Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Noen som har erfaring i rensing/healing av eiendom/boplass?
Hva kan man gjøre for å få ro der?
GjenopprettetMedlem
Har hørt at røykkvarts (som renses og tunes til formålet) skal virke bra. Plasseres rundt i huset/plassen. Salvie som f.eks røkelse virker rensende på negative energier. Jeg bruker røkkvarts selv mot negative energier. Det spiller ikke så stor rolle om den er rå eller slipt. Er så heldig å bo nær et sted hvor det er mye røkkvarts og har plukket med masse hjem.
Har vært i hus med negative energier og det var ingen hyggelig opplevelse. De som bor i huset var ofte syke. De var heller ikke spesielt "alternative" så der er vanskelig å komme drassende med stein og røkelse. (Hadde vel blitt kasta ut da). Det er et forholdsvis nytt hus men er bygd på en topp i terrenget. Det kjentes ut som det var gamle energier som ikke likte at det ble bygd hus der.
Er det andre der ute med erfaringer?
GjenopprettetMedlem
"Ulva":
Det kommer litt ann på hvilken grunn du har for å rense huset...
Salvie er bra, røkkvarts er bra
Lys er bra
Å sette beskyttelse er et annet alternativ
Klæmz
Tina
GjenopprettetMedlem
Har jobbet med thetahealing noen måneder, og var på besøk i et hus hvor en beboer mente det var ånder som bodde på soverommet. Jeg oppholdt meg i rommet ei stund sammen med personen og oppdaget tre eksistenser. Oppdaga også at de nærte seg av personens energifelt og ikke hadde tilknytning til rommet/huset. Dermed ble kommandoen en litt annen - men disse forlot godvillig personens energifelt til fordel for lyset.
Og siden har det vært stille, så vidt jeg vet. Personen det gjelder vet ikke noe om dette, og hvordan framgangsmåten var. Det er nok svært få personer man bør fortelle at de har invaderende energier hengende ved seg.
Jeg sa bare at rommet ble rent. Men det er altså ikke alltid huset eller stedet som skal renses, kanskje like ofte personer...
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Jeg har renset litt til husbruk, og har noen tanker om det.
Verden består av energier, og i dag lever vi tett sammen. Og det har ikke vært noe særlig fokus på det som skjer med sjelen, når vi lever og når vi dør.
Energier kan sette seg i hus og på mennesker. Og begge deler. Det kan være en god ide med en jevnlig rens. Min erfaring er at det er at lysenergi renser godt, likeså er god jordforbindelse viktig. Hvilken metode en bør bruke mener jeg avhenger av hvor godt energien sitter, eller hvor galt det er. Min erfaring der det er virkelig galt så kommer energien til bake etter å ha brukt salvie, den bare flytter litt på seg. Jeg bruker masse kvartser selv, men di tok ikke den gamle grinebiteren. En bønn hvor en ber energien gå, og at et energivesen viser veien kan være nok, og en enkel seremoni rundt dette.
Når en kraft har satt seg på et sted, og har en destruktiv virkning på omgivelsene, kan det være på tide at den får en mulighet til å forlate stedet. Noen ganger kan energibildet være kompliserte på et sted.
En må finne ut hva som er på stedet, hvorfor det er der, og hva som holder det igjen. Og så gjøre seg opp en formening om hvilken ende en skal starte i. Det kan være en energi som holder igjen for andre. Noen energier glir lett over, mens andre må det jobbes mer med, og sjelen må heles før den kan gå over.
Så gjelder det å koble seg opp i det kraftsystemet en er fortrolig med, og energien er fortrolig med. Og så skape et hellig rom for det åndelige, og kalle på hjelpekrefter. Det kan bli tøft å gjøre jobben alene.
Jeg lar energien inn mellom hendene og gir av min kraft slik at jeg kan kommunisere med den. Og så begynner det morsomme, med å få roet sjelen og få den på et plan hvor den kan gli over. Det kan være litt av en kommers å få en gammel grinebiter til å se lyset. Når han er klar, er tiden inne for å kalle på egne allierte krefter som kan bringe han videre.
En seremoni rundt denne overgangen er naturlig. Også medmenneskelighet, høytidelighet og respekt rund dette.
Jeg tror heller ikke energien blir helt borte, det vil finnes rester igjen, som tiden visker ut. Det sies at en ikke skal snakke om åndene etterpå, for da kommer di.
Anonymous
En menneskerettighet bør det være å ha et sted, et hjem, der en kan føle seg trygge for å kunne være seg selv. Et sted uten masker der en kan grine eller le, uten tanke for andres meninger om det. For meg er er hjemmet et hellig sted og jeg ber gudene omringe det med beskyttelse.
GjenopprettetMedlem
En menneskerettighet bør det være å ha et sted, et hjem, der en kan føle seg trygge for å kunne være seg selv. Et sted uten masker der en kan grine eller le, uten tanke for andres meninger om det. For meg er er hjemmet et hellig sted og jeg ber gudene omringe det med beskyttelse.
Er så hjertens enig, kunne ikke sagt det bedre selv, og nettop det er en del av hva jeg selv har gjort i mitt hjem og kommer til å gjøre i mitt nye...
Tina

Francis [Bot]
"Tina":
"Ulva":
Det kommer litt ann på hvilken grunn du har for å rense huset...
Salvie er bra, røkkvarts er bra
Lys er bra
Å sette beskyttelse er et annet alternativ
Klæmz
Tina
For det er veldig mye negativ energi der, både blandt mennesker og dyr....
Anonymous
"kariw":
Har jobbet med thetahealing noen måneder, og var på besøk i et hus hvor en beboer mente det var ånder som bodde på soverommet. Jeg oppholdt meg i rommet ei stund sammen med personen og oppdaget tre eksistenser. Oppdaga også at de nærte seg av personens energifelt og ikke hadde tilknytning til rommet/huset. Dermed ble kommandoen en litt annen - men disse forlot godvillig personens energifelt til fordel for lyset.
Og siden har det vært stille, så vidt jeg vet. Personen det gjelder vet ikke noe om dette, og hvordan framgangsmåten var. Det er nok svært få personer man bør fortelle at de har invaderende energier hengende ved seg.
Jeg sa bare at rommet ble rent. Men det er altså ikke alltid huset eller stedet som skal renses, kanskje like ofte personer...
hilsen kariw
Det høres veldig interessant ut den thetahealingen.
Men det jeg lurer på er om det er forskjell på ånder som går igjen, og på invaderende energier.
Jeg vet at sensitive folk kan reagere på ånder som går igjen, men det jeg lurer på er om alle som bor i et hus der noen går igjen blir preget? Er invaderende energier det samme som "klebeånd"? Jeg renset hus en gang, der det virket som at den ene personen som var plaget med aktivitet merket det i solar plexus. Jeg tror alikevel ikke dette var en klebeånd, eller kunne det være det? Jeg har svært liten erfaring med å rense hus.
GjenopprettetMedlem
Jeg har ingen lang erfaring med rensing av verken personer eller hus, men ånder finnes over alt. Nå finnes det flere typer invaderende energier som hekter seg på en person, - f.eks. lavereståeede energier eller rett og slett en avdød som ikke fant veien til lyset i rett tid - og som nå ernærer seg av en levende persons energifelt.
Mange mennesker sliter med merkelige symptomer, og det kan faktisk være invaderende energier som ernærer seg av deres energi og som skaper vanskeligheter for dem. Sykdom og avhengighet / daglig bruk av f. eks narkotiske stoff eller alkohol kan være slike symptomer. Slike personer er også ekstra mottakelige for disse snyltenergiene, fordi energifeltet deres er svekket fra før. Alt dette er et eget kunnskapsfelt innen Thetahealing.
Jeg synes det er viktigst å få sendt disse energiene til lyset fortest mulig, og jeg synes det er unødvendig både å kommunisere med energiene og fortelle om dette til vedkommende som har disse hengende ved seg. Med mindre de selvsagt sjøl har "stilt diagnosen" og vet hva dette dreier seg om.
Kommunikasjon med Den høyeste kraft er essensiell i dette arbeidet, her skal ikke noe overlates til tilfeldighetene. Og man skal heller ikke tukle med ånder på egen hånd. Gjennom Thetahealing foregår dette stille og enkelt, og arbeidet er en sak mellom meg og Den høyeste kraft gjennom tillatelsen fra personen som ber om hjelp.
Man skal også være klar over at sterke negative tanker sendt til en person også kan ramme personens enegifelt og skape kraftig ubalanse. Derfor igjen, det er viktig å være ansvarlig når det gjelder tankens kraft. Slike psykiske angrep og haker kan lett fjernes, men de kan ha gjort mye ugagn hos en sårbar person før man blir klar over hva/hvem som er årsaken til dette. Den som er utøver av psykiske angrep skal ikke forvente å gå ustraffet fra sin gjerning. Her gjelder "karmalovene" så det suser.
Alt levende blir påvirket av negativ energi. Jeg har lært å spise og fordøye negativ energi og omdanne den til positiv energi. Dette er gammel kunnskap fra bl.a. inkaprestene. Metoden kan brukes både på personer, steder og i situasjoner.
klem, kariw
Anonymous
Takk skal du ha kariw,du har forklart dette veldig grundig.

jeg kjenner ei som har gått på kurs innen thetahealing og hun var i hundre etter kurset. Hun snakket også om disse hakene, og siden jeg har stor tro på tankens kraft virker dette jo veldig logisk.Nå ble jeg svært nyssjerrig på det du skriver om å spise/fordøye negativ energi.
He, he jeg vet ei tøtta som kommer til å ile avgårde hvis det skulle dukke opp kurs her i nærheten.