Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
En jeg kjenner, har mistet stemmen. Legene klarer ikke finne ut ka det e som e feil.
Ho klarer bare viske frem ordene.
Har noen en ide om ka det kan være?
På forhånd takk.
GjenopprettetMedlem
Noen tanker:
Kroppen prøver å si oss hvad den trenger.
Mange ganger er det hvile.
Kroppen sier: Jeg er trett jeg vil hvile!
Vi svarer: Til søndag, til ferien..."
Kroppen: Nå er det ferie og vi ska hvile.
Vi: Vent litt, jeg ska kun gjøre dette først..og kansje dette..
Kroppen: Nå er jeg lei av deg!
Og da blir vi syke på en eller annen måte.
Iblant veit vi hvad som mangler eller som det har vært for mye av, men vet ingen vei ut av det. Vi tror vi må gjøre det og det og det. Da hjelper kroppen oss å bryte. Tvinger oss til det vi egentlig vil.
Et eksempel: Mange år siden da jeg hadde det veldig travelt så sa jeg til meg selv: Om jag ændå fick sitta lite nån gång, så som jag fick førr.
Jeg hadde tenkt dette en tid da jeg falt og brøt foten. Så fikk jeg sitte i seks uker. Gjett om jeg var takknemlig.
Jeg møtte presten og han spurte hvad som hadde skjedd. Bønnhørelse, sa jeg. Han mente at jeg må se opp med hvem jeg bad til. Men jeg sa det var alles vår gud.
Iblant veit vi ikke hvad det dreier seg om og da viser kroppen at noe er galt og at vi må forendre noe.
Hun kann jo tenke over hvis det er noe hun ikke vil si, elle tror hun ikke kann si.
Kansje har kroppen hjelp henne så det er noe hun ikke trenger å si.
Har kroppen hjelpet henne med noe eller er det noe hun må forandre.
Kansje kan dette være til litt hjelp.
Lykke til
Gunilla
psbot [Picsearch]
takk Gunilla.
Du tenker det samme som meg.
Antaglig noe ho ikke vil si, eller prate om.
Skal formidle dette videre. Takk igjen.
Visst noen har andre tanker om dette, si ifra.
GjenopprettetMedlem
Er jo enig i alt som står her og tenker at halsen og stemmen har med å utrykke seg å gjøre og at det kan handle om mangel på det å utrykke seg generelt. Uttrykk kan jo være så mangt. Å uttrykke den man innerst inne er jo ikke alltid like akseptert og enkelt overalt
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Å utrykke noe kan, som UlveMor sier, være så mangt. Det å uttrykke seg kreativt er også en uttrykksform. Hvis det er noe denne damen likte å gjøre da hun var barn, men som hun har lagt fra seg etter hun ble voksen av en eller annen grunn, kanskje fordi hun fikk høre at dette var "feil" på en eller annen måte, kan det være at det vil hjelpe henne å ta opp igjen denne aktiviteten.
Det er ikke engang sikkert at hun husker dette, men det kan jo du ta en reise på for henne for å sparke i gang det underbevisste, Ædni

GjenopprettetMedlem
You're welcome your highness
Klemmm!
GjenopprettetMedlem
Det är säkert flera anledningar. Men att företaga en resa för att belysa och förstärka den kreativa uttrycksförmågan låter som en bra idé.
Härlig avatar, förresten!