Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I have a friend with a back injury which the medical doctor cant heal.
Does anybody have any suggestions how to heal a back injury?
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Har ikke noen vidunderkur å komme med, men kan fortelle hva jeg selv har gjort. 19 år gammel fikk jeg beskjed om at jeg hadde en uhelbredelig rygglidelse, at ryggskivene mine var flisete i kantene og dermed ikke holdt seg på plass. Dette ville, etter det legen sa, føre til at de gled mer ut fra sin normale posisjon, med resultat av pukkelrygg og rullestol innen jeg var 25. Nå er jeg 33, og det har ennå ikke skjedd, og skal heller ikke få lov til å skje.
Første som skjedde da jeg fikk beskjeden var at jeg ble forbanna. Ryk forbanna. Bestemte meg for at dette skulle ikke få lov til å skje, eneste stolen med hjul på jeg skal i er datastolen

Så jeg begynte med forsiktig trening og tøyningsøvelser, daglig bevegelse. Tankens kraft er stor, og når jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal i rullestolen, så skal jeg ikke i rullestolen. Høres enkelt ut, og jeg har jo mine dager med ryggsmerter jeg også. Som regel kommer det da av en av to ting: enten har jeg vært for lat og ikke beveget meg nok, eller jeg har hatt en uheldig arbeidsstilling.
Nå vet jeg ikke hva denne personens ryggskade går ut på, men i de aller fleste tilfeller så gjelder ikke det gamle rådet om å ligge når man har vondt i ryggen. Men man skal være forsiktig, og ikke strekke seg ut over smertegrensen. Smertegrensen tøyer seg etter hvert som en blir bedre og bedre trent

Omega 3 i litt større doser smører leddene og hjelper meg i perioder. En tid jeg fikk i meg MYE omega 3 hadde jeg nesten ikke ryggsmerter i det hele tatt.
Fin trening er jo å komme seg ut en tur i naturen, trenger ikke være så lang tur til å begynne med. Healing hjelper også, men ikke noe hjelper dersom man ikke tar tak i sin egen situasjon og gjør noe med årsaken til at det ble vondt. Håper dette var til litt hjelp i alle fall. Og jeg skriver på norsk her fordi min engelsk er litt rusten

Kan sikkert oversette hvis det er behov for det, i alle fall hovedpunktene.
Klem fra Viljesterk

GjenopprettetMedlem
Thanks for your information, I will pass it on to my friend.
Peace and love.