Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Heeei alle venner...så godt å se dere.  :D

Får jeg lov å starte en liiiten diskusjon her?? Bare for å få andres synspunkter??

Altså, for å gjøre det helt kort, ellers blir jeg sittende her å skrive resten av dagen...ler  :lol: , men; jeg har nettopp lest på forsida her om healingmetoden "Healing fra det høyeste". Men hvordan i all verden skal man klare å kommandere Gud eller Den høyeste Kraft?? Jeg føler det så negativt.
Jeg har alltid lært at man skal ha respekt, så hvordan skal man da klare det??
Jeg bare måååå spørre om det.

Koooz&Klemz.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ulvinnen  :icon_biggrin:

Velkommen til Debatten.

Jeg tror IKKE der er nogen der kommandere med Gud, eller den Den højeste kraft.... VI BEDER OM HJÆLPEN TIL HEALINGEN :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Sensis [Crawler]
Kommando er det språket som det høyere og lavere selvet forstår og adlydeisse sidene i vår personlighet ikke samarbeider i healingen, så motarbeider det healingen.

Så prøve det ut selv. Gi deg selv anledningen til å erfare Guds stemme i deg selv og til deg selv. Det er foreesten ingen forskjell på det å kommandere og å be annet enn at det ene foregår fra himmelen til jorden og det andre skjer fra jorden til himmelen.

Undersøk også om din motvilje til å kommandere ikke sitter i din psykologi og i dine tankemønstre, som erfarianger med vanlige menneskers ukloke, påtrengende og autoritære stemmebruk.

Ailo Gaup
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde liksom forestilt meg at man på en ærbødig måte skulle be pent om hjelp.
Men selvsagt kan man da diskutere hva som egentlig ligger i ordet "kommandere".
Som Ailo Gaup skriver så sitter nok motviljen først og fremst i tankemønsteret. Fordi man lærer, (jeg har hvertfall lært), at man ikke skal kommandere. For meg er det å kommandere å heve stemmen på en måte... og ikke be, men liksom si "du SKAL". Og det gjør man liksom ikke... ikke til foreldre, og hvertfall ikke til Gud og høyere makter.

Hmm... heh... jeg ler litt av meg selv nå, tror jeg må filosofere litt!   :question:   :razz:

Klemza fra meg.   :D
FAST Enterprise [Crawler]
Hei Ulvinnen!
Ja vi har vel alle lært og være ydmyk ovenfor de høyere makter, Gud eller hva vi vil kalle det.
Men av og til kan den mest ydmyke person, som har store plager og sykdommer, få lyst til å trampe i gulvet og forlange( kommandere) høyere makter om å ta bort alle lidelser. Jeg har engang for mange år siden ringt til en healer som brukte ordet " forlanger". Jeg har tilogmed sjøl "trampet" i gulvet og sagt at NU ER DET NOK, sånn vil jeg ikke ha det lenger og syns at jeg faktisk ble bedre etterpå. ::)
Kristine
GjenopprettetMedlem
Hmmm... Kristine.

Sånn har jeg faktisk ikke tenkt på det, men kanskje man må tillate seg å virkelig trampe i golvet av og til??
Selv sliter jeg med sykdom, har vært sengeliggende i noen år også, men har problemer med å komme meg. Kanskje jeg burde trampe litt jeg også da... hoppe skikkelig... kanskje.

Kooooz.
Anonymous
,
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Jeg ville ikke bryde mig om at blive kommanderet med.... så jeg kommanderer heller ikke med andre. :eusa_pray:

Anonymous
Enkelte gånger ser jag det där med att kommandera som helt nödvändigt, eller?

Om vi utgår från att man visar sin ärlighet och kraft genom att alltid vara rak och ärlig, en människa av det rätta virket, borde man kunna kommandera "Gud" - för i det ligger bara en önskan om hjälp i "kommandot" - och De vet - inte sant? "Gud" har då lika stor chans att stå på sig och säga "NEJ!" helt enkelt. Greit, så får man finna noen annan som vill hjälpa.

Bara för att en säger "Nå SKAL du hjälpa mig!" betyder väl neppeligen att krafterna MÅSTE lyda det :D Sen tror jag intentionen blir starkare med starkare ord - det känns mer fullt av drive å skrika ut "Jag ska jaga kraftdjur!" mitt i ekstasen än mumla "jag ska försöka fånga nåt kraftdjur.." i början på sessionen ;)

Tidiga trötta tankar - -
Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
"trumman":

Bara för att en säger "Nå SKAL du hjälpa mig!" betyder väl neppeligen att krafterna MÅSTE lyda det :D Sen tror jag intentionen blir starkare med starkare ord - det känns mer fullt av drive å skrika ut "Jag ska jaga kraftdjur!" mitt i ekstasen än mumla "jag ska försöka fånga nåt kraftdjur.." i början på sessionen ;)

Tidiga trötta tankar - -
Mvh,
Thomas

Hej Trumman  :icon_biggrin:

Du skriver: "Jag ska jaga kraftdjur!"  Er det ikke en komando til dig selv?  Ord som: prøve, forsøge, måske o.s.v. er ikke ord man bruger i en trance, meditation eller i bøn. Fortæl konkret hvad du ønsker dig / hvad der skal ske, men man behøver ikke at kommandere. :innocent2:

Anonymous
Hva  blir  ydmyk i denne sammen heng??? :innocent2:
Vi har alle kraften i oss..vi har alle muligheten til og  bruke den..men  vi må tørre og  finne svarene i  oss selv..
Vi  må innse at  gamle tanke og handlings mønster kanskje  må  endres for og forståes..
Jeg er ikke  ydmyl fordi at det  finnes folk med sterkere krefter eller meg  som har hjulpet meg og finne veien.
Men jeg er stolt av meg selv  som har klart og endre  på en del av mine  tanke og handlings mønster.
Så man kan kommandere..man kan være ydmyk. eller be til høyere makter.For min erfaring er at man handler man  tenker og uttaler  seg  ut fra det stå sted man er i livet og hvordan man klarer og sette  tingene  i sitt perspektiv..Menneske har heldig vi den evnen  til og være forandrerlig..og utviklende på alle plan i livet..
Mvh
*Skapheksa* ;D
Anonymous
Alle ting ER. Om det er godt eller vondt er noe vi mennesker bryr oss om. Gud ser ikke ting som gode eller dårlige men som det de er.
Så kommandere er et like nøytralt ord som: kan, må, får jeg lov, vil du....slik jeg ser det. Det er vi mennesker som vil at ting skal være enten onde eller gode. Dessuten tror jeg gud ser igjennom ordene, og ser hva som virkelig ligger bak, nemlig intensjonen. Kraften er sterkere enn ord.