Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I dag har jeg lært to ting..............å er gla for det!
I dag satte jeg frykt (rettelse: se speilbilde, men som videre handlet om frykt) på dagsorderen......jeg satte det skikkelig på spissen, for å bringe et ømt tema på banen.
Ikke for å tråkke noen på tæra, eller for å anklage eller ditto. men for å få bittelitt fokus på noe viktig.
For meg er dette viktig, vel og merke. Dette innlegget har ingen hentydning til noe eller noen på sonen.
Den første erfaringen, jeg putta min frykt over til dere andre, å det var feil.
Nå skal jeg fortelle om min erfaring innen dette med frykt, dvs....at det ikke trenger være deres frykt eller andres.
Jeg var en av de som jeg tror kan kalles "de som blir vekket". jeg hadde mistet meg selv i en periode. Fundert mye på hvordan verden fungerte, hvorfor og hva meningen egentlig var.
En drøm, å jeg begynte å forstå. drømmen var om et loft, min gamle oldefars loft, fulldekket med skuffer, i tak og vegger. I drømmen åpnet jeg en skuff. Der var min lille snurrebass jeg hadde når jeg var lita. Jeg elsket den snurrebassen

I drømmen forsto jeg, at alle disse skuffene skulle åpnes. jeg forsto at det var et hint om å lete etter svaret i meg selv. Drømmen har jeg skrevet inn her, tror jeg.
Så begynte jeg å se ting, når jeg lukket øynene. Ansikter....Vakre ansikter, skumle ansikter, dyreansikter.
Jeg ble selvsagt redd. Lurte på om jeg hadde blitt gal. Lurte på om fantasien spilte meg et puss. Men visste at jeg faktisk ikke innbilte meg dette. Hvem var de? Hvorfor så jeg de? Hva ville de?
Så begynte jeg å farte av sted, har også skrevet inn dette, her på sonen. Inn i tunneler, nedover, mørkt og skummelt. Hva pokker var det? Rare rom, vesner og ditto dukket opp. Jeg begynte å lete på nette, fant forum som hadde med alt og ingenting innen det åndelige.
Ble dritskremt å lese om vicca, onde ånder, satanisme, ånder, engler og you name it.....
Skrev inn en opplevelse jeg hadde under en meditasjon, å fikk svar etter en stund. I mellomtiden grubla jeg meg grønn og blå før jeg fikk kontakt med en herfra sonen, som anbefalte meg å ta en titt her. Uten denne kontakten, som har hjulpet meg mer enn hva den det dreier seg om, tror.....

....hadde jeg antagelig kuttet ut å søke videre. Denne kontakten hjalp meg til å forstå hva som skjedde. Hjalp meg til å sette navn på egen frykt. Hjalp meg til å se ting i et annet lys. Alt dette fordi jeg turte ta kontakt.
Så jeg ble gla for å komme hit. under presentasjonen av meg selv, skrev jeg:" så det er her dere er".....jeg fant endelig et sted å være, et sted jeg kunne lese at andre hadde det slik som meg. Men......
jeg leste også om mange skremmende erfaringer her. Som å møte skremmende vesener. Som å bli spist av det ene dyret etter det andre. Osv.....Det satte en stooor støkk i meg. "ettersom jeg har opplevd mye av det som står her, vil det vel være naturlig å oppleve dette også?".........Hvordan skal jeg tørre det? Hvordan skal jeg takle det?.........Hvorfor kan man oppleve dette? Å alle disse synene man kan få. HVORFOR og HVORDAN.
For en nykommer her inne, kan man ofte få følelsen av å se andre gratulere den som har opplevd disse skremmende tingene, som skremmende. "Eier de ikke frykt?" "Hvordan kan man føle glede over å se disse skremmende tingene?" Hvorfor står det ikke i et eget tema her på sonen om "frykt"....HVA kan du oppleve å få se?......"Hvordan kan du forstå hvorfor det ikke er skremmende?"
Alle har sine egne erfaringer.....ingen opplevelser er de samme. Men om dere ser litt ekstra etter, så går det en rød tråd gjennom de fleste innlegg her inne.
Mange her inne har blitt spist......av forskjellige dyr, i forskjellige bilder, i forskjellige grader. Å bli spist betyr at man "kvitter seg med gammel slagg, for å få plass til ny kunnskap, ny energi?" Altså bli gjenfødt.
Noen ser visjoner om stygge vesner, som kan speile din frykt....(snakker ikke om tingen speil nå....

) men hvordan du ser din egen fryt inni deg. Hvor står det hen, om at dette kan skje?...å hvordan takle det for en nybegynner?
Noen ser engler, som i å for seg kan være skremmende nok.
Vel, tror dere nå skjønner hva jeg mener, å har kanskje gjort det hele tiden. Men noe i meg sier at dette er veldig viktig å få frem. Setter det i et annet bilde. På dataspill står det en advarsel: (Seff litt på spissen igjen).....Eptileptikere bør ta det varsomt, da dataspill kan medføre til å få anfall. De som har epilepsi, de med sterk grad bør unngå å spille dataspill med mye flash og blinkende lys. (De med dårlige nerver kan være forberedt på å se skremmende ting) Da har både eptileptikeren og de med dårlige nerver et valg....å velge et spill med mindre blinkende lyseffekter, å begynne med noe mildere enn å f.eks studere eget speilbilde. Som f.eks en god veiledning på en rolig meditasjon O.L.
Grunnen til at dette opptar meg så intenst, er erfaring fra mennesker rundt meg, som tar fullstendig avstand fra dette åndelige, fordi de har blitt skremt, uten å få en forklaring på HVA det er og HVORDAN håndtere det. Dermed fortrenger de det som skjer, fornekter frykten, som alikevel ligger å surrer i underbevisstheten. Mange av disse har vi opp gjennom tider sett bli gale,innlagt som nevrotiske vesner som "inbiller" seg ting, som blir proppa full med medikamenter som lykkepiller og ditto.
Fordi, som også er nevnt her inne, at "nå må flere våkne, vi må få gjort noe for å stoppe denne utviklingen av tragiske og katastrofale endringene moder jord går igjennom" Osv.....
Mange HAR våkna, men uten hjelp, uten veiledning, uten å få en bitteliten advarsel på HVA og HVORFOR på slike seriøse og som sagt før, fantastiske sider som denne sonen, får vi de ikke med oss......
Jeg har hatt et fantastisk utbytte av dere her inne.....men jeg turte å spørre.....jeg turte å ta kontakt. Men jeg må også beklage denne andre erfaringen her.....mange av dere er bittelitt "inngrodde"......tar det for litt for gitt at alle skal vite, erfare og forstå.....ta til seg frykten og forstå hvordan man omgjør den til noe ufarlig osv......Noen klarer det, andre ikke....ikke uten å få en liten advarsel.......
Bare en velment og ærlig, oppriktig mening fra min side......
Blir jeg kasta ut nå?

GjenopprettetMedlem
Hit har du funnet og her skal du være

og personelig synes jeg du tar opp en viktig ting.
Det at du har turt å spørre har gitt deg svar,
og kan si meg enig i utsagn om at noen "kan virke" inngrodd
og tar ting som en selvfølge. Jeg tror på ingen måte det er ment
slik fra de som skriver , det har mer å gjøre med hvordan vi andre oppfatter
det. Kanskje er vi ikke kommet langt nok...
Sjøl sitter jeg med uhorvelig mange spørsmål,
men min til tider altoppslukende selvkritikk hindrer meg
i å skrive spørsmålene da jeg stort sett aldri blir
fornøyd med mine spørsmål og tror avdet at de er
dumme og fjerne og vil bli sett på som latterlige.
Og det hele handler om meg selv, og ikke om dere på sonen.
All min tid her har jeg oppfattet dere brukere som forståelsfulle,
velvillige til å gi svar, masse respekt for andres meninger,
likevel sitter det en syk liten jævel

inne mellom øra mine
og forteller meg at det jeg lurer på bare er dumt.
Hvordan skal jeg få sendt dette "vesenet" vekk?
Når skal jeg kunne akseptere for meg selv at ingen
spørsmål er dumme eller fjerne?
Når det gjelder det du skriver om frykt,
så har jeg hatt noen opplevelser som burde kunne skremt håret av meg,
men noe annet mellom øra (kanskje en engel) forteller meg at det
ikke er noe å bli skremt av. Derimot å se en skrekkfilm,
det gjør jeg ikke

enda jeg vet det bare er film.
Nei kjære Silva, du kastes ikke ut,
du er berikende for forumet og fortsett å stille spørsmål,
skriv innlegg og hver med,
kanskje er det nettopp dine spørsmål/innlegg som tar tak i
den lille syke jæveln min og kværner den opp til intet,
slik at kan sette meg ned å skrive spørsmål om alt det jeg lurer på
(for det er mye), da jeg fortsatt (som skrevet tidligere engang) føler meg
absolutt som en fersking på denne vei tiltross for at det står sonehelt på meg
Jeg ønsker deg og alle andre her på sonen en strålende dag
og håper på mye aktivitet her.
GjenopprettetMedlem
Supert innlegg, Silva!
Kasta ut?
Burde blitt forfremma! :-)
GjenopprettetMedlem
Helt enig

GjenopprettetMedlem
Hit har du funnet og her skal du være

Skriver under på hele Wolfs innlegg!
Ja, vi har nok mye å lære.... Du har nok åpnet øynene på, ihvertfall meg...
Og beklager at jeg var litt krass i går...
Ja, det skulle fulgt med advarsler/bruksanvisning på mye av de sjamanistiske metoder...
- Synes selv noe av det er skremmede...
Er svært glad i å få ha deg her, vennen

Ha en flott dag!
GjenopprettetMedlem

Wow......

.......Jeg får bli!...........

jeg er utrolig gla i dere alle, både de "litt kverulerende" nybegynnere, de som " vandrer i skyggen" å leser innlegg og de litt "inngrodde"........
ALLE her inne beriker sonen, derfor liker jeg meg så godt. Veldig gla for at dere likte innlegget, å gla hvis noen kan se at det finns flere av oss med frykt, å at det kan være til hjelp.
Frykt avler frykt, når man ikke får satt navn på frykten.
Frykt mister kraften, ved å prate ut, si at "jeg er redd".
Klemz fra Silva

GjenopprettetMedlem
Jeg skal prise livet...... hver dag.
Denne må jeg ta til meg, sjelevenn......

GjenopprettetMedlem
Jeg kaster deg herved inn i lyset!!

GjenopprettetMedlem
Da vil du få svar på mange ting

GjenopprettetMedlem
Hei Silva
Selvfølgelig kastes man ikke ut fra et forum fordi om man setter spørsmålstegn ved ting. Og sjamanisme er å gjøre erfaringer, her inne deler vi disse erfaringene med hverandre.
At du setter ord på tanker som kanskje mange her inne har tenkt men ikke turt å sette ord på, er flott. Det gjør at vi alle kan lære å se ting fra flere synsvinkler og det er nyttig.
Her inne blir det snakket/skrevet om flere sjamanistiske teknikker og arbeidsmetoder som kanskje ikke alltid er like lurt å begi seg inn i uten å ha med seg en som har erfaring. Nettopp fordi man ofte møter på sterk frykt i seg selv og det er ikke alltid man klarer å ta tak i den på egen hånd og snu den til en venn. Dette er nok noe som bør settes litt mer fokus på. At de som skriver her gir en pekepinn om hva som kan være greit for nybegynnere og hva som passer bedre for litt viderekomne nybegynnere.
Men at vi skriver som vi gjør..og gratulerer hverandre... Vi snakker til hverandre ut ifra hva vi selv har erfart. Den som har erfart å bli spist vil som oftest oppleve det som noe positivt i ettertid. At det kan virke skremmende for noen har jeg forståelse for, men det er jo det dette forumet handler om, sjamanisme og sjamanistiske arbeidsmetoder. Kanskje kan vi bli flinkere til å formidle HVORFOR vi opplever det som noe positivt. Og HVORDAN vi klarte å snu frykt til glede. Men det er ikke alltid så lett å formidle dette i ord. Vi kan bare klare å beskrive de ytterste hendelsene, de mer subtile energiene i prosessene man går gjennom er ofte knapt følbare og vanskelige å feste grep om i ord. De kan ofte bare oppleves.
Da er det viktig at de som sitter og sliter med frykt og spørsmål tør å spørre. Her er det alltid rom for spørsmål og mange kloke mennesker til å svare
Ha en fortsatt flott dag

Anonymous
Jeg er ny her inne og har ikke vært veldig aktiv så langt, men det kommer etterhvert.Har liksom "snust" litt rundt omkring for å gjøre meg kjent samt slengt inn noen ord i ny og ne.Nå når jeg begynner å få litt snøring på hva som befinner seg på dette forumet,er jeg veldig glad for at jeg valgte å gå inn her.Og når jeg leser slike innlegg som dette,skjønner jeg for noen fantastiske flotte mennesker dere er. Og Silva, dette du beskriver ang. angst osv, tror jeg nok de fleste av oss har opplevd i mer eller mindre grad. Iallefall har jeg det og ser mye av det du beskriver hos meg selv. Takk for at du deler dette med oss andre.

GjenopprettetMedlem
Kanskje kan vi bli flinkere til å formidle HVORFOR vi opplever det som noe positivt. Og HVORDAN vi klarte å snu frykt til glede.
Helt enig.......
Men det er ikke alltid så lett å formidle dette i ord. Vi kan bare klare å beskrive de ytterste hendelsene, de mer subtile energiene i prosessene man går gjennom er ofte knapt følbare og vanskelige å feste grep om i ord. De kan ofte bare oppleves.
Det forstår jeg, dette med formidling. Men mange av dere er jo sååå flinke til å beskrive dette "skremmende" som noe vakkert, som kan faktisk gjøre det litt mer skremmende

Det anser jeg som en liten utfordring til oss her inne, å greie en sånn nogenlunde beskrivelse på HVORFOR og HVORDAN. Vi vil vel gjerne ha med flere folk, som kan vise seg å være spirer innen sjamanisme, eller ikke?....flere erfaringer er uansett veldig bra å få inn her etterhvert.
Da er det viktig at de som sitter og sliter med frykt og spørsmål tør å spørre. Her er det alltid rom for spørsmål og mange kloke mennesker til å svare.
Det er det desverre ikke alle eller mange som tør. Som noen nevnte her tidligere, ofte sitter det en smådjevel og forteller deg at spørsmålene dine er helt på jordet, å du driter deg ut ved å spørre. Vi må jo prøve å få med disse også?

GjenopprettetMedlem
Iallefall har jeg det og ser mye av det du beskriver hos meg selv. Takk for at du deler dette med oss andre.
Mange har nok det!

Å bare gla for å øse ut av meg......

Mitt innlegg her om det å ikke forstå, har hjulpet meg å se nærmere på frykten......Hjelp til selvhjelp?......

Anonymous
Jeg har lest en del innlegg om frykt, og det å skrive mye og eller å være stille her inne...
Selv er jeg kommet så langt i min egen selvutvikling og forståelse av problemene mine at jeg har sjelden frykt for noe jeg opplever eller leser..
Jeg har vært her på sonen ganske lenge.. jeg har skrevet over 140 innlegg og fått minimalt med respons tilbake.. kanskje 6 eller 7 svar...
Da spør jeg meg selv .. er det uvettig og utydelig det jeg skriver.??
Jeg lurer og på om alle som er så ivrig å skrive, og svare hverandre her inne hadde vært like ivrig om de hadde fått så lite kommentarer tilbake??
Jeg skriver ikke dette for og syte.. jeg koser meg med og lese hva andre skriver her inne..
Jeg synes mange er dyktige.. men det er en hårfin ballanse gang her,at ikke noen plutselig føler de ikke har tillhøringhet her fordi de føler de ikke blir "sett eller hørt"
Og da mener jeg generelt!
Ønsker alle på sonen en flott høst...

GjenopprettetMedlem
For min del måtte jeg tørre og gå inni meg selv og finne årsaken til frykten.
Jeg vandret lange turer og mange timer i skogen, før jeg fikk tak i frykten og det som skapte uro i meg.Men det og ta tak i en frykt kan og skape en sorg reaksjon.
En må forstå sin egen frykt og gjøre den om til noe positivt.For meg ble det viktig og fokusere på øyeblikket, eller opplevelsen som skapte frykten og bevist gjøre den slik at frykten ikke fikk lov og styre sinnet mitt..
Dine innlegg er IKKE Uvettig og utydelig......
Jeg kan kun svare for meg selv....jeg har ikke oversett deg, men har ikke hørt så mye fra deg. Å du tar opp et viktig poeng her

Vi må bli flinkere til å gi respons til alle, selv de som ikke skriver så mye. Da vil vi nok høre mer fra de....å jeg vil definitivt høre mer fra deg, etter nå å ha gått inn å snoket litt på innlegga dine.
Anonymous
Tusen takk for det Perle...

Og som jeg sa snakker ikke bare for meg selv .. jeg tåler og ikke få respons .. men det sitter mange flere på gjerde som sikker har mye kunnskap som kunne vært aktiv ..
Derfor er det viktig at når de først begynner og skrive at det gis respons..
Og selvsagt meg inkludert !!

Anonymous
Sorry..

. skynder meg og rett på dette ..
Silva

GjenopprettetMedlem
"Skapheksa":
Sorry..
. skynder meg og rett på dette ..
Silva 
http://digilander.libero.it/le.faccine/ ... 016022.gif[/img]