Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
God kveld :)

Jeg har evner, men de kommer og går. Noen som har tips på hvordan man kan bevisst bringe fram evnene. Altså hittil har de kommet når de skal og gitt mening men det føles så "tilfeldig" og ukontrollert. (Bortsett ifra Auraer, de er der hele tiden).

koko
GjenopprettetMedlem
Det gjelder å ha åpent hjerte og selvdissiplin :respect:
Anonymous
Slik har jeg og følt det til tider, det at evnene kommer og går.
Det som da ble meg fortalt, var at jeg hadde blokkeringer i energibanene mine. Så det var bare å jobbe med energifeltene. Løse opp.
Vel, jeg tror nok det kan hjelpe på, men er ikke helt sikker her.
Ellers tror jeg nok evnene er der hele tiden...karnsje det er egoet som blir for dominerende?
Bare noen tanker jeg gjør meg! ;D
GjenopprettetMedlem
Jeg å tror evnene er der hele tiden.
Uansett
Men man kan ha blokkeringer i energibaner,
ego kan komme iveien
eller man må fremdeles må dra lærdom ut ifra alt dette (livets sti kan ha noen svinger igjen før man når målet.)
,at man fremdeles må lære endel om seg selv, andre og sine evner før det er meningen at kreftene skal komme frem.
Hvis man hadde mange og store evner, men ingen personlig erfaring, innsikt i livet, oppturer og nederlag, hva skulle man brukt evnene til da?
Mulig at man hadde fått brukt evnene, men man hadde ikke hadde lærdommen til å utnytte dem "rett" eller maksimalt.
Er fremdeles midt oppi alt dette selv.
Har ikke opplevd noe "kall" enda.
Men trives for tiden med å lære om meg selv, andre og livet generelt.
For meg passer det ikke å ha det travelt, men å finne sitt eget tempo.
Det handler ikke om å bli mektig, få størst mulig krefter eller evner. Men å være sann mot seg selv, og den man ønsker å være for seg selv og omverdenen.
Om jeg en fremtidig healer eller sjaman, eller om jeg kun er en "pasient" eller person som prøver å finne balansen i livet etter en periode med litt disharmoni, vet jeg ikke.
Det eneste jeg vet er at svaret ligger å venter rundt neste sving på veien. Men det er opp til meg om jeg vil fortsette å vandre eller ikke.
For tiden så vandrer jeg på denne stien, og det føles rett og jeg føler meg hjemme.
Varme tanker
Anonymous
Løse opp i blokkeringer er nok nøkkelen. Problemet er dog denne veike modusen jeg inntar på jobben. En passiv del som er så himla motsatt og trassig, som om alt er andres skyld og at alt kommer til å gå bra, jeg må bare gjøre dette først. Det er nok egoet vi snakker om, jajaja, helt klart egoet ser jeg. Så fint, det kommer svar bare av at jeg får lov til å skrive her. Får speila meg selv. Takk skal dere ha.
GjenopprettetMedlem
Helt enig.
GjenopprettetMedlem
Hei Koko

Evner som kommer og går...

Min opplevelse er at de alltid er i forandring og utvikling! Og at det av og til tar litt tid å oppdage det nye som har kommet til. Vi er veldig flinke til å holde fast i det vi kjenner, og av og til vil vi ha mer enn vi har kapasitet til å kunne bruke eller forstå.

En god ting er å meditere over intensjonen med evnene- hva vil du bruke dem til? 
Hva er grunntonen i ditt liv? Hva er det du brenner for?
Når du skreller av de ytre forventningene vil evnene vokse fram "av seg selv", dvs frøene kommer i god, dyp jord og kan vokse.

Gi litt hver dag uten å ville ha alle svarene, eller være lærer for dem du møter, da skjer det ting! For da spiller vi også på vår sårbarhet- det faktum at dette livet er et stort og vakkert mysterium! 

Som å puste, og kjenne hjertet slå.
Alt er der inni deg og meg og oss alle. Elsk det fram!
Du er et vakkert og verdifullt menneske-  det er nok det!

Hilsen Mira
Anonymous
Takk for at du fins Mira. Dette var ord som traff
GjenopprettetMedlem
..her var det mange flotte innlegg og perspektiver på ting. Veldig bra... tror det er mye rett i alt sammen. Selv vedlikeholder jeg "kreftene" med å gå på fjellet for å meditere...gjerne når det er mørkt...desverre jobber jeg ofte for mye og i de periodene føler jeg meg svakere fordi jeg ikke har vært i naturen (føler meg avstengt fra naturen og kreftene som den gir)...med en gang jeg får noen kvelder / netter på fjellet igjen føler jeg at den indre kraften kommer tilbake...jeg sammenligner den med den kraften jeg får i forbindelse med at jeg utfører healing...kanskje fordi meditasjonen er en stor del av begge "seansene" ?  :innocent2:
Anonymous
Det er jeg helt enig i.
Jeg har hatt en periode nå med mye jobbing og har følt meg tom og kraftløs.
Igår kveld gikk jeg en tur i skogen og havnet opp ved den lille bekken min. Der hadde jeg en meditasjon og fikk fyllt meg opp igjen. Det er helt herlig å kjenne at energiene settes i bevegelse og flyter rundt i systemet...det er nesten som man har vært borte lenge og så endelig kommer hjem. :wub: