Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En av chakraene? Mulig det er et ille dumt spÞrsmÄl :icon_redface:, men jeg har ingen anelse om chakraer, vet bare hvor de ligger. I mitt tilfelle opplever jeg Ä fÄ vondt i Solar Plexus omrÄdet, kjenns ut som en stikkende smerte.

Eller kan det vÊre begynnelsen pÄ et magesÄr.... :lol:

Jeg gÄr igjennom mange vanskelige tingen om dagen, sÄ om det er magesÄr, ville ikke vÊrt sÄ rart. Men er samtidig nysgjerrig pÄ disse chakraene, Ä lurer pÄ hvordan det kjenns ut, hvis de Äpner seg eller....jeg vet ikke hva :lol:

Klem Silva!
Anonymous
chakra kommer fra ordet sanskritt og betyr hjul. De kan se ut som roterende hjul.
De sitter utenfor kroppen i den eteriske del av auraen og er forbundet med sentralnervesystemet gjennom en "stilk", som ender i ryggmargen.
I solar plexus utveksles alle former for fÞlelser, som baserer seg pÄ sympati og antipati.
Er det balanse i solar plexus er man i kontakt med sine naturlige fĂžlelser.
I ubalanse kan man fÄ overdrevne fÞlelesesutbrudd.
Ildelementet er knyttet til solar plexus, sÄ hvis man drÞmmer om at det brenner, eksplosjoner, vulkanutbrudd kan vÊre at man trenger Ä fÄ avreagert, fÄ utrykt sine fÞlelser.
Gul er fargen for solar plexus, jeg kan se denne fargen pÄ personer som har ubalanse i sitt solar plexus.Det blir da en voldsom gul farge fra solar og "hjulet" virker treg, stopper opp. Det kan vÊre tegn pÄ ubalanse i bukspytt kjertelen.( spiser for mye sÞtsaker).
Blokkeringer/utrensningssymptomer: Mavekatarr, magesÄr, fordÞyelsesproblemer, dÄrlig Ände, kvalme og oppkast.
En fysisk Þvelse man kan gjÞre er Ä danse vilt :biggrin: SlÄ ut med armene mens du danser.
GjenopprettetMedlem
:o Mye sĂžtsaker :o

"gjemme sjokoladen" :innocent2:

hehe, takk for svar. dette skal jeg tenke pÄ ja.
Anonymous
He, he :lol: E glad i sĂžtsaker selv :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
Du kan massere chakraene med mantraer,det finnes mange kjekke,F.eks:Aum mani padhme hum.
Eller du kan pÄkalle store Änds helbredende kraft,og legge hÞyre hÄnd med venstre oppÄ,pÄ smerteomrÄdet,sÄ konsentrerer du deg om den hellige kraften som bÞlger gjennom hÄnden og inn i kroppen,smerten kan tilta en kort stund etter hÄndspÄleggeslen,men det er tegnet pÄ at helbredelsen virker.
Jeg pleier ogsÄ visualisere hvitt lys pÄ omrÄdet.
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Du kan massere chakraene med mantraer,det finnes mange kjekke,F.eks:Aum mani padhme hum.
Eller du kan pÄkalle store Änds helbredende kraft,og legge hÞyre hÄnd med venstre oppÄ,pÄ smerteomrÄdet,sÄ konsentrerer du deg om den hellige kraften som bÞlger gjennom hÄnden og inn i kroppen,smerten kan tilta en kort stund etter hÄndspÄleggeslen,men det er tegnet pÄ at helbredelsen virker.
Jeg pleier ogsÄ visualisere hvitt lys pÄ omrÄdet.

Takk for tipset........men hva er mantraer?................... :icon_redface:
GjenopprettetMedlem
Mantraer er sammensetninger av hellige ord som hjelper en Ä lytte,og konsentrere Änden,samle den,og Þke dens nÊrvÊr i nuet,der helbredelse lettere finner sted.
Mantraer har samme effekt som trommen,man reiser pÄ lyd!!!
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Mantraer er sammensetninger av hellige ord som hjelper en Ä lytte,og konsentrere Änden,samle den,og Þke dens nÊrvÊr i nuet,der helbredelse lettere finner sted.
Mantraer har samme effekt som trommen,man reiser pÄ lyd!!!

Takk for svar ;)

Mener du Ă„ si at Ă„ si denne matraen...Aum mani padhme hum, kan hjelpe til med Ă„ rense Chakraene?.......
GjenopprettetMedlem
Ja alt som skaper dypt gjennomtrengende vibrasjoner
kan benyttes,og mantraer er vel noe av de lettest anvendelige
om ikke alltid Ă„ huske Ă„ ta dem i bruk.
Du kan lage ditt eget mantra!