Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
En stund siden dette temaet var oppe, men nå begynner det å nærme seg vinter igjen(steike, kor fort det her har gått  :o)og problemer med tørr hud vil igjen oppstå for mange.
Jeg ble, for en tid siden, introdusert for ringblomstsalven. Den har vært en del omtalt i ukeblad osv. Har forstått det slik at en del "kjøkken-hekser" rundt om i landet driver og lager denne salven. Vet at det finnes ei i Bergens-området som har god erfaring med ringblomstsalve (dvs at hun lager den). Den fungerer godt for meg. Har ei venninne som bruker den på sin psoriasis og hun sier den funker bra. Den er helt utrolig på sår, for å få de til å gro.

Et lite tips nå, med kulda like rundt hjørnet!
GjenopprettetMedlem
Johannesurt olje / perikum er tingen, tror jeg  :razz:
GjenopprettetMedlem
er huden velig tørr, og rød, sprekker etc?
fler ting du kan gjøre;
essensielle fettsyrer, i form av kosttilskudd, for å få høy nok dose..og ren ikke minst. Udos choice er bra etter mine erfaringer, men den er dyr.. men gjør underverker for en skadet hud. slike tilstander bør behandles inninfra også. olivenolje er ofte ikke nok...da den i form av kosttilskudd mangler de andre typer av fettsyrer, dessuten mangler den fuktigheten som huden skriker etter. det finnes mange vidunderlige kremer for dette..spørsmålet blir hva du er mest opptatt av..? at huden skal bli bra eller at det er for mange stoffer i den.. Ting man kjøper i dagligvarebutikken er ofte full i tull,, og gjør ofte hudtilstanden verre.. det finnes diverse kremer på helsekostbutikkene og, men også der er det ofte ugunstige ting i..

Jeg anbefaler gjerne aromatic balm fra decleor. Den er noe stiv i prisen, men verdt sin vekt i gull for mange. Thalgo har også mange flotte og veeeelig gode produkter. Basert på alger.
Pass på å bruke en kuldekrem om vinteren når minusgradene kommer.
Gå til en hudterapeut, en dyktig sådan...! Få en analyse og be om prøver på det evnt den anbefaler deg.
Ellers kan du lese litt om aromaterapi, der finnes det flere typer oljer som du kan blande selv.

Ja, for å ikke glemme.. smør huden din inn mens den er fuktig, gjerne med en god olje som du blander selv. Men ofte trenger slik hud også massevis av fuktighet!!, i form av en ekstrainnholdsrikt fuktkrem. Spør om prøver hos en hudterapeut.

Og styr unna dobbeldusj, lano, dove, apotekting etc, (supermarkedprodukter in general...)

tja.. kansje jeg har glemt noe,,, men spør gjerne!

Maanesol
GjenopprettetMedlem
Prøv med tran.Det gir både d vitamin og smører huden,det er ikke tull! :wub:
GjenopprettetMedlem
hei
har noen urter jeg bruker og i kombinasjon m healing bli d bra. har hatt mange gode resultater. soreasis, åpne sår brannsår liggesår. det virker på disse ting.
trollmannen123@msn.no