Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
La og slappet av idag.
Ikke for å reise, ikke for å sove....
Helt enkelt for å slappe av.
Det som skjedde var at jeg plutselig hadde min beste venn sittende forran meg.
Vi snakkes/treffes ca. 1 gang i året, og bor 100 mil fra hverandre.
Jeg skjønte med en gang at han hadde vondt/uro.
Selv om jeg aldri har utført healing før så slo instinktet inn.
Han satt på en stol forran meg, jeg stod ved siden.
Min ventre hånd var plassert på magen hans, min høyre hånd rett nedenfor nakken hans.
Det jeg da gjorde var å sende energi i sirkel.
Inn med god energi med høyre hånd, ut med dårlig energi med ventre hånd.
Igjennom han
igjenom meg.
Men det som skjedde var at energien fløyt ikke bare rundt og rundt igjennom oss.
Jeg fungerte som et filter, slik at den dårlige energien jeg mottok fra magens hans med min venstre hånd,
ble filtrert en eler annen plass inni meg.
Så da når loopen fortsatte inn med min høre hånd inn i hans nakke, så var energien ren.
Jeg fikk en merkelig følelse i kroppen, som om man får frysninger (men kulde var helt fraværenede)
Lurer nå på om noen kan hjelpe meg.
1. Jeg er sjamaninteressert, har ingen ønske om å bli noen healer
2. Har skrevet litt under emnet "barn og healing", der jeg beskriver litt, jeg ønsker ikke å være noen svamp eller filter som akkumulerer dårlig energi.
Sliter nok med å kvitte meg med eget ego, tanker og mønster. Og så skal jeg åpnes opp for å filtrere andres "dritt" også.
Trenger litt hjelp her fra noen som virkelig har peiling.
Lunkne tanker (neida  :lol:)
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Mente på ingen måte å virke negativ til den opplevelsen jeg hadde her.
Det er bare det at jeg har ingen intesjon om å bli sjaman, healer eller noe lignende.
Jeg er sjamanisme interessert, men ønsker strengt tatt ikke å praktisere healing på andre.
Da er jeg mer konfertabel i pasientrollen, noe jeg tror jeg i øyeblikket er.
Ved å komme ut av skapet tror/vet jeg vil virke urovekkende på de rundt meg, spesielt de nærmeste.
Føler at jeg kan bidra positivt på mange måter utenom å gjøre dette til en karriære.
Så da får jeg benytte det jeg kan i det små.
Det jeg derimot trenger hjelp til er hvordan man kvitter seg med det man tar inn.
Jeg føler at jeg er som en svamp.
Tørker man opp melk på bordet med en svamp, så blir jo bordet rent.
Men svampen vil jo til slutt bli illeluktende og fylt med melk som surner.
Har å en datter som er ekstrem følsom for inntrykk og følelser,
og vil ikke at hun skal etablere et kraftig beskyttende ego som jeg gjorde.
Er det noen som kan hjelpe?
Er det noen som har erfaringer med den type healingteknikk som jeg instinktivt følte for å benytte?
Varme tanker
AdsBot [Google]
Jeg tror ikke du kan være svamp, så lenge du har hjertet med deg.
Og det har du nok i og med at det er din beste venn du hjalp.
Jeg tror ikke healingkraften kommer fra "mennesket i kropp",
men fra det "høyere selvet" i pasienten din. Da er nok vi bare en kanal.
Skulle du likevel føle at det sitter igjen grugg fra andre personer i deg,
er det en fint å sende det til jordas indre. Moder jord har bruk for gjødsel.
Og det funker faktisk :)!
Nutch/CVS [Bot]
"Amund ArticWolf":

Det er bare det at jeg har ingen intesjon om å bli sjaman, healer eller noe lignende.
Jeg er sjamanisme interessert, men ønsker strengt tatt ikke å praktisere healing på andre.
Da er jeg mer konfertabel i pasientrollen, noe jeg tror jeg i øyeblikket er.

Vet ikke om jeg har noen peiling som du ønsker deg. Forsøker meg med noen tanker som kom ved lesningen.

Hos de nordamerikanske indianerne sies det at du aldri kan heale andre. Det er mulig at du får det til at dere begge to blir healet samtidig fra det høyeste.
Hvis du kan filtre mørk energi er dette først og fremst en evne. Hverken godt eller vondt. Men hva så med den mørke energien? Kanskje du kan fordøye det hele slik at du tar opp passende energier og resten går til Moder Jord som gjødsel (som Liljee skriver). Kankje du sender alt inn i et levende lys og i flammen blir det mørkeste til lys og varme. Kankje du ber det høyeste om å ta seg av det du ikke klarer å ordne selv.

Lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke man blir en "svamp" for andres dritt eller dårlige energier hvis man ikke velger det selv. Man må ha tillit og vilje til kraften/lyset. Når jeg "kobler meg på" kraften/lyset ber jeg om å få hjelp og veiledning i healingen og at negative energier blir sendt til jorden. Jeg mener at våre/"pasientens" guider hjelper oss å gjøre det rette. Tror også at det er den som trenger og mottar healing har valgt deg som kanal. Tenk å være så heldig å bli valgt til å heale en venn på den måten da!
GjenopprettetMedlem
Min samboer opplevde samme som deg i begynnelsen da han skulle heale, men etter ha lest Hands of light av Barbara Brennan, lærte han å "koble" seg på den universelle energien og etter dette så renses energien utenfor ham selv (i lyset over hodet).
Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men kanskje det kan gi deg en følelse av kontroll om du utforsker dette litt nærmere??
Lykke til i alle fall  :wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for gode svar  :wub:
Vet jeg har uttrykt meg litt klønete på måten jeg har lagt dette frem på.
Men det bunner vel i i to ting.
1. At jeg har jobbet, jobbet, jobbet med meg selv (selvutvikling/selvhelbredelse), og kanskje ikke ønsket mer jobb (med å heale andre)
2. At jeg rett å slett ble litt redd.
Ser et mønster i min familie der empat egenskaper kanskje går i arv.
Min far hadde det, men hans overfølsomhet ble for voldsom for han, slik at han fikk ett beskyttende ego som spyttet ut eder og galle for å beskytte sin egen sårbarhet.
Jeg har kanskje empat egenskaper, men det jeg tok inn i tidlig alder var overveldende, og desverre ikke positivt, så jeg å utviklet et beskyttende ego for å stenge av. (Heldigvis, så såret ikke mitt ego omverdenen, jeg såret nok mest meg selv)
Empat egenskapene ser jeg igjen i min datter på 5 år, som er veldig utviklet for alderen.
Vil ikke at hun skal gå smertens vei som jeg har gått (selv om jeg vet at jeg på ingen måte er min far)
Derfor ble jeg nok litt redd det hele med egenskaper osv, for jeg til syvende og sist ble redd for min datter og hennes fremtid.

Men jeg vet jo at man skal ta imot det livet har å tilby som gaver.
Så må jeg lære meg til å stole på lyset.
Jeg får nok leke meg litt, og utvikle dette i det små
Så får vi se hva morgendagen bringer.
Takk
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Du beskriver veldig godt hvordan kroppen og kraften arbeider.
Jeg opplever selv å være filter,spesielt de dager jeg har mye kraft.
Har man sjamanens kraft kommer man ofte oppi slike situasjoner
der man må filtrere og helbrede syke energier.
Store ånd fører oss dit vi trengs.
:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner meg mye igjen i det meste av hva du skriver Amund. Har i mange år vært veldig opptatt av å bli hel i meg selv og alltid tenkt at man ikke kan heale noen som helst før man selv er hel. Jeg har også hatt en oppfatning lik Gåååja's indianervisdom om at man ikke kan heale andre. Det siste året har jeg blitt litt mer tvilende til dette da jeg, akkurat som deg, spontant har blitt kastet ut i situasjoner....i noen av dem har ting skjedd.

Jeg har bitt meg merke i noen ord som Ailo tidligere har skrevet her inne.... "Som du healer skal du bli healet". Kan det da være slik som Gåååja igjen sier om "Det er mulig at du får det til at dere begge to blir healet samtidig fra det høyeste." Kanskje skjer der en synkronitet mellom mennesker som har noe sammen?

Og ellers....jeg opplever at healing er så mangt og jeg tror virkelig på at å jobbe med seg selv er den viktigste oppgaven vi har. Jeg tror at når vi er mer integrert i oss selv, når vi kan være det vi virkelig er, stødig og fint, så kan vi være som fyrtårn og veivisere for andre....viktig inspirasjon som får ringvirkninger på mange nivåer. Måtte jeg komme dit :eusa_pray:

Men jeg skulle gjerne skjønt mer om dette med healing da jeg opplever mange "rare" ting som jeg føler burde brukes til noe.

UlveMor  :wub:
Anonymous
hei
det dere beskriver hær er helt vanlig.
det er viktig å lære seg å beskytte seg selv som rensning med salvie etter en behandling.åpne et vindu for å få ut de dårlige energier som har blitt forløst. det er også viktig å skylle hendene i rennene vann der man ber vannet rense ut av kroppen det som en fikk. samtidig drikke vann selv .
det tar litt tid å lære alle disse ting. skaff dere en veileder som der kan dele dette med en som har erfaring.
skriv av ting om rensning å finn dokkers måte å gjør det på.
det er derfor mange som driver i disse ting blir "utbrent" ikke stress , men ta lærdom av de ting du får på veien
namaste mine venner :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Helt enig Oakmann!  :eusa_clap: :eusa_dance: Det kan igrunnen ikke sies ofte nok hvor viktig det er å beskytte seg, det er lett å glemme disse tingene når en holder på, men en får fort merke det på egen kropp. (Snakker av erfaring! :icon_redface:)
GjenopprettetMedlem
Man skal ha kraft for å møte kraft
ellers tipper vekt-skåla
og det blir vondt.

Den helbredende kraften vi har,doktorerer rundt oss i den grad den har kraft.
Viss vi selv er i ubalanse kraftmessig,overfører vi denne ubalansen,og det blir vondt.
Mennesket trenger tid til å lades opp til et positivt healing nivå.
Det vil si å trommereise både før og etter healing
for å være med åndene og ha deres støtte.
Positiv healing kraft er en ren naturens kraft,den kommer sivende innpå oss om vi tar det rolig noen dager i uka,da kan vi påvirke andre mennesker på en positiv måte.
;)