Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Lurte på en ting angående healing...

Noen har fortalt meg at jeg har en svært sterk aura og sannsynligvis medfødte evner for healing. Dette har skjedd ved to forskjellige anledninger og kommet fra folk med forskjellig bakgrunn. Den ene var indiansk "medisinmann" og den andre en lærer innenfor Reiki-healing. Andre igjen sier at dette er bare tull og at alle mennesker er født med mer eller mindre like "talenter" for healing - man må bare lære å bruke evnene.

Hvordan ser dere på dette og er det noen som vet hvordan jeg eventuelt kan finne ut om jeg faktisk har spesielle evner på området?
GjenopprettetMedlem
Vel, man kan jo si at du har en høyere utviklet grad av healing evnen, at du har kommet lengre en folk flest?
Men alle kan nok oppnå det samme mener jeg!
Francis [Bot]
Alle har evner for healing, noen sterkere enn andre, noen medfødt, andre må lære seg å bruke dem eller få åpnet opp healer evnene sine.
Tror ikke du skal tvile på at du har evner men tro på healer evnene dine.

Har du prøvd å healet noen? Evt fått noen tilbakemeldinger på det?

Et godt tips med å få bedre innsikt er jo å begynne med meditasjon.
GjenopprettetMedlem
Har faktisk aldri prøvd meditasjon... Men det er vel en første gang for alt.  :) Jeg er igrunnen åpen for det meste, innenfor rimelighetens grenser selvsagt...

Det var en kjent healer i familien min før jeg ble født. Moren min har fortalt meg at en gang da jeg var ca 3-4 år og satt på rommet mitt og bygde Lego  :) hørte hun plutselig jeg begynte å snakke. Hun prøvde å lytte, men hørte ikke ordene, bare at det hørtes ut som om jeg snakket med noen (uten at den andre hørtes). Da hun så gikk inn på rommet og spurte hvem jeg snakket med hadde jeg, ganske detaljrikt, beskrevet nettopp den avdøde healeren...

Før han døde hadde han sagt til flere at han ville få en "arving" og at han ikke var født ennå. Ingen i familien har ennå fått slike evner.

En historie som beskriver evnene hans ganske godt har blitt fortalt til meg av flere som kjente han personlig, bl.a. faren min og onklene mine. Historien sier at han hadde en glasskrukke med vann som han brukte til f.eks å rense sår. Dette vannet hadde han lest på. Nøyaktig hva han gjorde med det vet jeg ikke, men krukka sto hvertfall ute i et vindfang på huset hans der det alltid ble minusgrader når det var kaldt ute, uten å fryse til is!! Han hadde altså vanlig vann som var under frysepunktet... Da min far og en av onklene mine skulle å se til huset dagen etter hans død, fant de krukken frøset i stykker i vindfanget...

Det har, ikke uventet, blitt snakket om hvem denne "arvingen" kan være i alle ledd av familien og jeg vet at flere har nevnt mitt navn. Jeg har egentlig stilt meg tvilende til dette i mange år, men da jeg fikk disse "påminnelsene" for noen år siden begynte jeg å tvile litt selv også. Jeg er fremdeles langt fra sikker på om det er noe i det, men velger å ha et litt mer åpent syn videre i livet. Jeg vet at han jeg nevner over ikke "fikk" sine evner, eller hvertfall ikke tok i bruk evnene sine før han var passert de 40, så da er det vel enda håp...  :)
GjenopprettetMedlem
Det kan virke som du i allfall har fått noe i voggegave... ;)
Men du må selv velge hva du vil med det?
Selv har jeg ingen tro på meg selv som mulig healer,selv om det går igjen i en del av slekta mi og jeg alltid har vert bevisst på slikt.
Jeg vet også at det tar på,til tider,å vere healer.
Men det kan også ta på å ikke utvikle evnen.
Det kommer gjerne med årene,det har jeg sett.

Velkommen,forresten!
Anonymous
Jeg mener alle mennesker har en indre healingevne i mindre eller sterkere grad. Jeg tror det først og fremst er ment for sin egen del. Det å jobbe med healing på andre tror jeg er en livsvei som legger seg til rette av seg selv. Hvis det er meningen at du skal jobbe som healer/kanal.

Nå er jorden og menneskene i utvikling, så mange mennesker oppdager nye sider ved seg selv i tiden vi er i og går inn i. Bla det spirituelle..
GjenopprettetMedlem
Å tro på seg selv,og ens evner,gir enorm kraft til hva det måtte være.
Tankens kraft aktiverer den nødvendige healer kraft,å visualisere(se for seg,danne bilder i sinnet),er bra metoder.
Tankens bønnkraft.
Man ber om kraft fra åndene,til seg selv,det er bra.
Oppøver dette forhold mellom bønn og kraft,med tiden kan man heale også andre med denne innøvde metoden.
:respect: