Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg utførte en healing på et lite barn ,som den siste tiden har vist seg utagerende og sint.
"Vanskelig" kaller noen det for.
Da fikk jeg en liten "sjokkopplevelse".
Det hele startet som, for meg, en vanlig healing. Så kom det etterhvert fram bilder.
Først en sur og tverr gammel dame, som jeg tok med ut og sendte avgårde i en båt langt til havs. Hun kom villig med meg uten noen form for motstand.
Da jeg gikk tilbake til barnet, ble jeg møtt av en stor, brølende dyrekjeft...full av sylkvasse tenner og stinkende ånde. Jeg ble, mildt sagt, fælen og holdt nesten på å kutte av healingen.
Men jeg fokuserte da på omgivelsene og dyret forsvant. Jeg greide ikke å henvende meg direkte til det...voldsom motstand.
Rundt omkring så jeg flere forskjellige skikkelser med våpen og ganske groteske utseender.
Kunne minne om slike man ser på div voldsomme tv-spill. Klarte ikke å komme inn på de.
Oppi alt dette fikk jeg omsider kontakt med lyset og formidlet det over til barnet, bildene forsvant og alt roet seg ned.
Har etterpå fått vite at dette barnet, i en periode, har lurt seg til å spille div pc-spill som ikke egner seg for den aldersgruppen (8 år).
Sitter med en overbevisende følelse om at
slike spill, i mange tilfeller, er årsaken til
mange adferdsproblemer blant små barn.
Noen som har vært borti lignende tilfeller?
Anonymous
Takk for at du delte med oss dette - veldig interessant lesning

Det er dessverre mye skytespill i pc- og spillkonsolverdenen - så at noen barn sliter med atferdproblemer pga de spiller mye slike spill er ikke overraskende.En tankevekker det du kommer med her ja.
GjenopprettetMedlem
enig med David at dette er intressant lesing - barns psyke intresserer meg spesiellt mye.
Jeg kjenner igjen mye fra klienter jeg får til meg , som har energier med seg- som ikke hører hjemme hos de...(gamle damen f.eks..)
vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det...de har hengt seg på klienten en tid i livet hvor de er mer åpen og "motagelig".
dette skaper ofte motstand hos klienten, klarer ikke åpne seg eller ta imot healing
provoserer frem ofte følelser som sinne/aggresjon osv.
disse dataspillene og vold på tv , er med på å forsterke disse negative sinnstemningene, mener jeg da...
uansett har jeg lyst til å høre hvordan sjamanen/ sjamanistiske teknikker for å håndtere disse typer energier ?
En annen tanke som slo meg var at barn er mye mer sensitive for healing og div. + mer i kontakt med sitt åndelige jeg, kanskje det sendte ut motstanden det følte ovenfor healingen...?
Det er jo en enorm kjærlighetskraft som blir kanalisert av den som healer til barnet.
Hvis da det barnet ikke er vant med mye omsorg/ nærhet eller har mye frustrasjon i seg ( av flere grunner) - kan det være en tanke at barnet føler motstand ved denne type kjærlighet i første omgang?
Eller at de bare reagerer annerledes enn oss voksne på healing....trenger mer tillit .
Jeg har hørt at barn kan reagere motsatt på hypnose enn voksne-
de kan bli hyperaktive , ikke avslappet...
...jeg tenker bare høyt her, hadde vært intressant å høre mer om healing av barn egentlig.
GjenopprettetMedlem
Spennende tema.
Noe som slår meg,er at de som designer voldelige og fryktskapende dataspill,hva med dem? Hvem er de,hvor får de inspirasjonen fra?
Kanskje de innehar negative energier selv,som de overfører via spillene,uten å kanskje vite det?
Sånn sett,vil jeg si at voldelige dataspill kan virke som rene ,usympatiske svarte magien,desverre.
Man tjener fett med penger,og greier kanskje gjennom kreativitet å bli kvitt noen av sine egne demoner?
Jeg ønsker meg en lysende sjel med lysende tanker som lager et vakkert og actionfylt dataspill om det jakten på det gode og guddommelige i verden! Lys og sannhet.
Anonymous
Dette innlegget har jeg tenkt mye på.
Viktig at du tar opp emnet, Kira! Og en interessant beretning.
Som mor med to gutter i den relevante aldersgruppen tar jeg meg alltid tid til å følge med på alt de ser og spiller.. Ganske tidkrevende. Men slik har jeg en sjanse å kjenne igjen bilder og forestillinger når de dukker opp i en annen sammenheng.
Vi prater mye om tegneseriene og spill, det er faktisk gøy, og på det viset har jo jeg oppdaget Power Puff Girls og Samurai Jack. Ved å formulere inntrykkene sine er barna blitt kvalitetsbevisste, de konsumerer ikke bare eller sluker alt rått.
Da blir de satte aldersgrensene mindre viktige.
Final Tribe: Jeg kan anbefale to spill for playstation 2 som viser vakre bilder under jakten på det gode og guddommelige: "Brave" om en indianergutts innvielse til sjamanismen - og for all del OKAMI om den hvite ulvegudens kamp mot demonene for å befri sitt land og sitt folk. Tegningene er helt utrolige - det er som å være på et levende museum av japansk kunst. Også lydene og musikken er behagelige.
GjenopprettetMedlem
Takk for tips Masha!

Jeg skal videreformidle det.
GjenopprettetMedlem
"Masha":
Final Tribe: Jeg kan anbefale to spill for playstation 2 som viser vakre bilder under jakten på det gode og guddommelige: "Brave" om en indianergutts innvielse til sjamanismen - og for all del OKAMI om den hvite ulvegudens kamp mot demonene for å befri sitt land og sitt folk. Tegningene er helt utrolige - det er som å være på et levende museum av japansk kunst. Også lydene og musikken er behagelige.
Vil bare takke for tipset.

Min sønn, ehh, min samboers sønn ønsket seg Command & Conquer (KRIG KRIG KRIG) til sin 12 års dag. ALDRI var svaret her i huset, han ble lei seg, han hadde spilt det hos pappa og det var så....., `ja vi kan se det`, sier vi. Addferden til gutten etter en helg med far og Command & Conquer er ikke akkurat sunn......, frekk, egoistisk, snakker om dreping, å vinne, eie, aggresiv, depressiv.....
Han fikk OKAMI til bursdagen, lykketreff, gutten liker det. Han forteller om spillet, han har hjulpet noen!!!! han har delt!!!! han har tegnet!!!! han er glad!!!! han føler seg noe verdt......
TAKK igjen for tipset!
Anbefaler OKAMI videre!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonymous
Wow - nå blir jeg virkelig glad.