Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har skrevet i diktet at man ma°te ikke kjenne karmaet for a° overvinne det. For at alt blir kjaerlighet.
Men ma°te jeg kjenne eller se smerten for a° heale? For a° se healing?
Eller bare fo/le, fo/le med, tar inn og gi til universet?
Takk for hjelp lite videre med det spo/rsma°let!
Anonymous
Pain is when the weakness leaves the body...

GjenopprettetMedlem
Smerten forteller noe,så det er viktig å lytte,lokalisere.
Anonymous
"ahw":
Came to think of it: Ok, dette blir litt banalt (og "off topic"). Hva er smerte? Hvorfor gjør det vondt? Er smerten en konsekvens av de helende kreftene, eller er det bare kroppen/sinnet som skriker "nei, jeg vil ikke"?
Svar utbedes!
Bil.mrk: En som har litt vondt både her og der (fysisk, psykisk, seksuelt og emosjonelt).
Anonymous
Motstand på alle plan, når den er sterk nok, skaper smerte. Men det er ikke bare dårlig, det har en livsbevarende effekt. Den gir oss informasjon.
Men akk, hvorfor skal man tviholde på gamle sår? Det har jeg ingen svar på.
Hilsen prinsesse vilikke.
GjenopprettetMedlem
Må man kjenne andres smerte for å være healer?
På klassiske healingkurs som Reiki og Reconnective healingkurs har jeg lært at det er vanlig å kjenne smerte og ubehag i begynnelsen. Det som er uhelbreda i deg klinger med når du møter det i klienten. Etterhvert som du selv helbredes kjenner du mindre og mindre på egen smerte. (Som du healer skal du heales).
Andre har det som sin "sansemåte" å kjenne på egen kropp hvordan andre har det - og da skal det kanskje være sånn.
Innenfor sjamanismen, så reiser du med frisjelen bort fra egen kropp og ber Gud, engler kraftdyr osv om å utføre healingen og ser på mens det foregår. Da trenger du ikke å kjenne smerten selv, men heller ha observatør -rollen. Jeg syns kanskje dette er den mest spennende healingformen.
Var det dette du mente med ditt spørsmål?
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Takk alle som har skrevet! Det har hjelpt og brakt mye videre. Det a° lytte og lokalisere; takk teleterkji!
"Gormii":
"ahw":
Came to think of it: Ok, dette blir litt banalt (og "off topic"). Hva er smerte? Hvorfor gjør det vondt? Er smerten en konsekvens av de helende kreftene, eller er det bare kroppen/sinnet som skriker "nei, jeg vil ikke"?
Some tider er det banale slik viktig! Man tenke og spo/rre alt fra et annet fokus. Jeg syns at smerten kan er en tegn at helende kreftene komme i gang, "melde seg" og forso/ke som va°kne en for det feltet hva sa°ret er.
Til Perle: Holde man fast pa° sin gamle sa°r til den er helbredet? Takk for den tanke med motstander. Forhindre vi selv healingen so lenge vi holde fast pa° va°re motstander?
Anonymous
"Stridshjelp":
Det som er uhelbreda i deg klinger med når du møter det i klienten.
Da trenger du ikke å kjenne smerten selv, men heller ha observatør -rollen.
Var det dette du mente med ditt spørsmål?
Mvh Stridshjelp
Ja takk Stridshjelp, det var mye svar pa° mitt spo/rsma°let!
Det hva jeg kjenne selv kan jeg fo/le i andre.....
Du minne meg pa° det, hvorfra healing komme.....
Jeg ma°te ikke kjenne smerten i hodet, men fo/le den i hjertet...Takk!!!
Hilsen fra A.