Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
kom idag fra erkeengel Mikael
Jeg er kommet her i dag for å fortelle om fornyelse. Det å kaste det gamle skinnet av. Det skjer store celleforandringer på jorda nå. Det er dype traumer som skal forløses fra atlantistidsrommet. Det er mange som vil kunne oppleve sterke smerter i underliv, korsrygg og som vil se sterkere farger, bilder. ye mønstre, ruteformer og strukturer kan danne seg for de som kan se. Det er som om en ny struktur kommer ned til dere som skal legge seg i cellene og transfomere gamle tankemønstre og trosformer som ikke lenger er tjenlige. Det vil skje store forandringer i jordsmonnet som vil føre til dype naturendringer. Det er vikitg å be for jorda. Å sende striper av lys til moder jord og til områdene under jorda der strukturer skal endres. Det er mange krefter fra lyset som ønsker å hjelpe jordas barn. Ta imot innvielser fra englene. Ta imot de dype beskjedene om kommer til dere fra jordas indre. Det er krefter inni jorda, gamle sjamanistiske reiseveier som vil bli fornyet og gjennom forløsning av det tunge jordsmonnet og tunge sjelefragmenter som sitter der, vil det bli ny forløsende energi som kommer ned på jorda. Det er viktig å balansere seg mellom jord og himmel i det tidsrommet der denne transformasjonen vil skje. Det er snakk om en tre ukers periode fra nå. I denne tiden er det viktig med jording og cellerensing. Du kan rense cellene dine med gull og be din engler om å hjelpe deg også. Det er nye krefter fra lyset som kommer ned for å hjelpe dere. Dere kan ta imot Mikaels bønn som en hjelp til å finne veien videre enklere: Jeg ber om at omstruktureringen av cellene mine skjer i tråd med min sjels ønske og min sjels høyeste potensiale. Jeg ber om at sjelens lys får skinne gjennom cellestrukturer og vaske bort gamle minner som ikke lenger er tjenelig for sameksistens på jorda. Jeg ber om at min sjels lys får vaske bort gamle sår og traumer som ikke lenger er tjenelig for min sjels utvikling. Jeg ber om at guds lys får vasket bort alle celleminner som holder meg tilbake fra å oppnå min sjels høyeste potensiale. Jeg ber om at kjerubene kommer til meg og healer bort mine sår slik at jeg kan stå styrket i den nye energien som kommer ned. Jeg ber om å få skrive en kontrakt: jeg følger min sjels høyeste potensiale. Jeg ber om at lyset smelter sammen med cellene mine og transformerer all frykt, alle frykttanker og fryktformer fra gamle atlantis til ny høyfrekvent energi, en sterkere kjærlighetsfrekvens. Jeg ber om at tvillingflamme energien blir initiert i meg på høyeste og beste måte. Jeg ber om at gud i meg får skinne inn til min bevissthet gjennom hjertet slik at alle mine lag av bevissthet blir gjennomlyst av kjærlighetskraft og at kjærlighetskraften blir min transformasjonsessens. Jeg ber om at lysets vei blir vist meg. Jeg ber om at lysets vei blir min vei. Jeg ber om at min tvillingsjelsessens blir integrert i meg. Jeg ber om at Guds lys skinner gjennom meg og gir meg den initiering som er til det høyeste og beste. Jeg er Mikael. Til dere mennesker som går gjennom traumer i denne tiden sier jeg: noe er gammelt karma, noe er kollektiv bevissthet, noe er læring. Spør i ditt indre, hvor kommer kilden til denne uro fra? Og be om at det blir forløst.
En stor kjærlighetsinitiering er på vei til jorda. Det handler om å gi slipp på det gamle og gå inn i hjertet. Kjenn at hjertet ditt åpner seg, at du puster gjennom hjertet. Lytt til din indre visdom og kjenn at kjerubene forløser all gammel frykt for å være i hjertet, at de i stedet fyller deg med hjertets kraft og viser deg veien fremover. Dere har alle en livsoppgave. Be om å bli vist den. Be om å bli vist din sti og hvilke muligheter du har på veien. De bremser som blir vist her, kan dere be Gud om å endre. Se at du får Mikaels sverd i hendene og kutter alle bånd til fortiden som du ikke lenger trenger å bære. Se at det kommer en stor hvit boks til deg. Der kan du legge alle bånd, kontraketer, løfter, avtaler og blokkeringer du ikke lnger trenger. Se at englene henter den og at det bir transformert hos Gud til lys og ny innsikt. Så ber du om å bli fylt med lys og kan lage en ny kontrakt: Jeg vil alltid samhandle med det høyeste lys, alt jeg gjør skal være i overensstemmelse med det høyeste lys og det guddommelige. Se deretter at alle tunge løfter som ikke er i overensstemmelse med denne kontrakt transformeres til lys og ny innsikt i cellene dine. Se at sjelen din blir vasket og fylt med lys og at den får ny guddommelig innsikt og velsignelse. Se at den får tilgang til den nye kjærlighetsenergien som kommer til jorda nå. Og vit at du er elsket. Vit at det bare er du som dømmer deg selv. I lyset finnes ingen dommer, bare din egen begrensethet. Lytt alltid til hjertet, handle utfra hjertet og vit at du alltid blir ledet på riktig vei av det guddommelige. Be dine engler om hjelp og vit at lysets kraft kan transformere enhver form for smerte. Forstå at alt har en større sammenheng og alt handler om innsikt. Idet du er på det høyeste nivået, faller alle biter på plass og du vil vite din vei. Vit at den veien kan du lage lang og tung eller du kan ta imot alle gaver og gjøre den lettere for deg selv. Alt handler om frekvens. Ta imot lysets frekvens, den høyeste og jobb med å rense celleminner og chakrablokkeringer slik at du alltid går opp i frekvens og kommer inn i kjærlighetsessensen i hjertet ditt. Lyset kommer til deg og hjelper. Du har alltid tre engler ved din side som du kan spørre. Ta imot deres hjelp. Det kommer nye krefter fra lyset ned for hjelpe dere. Du kan påkalle dem. Det er de gamle fedrene fra lyset, de vise som kommer tilbake for å hjelpe til med omstruktureringen på jorda i tiden som kommer. Påkall lysets fedre og kjenn at lysets kraft skinner sterkere og at transformasjonene skjer raskere og at sjelens smerter kan du transformere med kjærlighetens lys. Ta imot lyset i hjertet ditt. Kjenn at Kristusenergien transformerer lyset i hjertet ditt til noe sterkere, til en høyere frekvens. Idet du gjør dette, vil du alltid ha erkeengel Mikaels sverd og energi med deg. Ta imot den energien. Vit at sollyset kan hjelpe deg i denne prosessen. Ta imot solas kraft, hent kraft fra naturen og steinene og vit at frekvensen på jorda øker og at skillet mellom oss og dere blir svakere. Sterke telepatiske opplevelser og åndelig oppvåkning er vanlig. Sentrering i hjertet og dyp kobling til moder jord er nødvendig. Vent ikke med å ta imot healing hvis du føler det er nødvendig. Mye fysiske ubalanser er gammel sjels og cellerens. Ta imot det guddommelige lyset og la det vaske gjennom cellene dine. Fargen oransje er sterk i disse dager og rav kan virke beroligende. Høyne frekvensen ved å heale vannet og maten du spiser. Vær bevisst ha du tar inn i kroppen. De tre neste ukene blir sterke energimessige transformasjonsuker. Spis sundt, vær i natur og bruk blomsteressenser og essenser for beskyttelse, jording og sentrering. Englene kan hjelpe dere i denne perioden. Be din skytsengel vise seg for deg og vise deg hvordan du best kan motta denne hjelpen. Pakk deg gjerne inn i en kokong av blått for hvile og beskyttelse av aurafelt når store forandinger pågår. Vit at lyset er med deg og løfter deg videre i frekvens i denne perioden. Jobb med hjertet ditt. Send lys til hjertet ditt, hold på hjertet ditt, meditere på hjertet ditt og hent frem affirmasjoner med egenkjærlighet og guddommelig kraft. Sett opp dine mål for fremtiden og sett det i blått lys. Det er din visdom som aktiverer din fremtid da. Stadig flere får ned sin gamle visdom. Ta imot den innsikten og bruk den i kjærlighet og vit at du er aldri alene. Bruk alvefolket til å rense dine sår og lege ditt aurafelt og bruk englene til å heve din frekvens. De gamle mestrene kan gi deg innsikten du trenger om veien videre, men lær deg å lytte til sannheten inni deg. Det er din indre sannhet som må vise deg veien videre nå fordi i frekvenshevingens turmoil, kan det være endringer og tester som tar lenger tid enn før. Da må du ha ditt trygge tempel. Be guidene dine om å vise deg det og be Gud om å velsigne ditt indre tempel. Da vil kjærlighetens stemme og lys vise vei og du vet at du alltid er ett med Gud og du vet hvordan du skal komme i kontakt med Gud i deg.
I guddommelig kjærlighet. Vær hilset.

GjenopprettetMedlem
hmm...så prate syk engel har dukket opp.
Vanligvis prater de veldig lite,nesten alt for lite.
Anonymous
Aldri undervurder en engels kraft;) Hva mener du egentlig?
GjenopprettetMedlem
jeg mener ,at det er tull du skriver . ikke ta det ille ,men englene snakker ikke slik .
De snakker kun få ord og veldig sjelden ,grunnen til det at vi skal finne selv ut hver for seg om hva som er riktig.
Ellers det er blir lite vits i å leve om vi får alt budskap på en sølvfat servert.
Anonymous
ok, det er ikke min erfaring. Jeg har erfart å få mye hjelp fra den andre siden på veien til å finne min indre kunnskap i hjertet. Du har helt rett, det er bare vår indre stemme som skal veilede oss, men noen ganger kan englene tre inn og veilede oss til vi står i vår egen kraft. Vi har visst veldig ulikt synt på dette. Jeg respekterer ditt, men det er som ssagt veldig annerledes fra mine erfaringer. Det er nok slik at vi skal ha ulike erfaringer. Lykke til på din vei...
ps. kanaliseringer fra englene handler om å ta inn budskap fra engleenergien, engl3eessensen, om det er en fysisk engel ell3er 3en energi er en annen diskusjon.
GjenopprettetMedlem
Alle for hjelp av engler i en eller annen sammenheng,hvorfor forteller du ikke om dine erfaringer?
Jeg ville gjerne lese de.
Anonymous
Ja det skal jeg jammen tenke på:) Takk for tipset.
Takk for læringen.
Anonymous
budskapet kom frem
når man kanaliserer kan man jo få inn på flere måter samtidig til slutt en sammenheng.
klarhørsel - tanke - hjerte - syn - osv en ting er ivertfall sikkert når englene kommer bare vet man hvem de er
samtidig som de kommer til flere på samme tid for å få ut sine budskap jeg skal sede masse kjærlighet å healing til vår moder jord å åpner opp for å følge med på reisen. Takk
Anonymous
In my darkness I just feel beautiful to day
But I am not able to awake from my sleep every day
like this;
http://www.youtube.com/watch?v=yRh3R0QeR5Y&NR=1
Kanskje jeg heller skulle prøve ut denne;
http://www.youtube.com/watch?v=An4dD7wO ... re=related
Hver gang jeg klager over mørkereisene mine, svarer en god venn dette;
snille piker kommer til himmelen
vi andre kommer så mye, mye lengre!

Anonymous
En setning jeg liker det ordner seg altid for snille rampejenter, for å kjenne lyset må man kjenne mørket
klem bast
Anonymous
vend alltid ansiktet mot solen, så vil skyggene være bak deg:)
Anonymous
Da må jeg få øyne i nakken Lykke!
Det er jo skyggen min jeg må se i hvitøyet.
I dag, vil jeg ikke påstå at jeg alltid frivillig
og med åpne øyne tar fatt i denne jobben.
Noe i meg må lure noe annet i meg, tror jeg.
En ofte smertefull prossess når disse
to noe kræsjer sammen. Men det er kanskje
bare meg som er full av en slik dualitet.
Motsettningene er store i meg. Det er kanskje
derfor vi har forskjellig virkelighetsforståelse.
Nå lurer jeg så fælt at jeg kanskje snart
lurer meg selv igjen

GjenopprettetMedlem
"Lykke":
vend alltid ansiktet mot solen, så vil skyggene være bak deg:)
...Og hvis man snur seg og ser ut mot mørket, så kan man gå med sola i ryggen!
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Ja du kan så si Stridshjelp
Jeg er ikke klar for lyset i meg ennå.
En venn forklarte det slik for meg en gang;
I mørket ser vi oss selv stykkevis og delt.
I lyset får vi se alt på en gang, både alle lyse sider
og alle mørke sider.
Jeg kommer til å tenke på "reisen" i Bardo Thodol,
ofte kalt den tibetanske dødeboken.
Der en i mellomtilstanden (etter den fysiske død;
kanskje det kan sammenlignes med den katolske
limbotilstanden/skjærsilden?), de påfølgende 49
timer etter at døden har inntruffet, møter ulike
buddhaer, guddommer o.l..
Jeg forsto aldri helt hvorfor det var de buddhaene,
gudommene, med sterkest lys, de milde, man hadde
vanskeligst for å gjennkjenne. At den siste redningen
var å gjenkjenne de fryktingytende, de vrede.
Kanskje det er derfor jeg, må reise så lenge
i mørket?
Å reise i lyset har jeg ingen erfaring med.
Men i mørket har jeg reist i noen år. Jeg får
store nok utfordringer der

enn så lenge...
Og så er jo livserfaringene våre forskjellig.
Baggasjen min er stor og tung,
mye har jeg lesset oppi ved egen hjelp.
Derfor er det mye møkk som må graves
ut, en skikkelig drittjobb, med lyspunkter
innimellom. Men i den åndelige møkkakjelleren
er det utmerket grokraft, sier jeg til meg selv
i det jeg dukker opp til overflaten igjen.
Anonymous
Kjære venner,
Å fokusere på lys eller mørke er det samme. Alt er skapt av Gud. Det det handler om er å fokusere sin energi på det som kan gi forløsning. For det som er rett for den enkelte i den situasjonen de befinner seg i. Alt handler om forløsning for å komme seg videre, for å transformere den tunge energien, frykten, smertene, lidelsen. Alt skal transformeres til lett energi. Noen av oss trenger sjelehentinger for å få tilbake sjelskraft slik at vi skal huske vårt indre lys, slik at vi igjen kan ta kontroll over livet vårt og se oppover, se fremover, få tilbake kraften. I skyggene finnes også kraft, den kraften og smerten som vi skal transformere til innsikt og lys og styrke. Ved å fokusere på mørket og bli i mørket, kan vi stagnere. Ved å fokusere på lyset og fortrenge skyggene i oss selv kan vi bli borte fra jorda og sveve over vannene. Det er derfor balanse er så viktig. Men vær alltid i hjertet ditt. Se at lagene som er mellom deg og ditt eget lys blir fjernet, lag for lag til du kommer inn til ditt eget lys. Det er det som er målet for reisen tror jeg. Å finne sitt eget lys. Det er mange veier til den reisen. Noen velger å gå fra lyset og ned og transformere det derfra, noen velger å se det fra sitt eget mørke og gå den lange veien gjennom mørket for å så å forstå at alt egentlig er i lyset uansett. Vi velger alle vår reise. Jeg har gått gjennom skyggenes dal og kjent på mørket så jeg bare ville dø, jeg har dyrket smerten, vært ubehjelpelig, svak, liten og redd, men jeg har reist meg og sett og begynt på den vakre veien opp mot lyset, opp mot stjernene, opp mot det gode og det var jammen meg på tide, for å være i mørket og kjenne på det var vondt, men alle må gjennom det og jo dypere inn du kommer og jo høyere opp i frekvens du går, desto tyngre energi kommer frem som må forløses. Lag for lag. Er det en vakker reise å gå den sjamanistiske vei? Er det en tung reise? For meg har det vært tungt, men det jeg alltid har skjønt og det som har holdt meg levende er at hvis du fokuserer på lyset i deg selv, hvis du virkelig klarer å fokusere på lyset i deg selv uansett hva som skjer uansett hvor dypt ned du går, da kommer du videre, da blir du dratt videre, for det er bare en illusjon at vi er avstengt fra lyset. Hvis du fokuserer på mørket og smerten og det å være et offer, så er det vanskeligere. Derfor må vi ta et valg melllom å fokusere på smerten eller potensialet. Våge å møte det som saboterer oss og blokkerer for oss, se det i hvitøyet og transformere det, la det spise oss for den del og da ser vi når vi er gjennom underbevissthetens mørke, når vi har reist og møtt smerten og lidelsen og kommet oss lenger opp på broa, lenger opp på trappa at alt bare er våre menneskeskapte illusjoner, vår manglende tro på lyset og våre sår som i utgangspunktet har skapt disse monstrene som vi sloss mot. Og hvis vi våger å se på monstrene med kjærlighet fordi det er noe vi selv har skapt og derfor også noe vi selv kan transformere, så vil vi forstå at vår kjerne er kjærlighet og med vår egen kjærlighet til oss selv og vårt eget håp og vårt eget lys vil vi kunne transformere mørket i oss selv. Det har vært min reise og det var ingen englereise kan jeg fortelle dere, men jeg fikk mye hjelp fra englene og lysvesener og det guddommelige og det får vi alle hele tiden hvis vi våger å se at kjærlighet finnes, at kjærligheten er det sterkeste som er. Jeg holdt på å dø en gang, i en trafikkulykke. Da hadde jeg valget, skal jeg gå inn i frykten eller skal jeg velge å tro på lyset? Jeg husker det, i et sekund. Jeg bad til englene, jeg bad til Gud: holy mission, dear God, if I survive this trip I will never lie again. Vi ble reddet og ingen av oss fikk en skramme, bilen var totalvrak og det skulle egntlig ikke vært mulig å overleve rent fysisk sett. Løgnen var det å tvile på lyset. Løgnen var at det ikke finnes noe lys. Er du villig til å se ditt indre lys? Er du villig til å tro på det gode og kjærligheten?
Det er vår indre sabotør eller vårt ego som prøver å holde oss tilbake i mørket, i lidelsen. Vil du la ditt ego styre deg eller ditt høyere selv? Det er mye vondt vi har opplevd i livet, mye umenneskelig vondt enkelte av oss. men vil du la det vonde du har opplevd holde deg tilbake fra å oppleve det gode? Vil du la smerten holde deg tilbake fra å oppleve kjærligheten i deg selv? Eller vil du gi slipp på smerten, gi slipp på lidelsen, bli fri...vil du la de som gjorde deg vondt få fortsette å holde deg i smerten som de gav deg eller vil du se at du er fri?
Kjærlighetsfull hilsen fra Dyveke
GjenopprettetMedlem
Dyveke;
Du skriver lange og fine innlegg...men de blir litt vanskelige å lese når tekstene er så kompakte. Kan du legge inn noen avsnitt?
IL