Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Noen ganger når jeg foretar healinger, kan jeg kjenne at det stråler varme fra det området hvor problemet ligger. Spesielt når det er betennelser/infeksjoner.
Noen flere som har merket dette?
Ble litt forundret da jeg oppdaget dette. Jeg har alltid hatt varme hender og har til tider merket det selv, men dette med å føle varme som stråler fra problemområder hos andre, er ganske nytt for meg.
GjenopprettetMedlem
Selv har jeg ikke oppdaget noe sånt, men min samboer forteller at det kjennes ut som han nesten brenner seg i håndflaten når han treffer problemområdet. Han bruker det til å  "orientere" seg på kroppen han skal heale  :o
Anonymous
Det er litt forskjellig om hvordan jeg merker det. Noen ganger kjenner jeg varme, men stort sett kjenner jeg kulde fra de problemområdene. Så hvis jeg skal orientere meg på kroppen til den jeg healer, så er det dette kjølige "draget" jeg går etter.
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner en kald vind fra vonde områder..
Anonymous
Har nettopp oppdaget dette selv, for det har nettopp flyttet inn en hos oss som healer, og vi har prøvd oss litt med henne. Vi har opplevd at hun kjente kulde fra den andre personen, mens da jeg kom og la hendene mine på den samme personen like etter, kjente jeg varme. Snodige greier. Tenker at det er forskjellige enrgier mellom forskjellige personer, men er det noen som har noe mer kunnskap om dette?

En gang hun la hendene på mine skuldre, kjente jeg en kraftig varm vind selv, mens hun kjente kald vind. Av og til kommer det også en motstand fra området.
AdsBot [Google]
Jeg kan kjenne kalde områder, tror nok det henger sammen med at blodomløpet ikke er i orden på problemområder..
GjenopprettetMedlem
Det er forskjell fra person til person :wub:
GjenopprettetMedlem
"Vonde" områder i kroppen kan kjennes både som varme eller kalde. Det er nok riktig som Liljee sier at "vonde" områder har dårligere blodomløp. Men som vi kjenner fra Østens filosofi om jin og yang finnes det både kalde og varme sykdommer. Til et betennelsesområde kan det f.eks være varmt, fordi kroppens immunforsvar mobiliserer energi i området.Dvs. hvite blodlegemer blir sendt ut for å jage ut inntrenger-mikrober.
GjenopprettetMedlem
Riktig :eusa_clap:
Anonymous
Det høres riktig ut for meg, men hvordan forklare at at en person kjenner varmestråling fra en annen, og at en annen person kjenner kulde fra samme person på samme sted?
GjenopprettetMedlem
Lurer på om det kan ha med forskjellige personers oppfatning/opplevelse av varme og kulde?

Ex: jeg fikk en gang bind for øynene, deretter fikk jeg en isbit plassert på magen og den kjentes glovarm..til tross for at jeg visste at det var is.
Ex 2:En test som var utført på en mengde mennesker var at de fikk beskjed at de skulle såvidt berøres av en glødende metallbit. I virkeligheten ble de berørt så vidt av en isbit. Over halvparten av deltakerene fikk faktisk brannmerker/blemmer :o
Anonymous
Vet ikke kanskje det. Kom også på om det kanskje kan ha noe å gjøre med om den ene personen er mest dominert av yang og den andre yin.
Det med isbiten tror jeg er noe kroppen gjør for balansen, som for eksempel når føttene blir så frosne at de blir varme;  kroppens egen helbredelseskraft.
Det andre eksemplet var oppsiktsvekkende for meg. Utrolig hvor bra placebo-effekten funker, tror det var den. Et bra bevis på at vi fint kan tenke oss friske i mange tilfeller.