Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
tips mot magesmerter. Sist redigert vårrengjøring 2007.

1) a) yogaøvelsen som kalles magerulling kan utføres stående, ved å strekke ryggen og strekke armene oppover. Magerulling. b) Så ta ned armene og stå i A formasjon med strake ben støttet på armene. Magerulling utføres alltid mens man holder pusten ute. Tre ganger til ene siden. Tre ganger til andre siden. a) og b) kan gjentas to til fire ganger etter behov. Den kan også utføres sittende, med rak rygg (strekk armer oppover) eller liggende.

2) innta knappe 2 ss linfrø, bløtlagt fra dagen før. Blandes til 37O C og med saltinnhold som i kroppen (vannet skal smake som tårer, eller litt mildere saltsmak, men ikke sterkere enn tårer).

da vil man få umiddelbar lindring av smertene.

magerulling kan også utføres av barn, men jeg pleier ikke å gi disse saltvann eller linfrø.
GjenopprettetMedlem
Karve er tingen,ta et glass vann og fyll det med karve (halvt)la det stå over natten og drikk det,det virker :wub:
Anonymous
Dette synes jeg var svært bra, Br. :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Til mann er bra,ellers kan det bli vell mye proping :lol:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Den tar og får ut luften i magen. :w00t:
GjenopprettetMedlem
Det er mange gode urter for kolikk: Anis,fennikel,karve,kamille,
peppermynte,og kvann. Du kan også prøve kattemynte,ingefær,
sitronmelisse,legevendelrot og timian. :)
Anonymous
Her kom det etter hvert mange gode råd...tar litt tid å prøve ut alt dette.
Jeg holder en knapp på det som Brukernavn sier...puste riktig og gjøre fysiske øvelser.
La muskulaturen jobbe slik at systemet får jobbe med problemet. Når jeg kjenner at magen begynner å bli ubyen, går jeg meg en rask tur og det gjør susen. Bør helst være litt alene etterpå...
Selvfølgelig ikke alle som klarer av med dette og da er andre råd og anbefale.
Selv bruker jeg et par never linfrø i brøddeigen (6 brød).
Eplecider-eddik er et råd jeg fikk en gang...har ikke prøvd det, men det er mulig det fungerer.
Den magen,den magen...
GjenopprettetMedlem
Eplecider eddik renser giftstoffer ut av kroppen :wub: