetMedlem
Jeg tror på helheten jeg! Og balansen I helheten.

Man kan ikke følge intuisjonen dersom ikke fornuften er der.
Man kan ikke vite hva smerte er før man vet hva sunn helse er.
Man kan ikke sette pris på den lyse dagen dersom man aldri har opplevd natten.

Man kan ikke heale bare gjennom hjertet dersom ikke hodet er med å utforme tanken om handling.

Hodet = sender ut beskjed. (Henter kraften)
Hjertet = utfører beskjeden. (Utfører healing)

Slik er min erfaring!  :)