Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Jeg hadde en koselig samtale med min datter på 8 år i kveld. Hun har en kattepus på ca 5 mnd, og i dag har kattepusen kastet opp alt hun har spist. Jeg er ikke den som ringer ned dyrlegen (kostbart), så jeg tenkte jeg skulle "fikse" henne selv. Kattepus lå helt rolig på fanget mitt mens jeg la hendene mine over henne, og snudde seg velvillig når jeg ville at hun skulle gjøre det. Hun har tidligere fått healing for en vond bakpote, og da så det også ut til at hun koset seg under healingen. Etterpå løp hun rundt med en frisk pote som om ingenting hadde hendt.
Vel, nå i kveld kom datteren min ned i stuen mens jeg holdt på, og ville gi mamma en suss på kinnet. Forferdet rygget hun tilbake mens hun bekymret spurte om jeg hadde feber: -Du er jo kokvarm, mamma!!! :question: Men neida, jeg måtte si at jeg ikke hadde feber, men prøvde bare å gjøre pus frisk igjen med hendene mine. Jeg så at jenta tenkte så det knaket

Så måtte jeg forklare at noen har en slags medisin i hendene sine, som kan gjøre mennesker og dyr friskere, og det var altså det mamma prøvde på. Videre fortalte jeg kort at både onkel og tante klarte å gjøre mennesker og dyr friskere med sine hender, og hun lyttet interessert. Hun lurte veldig på om ikke hun også kunne dette smarte trikset, og ble ivrig etter å prøve med en gang!

Jeg fortalte henne at jeg skulle gjøre meg ferdig med pus først, så skulle vi prøve et triks etterpå - hvis hun var grei og lot meg gjøre meg ferdig. Det var helt i orden, jenta satt som et lys og ventet.
Da jeg var ferdig renset jeg meg i kaldt, rennende vann og satte meg ned sammen med datteren min. Jeg ba henne sette håndflatene sine mot hverandre, og sakte dra dem litt vekk fra hverandre. Hun ble glad da hun følte noe som lignet tråder i mellom hendene sine med en gang. Jeg sa at hun kunne øve seg, trekke hendene lenger og lenger vekk fra hverandre å se hvor langt hun kunne trekke trådene før de slapp taket. Jeg foklarte også at det helst bare var voksne som burde gjøre andre friske med hendene sine (noe som i følge henne var blodig urettferdig), men at hun kunne leke litt med den øvelsen. Og det ville hun gjøre. Så fikk hun en liten demonstrasjon hvor jeg la hendene et par cm ut fra nakken hennes og ba henne kjenne etter hva hun følte. Hun fortalte at det ble kaldt, så begynte det å kile litt og så ble det varmt. Da la jeg hendene mine på nakken hennes og hun kvakk til av varmen. Sånn holdt vi på en liten stund.
Dette var veldig spennende for henne, og jeg husker selv at jeg brukte å kjenne trådene mellom mine hender da jeg selv var på hennes alder. Jeg ble også tidlig tatt med til håndspåleggere, som vi kalte dem, fordi det alltid manglet leger i nærheten. Det fantes ikke noe merkelig med det. Jeg synes det er greit at hun får inn med små porsjoner, og hun har alltid vært fasinert av det jeg holder på med. Hun spør og graver, og jeg svarer så enkelt jeg kan. Synes det blir riktig å ikke avfeie barn når de lurer, og jeg har aldri påstått at noen av hennes historier er fri fantasi. Jeg synes det er veldig viktig å ta barna på alvor for å hindre at de blokkeres, blir utrygge og føler seg latterliggjort. Tidligere i dag spurte jeg henne om hun husket hvor hun hadde vært før hun kom til denne verden, og jeg fikk et veldig logisk svar: -Trur du jeg husker det??? Det er jo hundre år siden sist jeg levde!

Anonymous
Ha,ha. ja barn får det sagt. og det er sikkert sant også.
Jeg håper pusen blir bra.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth :icon_biggrin:
Din datter er da en KLOG pige......
Så smuk en beretning om healing og opdragelse på samme tid i en afslappet atmosfære....Vidunderlig dejligt at læse om. En normal og ligetil måde at lære de ting, som er normalt for børn og heldigvis for dig også...
En oplæring i etisk forstand, med at din datter ikke BARE måtte udøve healing men stille og roligt øve sig, og der ved blive dygtigere med tiden...
Hendes svar på hvor du havde været før; var så dejligt frisk :innocent2:
Giv hende et klem fra mig :wub:
Hilsen Shamanen :icon_biggrin:
Anonymous
Ho er så herlig den jenta di Hege! Jeg er sikker på at hun blir dyktig når tiden er moden!

Snappy [Bot]
Ja, det bor mye bak de muntre, sorte øynene hennes

Håper også at pus blir bra - hun har bare sovet etter healingen, gløttet så vidt med øynene en syund, men la seg ned igjen og sover videre. Men det skal hun, så er hun forhåpentligvis frisk igjen i morgen.
GjenopprettetMedlem
Så vakker og naturlig en måte å vise henne dette på!!! - hun er jo heldig som har deg
Lille Ulv
Snappy [Bot]
"Lille Ulv":
Så vakker og naturlig en måte å vise henne dette på!!! - hun er jo heldig som har deg 
Lille Ulv
Tusen takk, det varmer et mamma-hjerte å få høre slikt

Francis [Bot]
Så flott at du og datteren din har så fin kontakt og at du vil lære henne det.

Og at hun får svar på det hun lurer på er jo kjempe viktig! Flott av deg Hege Elisabeth!!

Anonymous
Koselig historie

blev alldeles "febrig" bara av å l¨sa den jag!
Det påminde mig om en händelse som skedde i Finland där jag jobbade som barnehageonkel. En flicka hade ramlat och slått sig i pannan ganska hårt och jag tog bort det med händerna mina. Flickans kompis, Anna, såg storögt på och ville att jag skulle använda mina "hethänder" på henne också.
-Men Anna, du har ju inte slagit dig ju, sa jag. Då tänkte Anna en stund och sen
*WHAM!!* slog hon den lilla plastspaden hon höll i rakt i pannan på sig, såg groggy ut, och flirade och sa -NU har jag slagit mig!

Kids!!
Mvh,
Thomas
Anonymous
Ha,ha. Morsom jente

Regner med du la handen på henne etterpå.
Anonymous
Ja, såklart!

Snappy [Bot]
Hi hi hi!

Unger altså

Francis [Bot]
Unger er kjempe herlige!

Anonymous
Barnesinn er morsomt,lærerrikt, givende,inspirerende,spirituell,nysgjerrig og ikke minst CRAZY på en positiv måte

Veldig kjekt å leve seg inn i barnas verden

En verden som jeg elsker å leve meg inn i.
Når David ser en lekebutikk fullt av spennende leker så vil han gjerne kjøpe hele butikken og bare leke og ha det gøy..haha

Med masse Star Wars-lego osv...

Francis [Bot]
Man er ikke voksen før man tørr å vise at man er barnslig!

Francis [Bot]
Tror det er viktig å ta med seg det barnslige også inni voksen verdenen. Å slippe seg løs og være som et barn innimellom. Det frigjør deg selv på en måte. Man kan lære utrolig mye av å se på barn. De er så spontane og sier akkurat det de har på hjertet, uten å gå masse omveier.

GjenopprettetMedlem
Satt litt på spissen:
Barn er ekte - helt til de blir forkludret av voksne - desverre
Lille Ulv
Francis [Bot]
Satt litt på spissen:
Barn er ekte - helt til de blir forkludret av voksne - desverre Cry
Jo... mye sant i det du sier!!
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Hege Elisabeth
Du siger : " Dere dansker pleier å ha en forkjærlighet for min datter - hi hi hi!

"
Hvad kan man andet med de øjne hun har
Hilsen Shamanen