Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
När jeg ger, eller sender healing till mennesker, så ser jeg deres chakraer og eventuelle blokkeringer. Da kan jeg ta vekk somt… "smuss", "söppel" eller vad man sier på norsk… men när jeg ger till min egen familj, då er jag "blind" og havner helt i mörker og husker inget etterpå. Da ger jag i blinhed, men det fungerer nog likevel.
Kanskje ska jag ikke se sykdom og dårlige ting, hos "mine nära og kära"?
Är det noen annen som upplevt lignenede?
GjenopprettetMedlem
När jag läste naturmedicin så lärde jag mig en "regel": Behandla inte din familj, låt någon kollega göra det.
Jag har inte brytt mig om den regeln, men det ligger nog något i att den finns.
GjenopprettetMedlem
Kan det være av frykt?
At man fryter å oppleve at en av sine nærmeste faktisk kan være virkelig syke?
Første tanken som slo meg bare. Man velger å hjelpe til,men ikke se hva man hjelper.
Anonymous
jeg tror det er noe i det. Man er for nær hverandre. Blander lett inn personlige følelser, ego , mønstre.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er fordi man er for tett opptil dem. Man prøver gjerne for hardt fordi man så gjerne vil hjelpe, og man er (uten å ville det selv) på en måte forutintatt. Derfor får man ikke så klare og konsise bilder fordi man ikke bare "ser", men "ønsker å se" - ubevisst.
Egentlig spiller det ingen rolle. Healingen går jo dit den skal

Anonymous
Ja så är det ju - det fungerer nok

men ikke på den måte som jeg kan hjelpe andre, då jeg går dypt og gjör litt det som kan kallas "healingkirurgi" ... men jeg ska kanskje ikke ordne og fikse i mor og dattern min

Anonymous
Kjære Lie, du må så gjerne heale din mor og datter.
Det har ingen betydning hvem du healer så lenge du har intensjonen klar.
Det vil si, at du vil gi healing fordi det er til deres eget beste og ikke for egen vinning.
Så bare heal ivei du. Som dere sier, det kommer dit det skal!
Kira

GjenopprettetMedlem
Hva er det for noe? Altså healingkirurgi?
Vil det ikke fungere på samme viset dersom du ikke "ser selv" hvor blokkeringene sitter? Jeg bare tenker at siden du har hjelp under healingen, så vil det vel kunne gå og bare be "dem" om å fjerne det du ikke ser? Eller er jeg alt for enkel i tankegangen nå? :redface:
Anonymous
Tror nok det fungerer uansett.
Jeg tror denne kirurgiformen er mer for at det skal synes
mer konkret for den som utfører healingen.
Jeg leste om en som drev på og healet på denne måten
og resultatet ble det samme som det andre healere
fikk med sine metoder.
Tror jeg leste om dette i "Healerenes verden" (tror boka heter det).
Anonymous
Tack för boktips Kira; "Healerenes verden"... jag tror ikke den finns på svensk... men snart - etter all övelse här - är jeg kanskje så flink, at jeg klarer at lese den på norsk
Intressant det du skriver om samme reslutat, ved passiv og aktiv healing...
Den healing jeg gav till min mor igår natt, var högst passsiv, då jeg var "helt borte"... nesten som jeg sov... men hun vålknede opp mitt i natten og hade en stark fölelese av välbehag i kropp och sjel....
Vanligvis ser jeg... uten at anstrenge meg... og det kjenns då rart at ikke fikse aktivt da...
Men det tar ikke alls på kraften att gi passivt og det er ju positivt for den som gir, men venner til meg har sagt att DE kjenner mer av healingen när jeg er aktiv...
Ska fundere...

Anonymous
"Vind":
Hva er det for noe? Altså healingkirurgi?
Jag skrev
"då jeg går dypt og gjör litt det som kan kallas "healingkirurgi"
Helaingkirurgi er veldi mye mer, enn det jeg gör og jeg er ikke rett person nu, at forklare, men man bruker "energifingrar" til at f.eks. massera inre organ, smärtområden, ta vekk dårlige energier... energiblokkeringer.
Jeg er selvlärd, så jeg veit inte vad som egentligt menes, med begrepet
Vil det ikke fungere på samme viset dersom du ikke "ser selv" hvor blokkeringene sitter? Jeg bare tenker at siden du har hjelp under healingen, så vil det vel kunne gå og bare be "dem" om å fjerne det du ikke ser? Eller er jeg alt for enkel i tankegangen nå?
Kanskje det? Jeg må pröve!

GjenopprettetMedlem
Jeg lurte mest på hva det var du gjorde, så om du ikke gjør det etter "fasiten" bekymrer ikke meg

Takk for svar

GjenopprettetMedlem
Kan det være slik at våre nærmeste,allerede er beskyttet av våre hjelpere,så det lett kan bli "mas"??
Kanskje healer vi våre nærmeste best i åndeverden,i drømmer og tanker.hm.

GjenopprettetMedlem
I norge kan du lære "kirurgisk healing" av ei som heter Naomi Sol. Hun bruker å være på alternativmesser og hun holder kurs rundt i hele landet. Det kalles også Hvit tids healing. Det er riktig som Lie beskriver her - de har "forlengede" fingre som de bruker som kirurgiske redskap.
Jeg var på en demonstrasjon på en messe. Jeg syns det virka bra på meg, men selve kurset frista meg ikke.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
For mej är den sån, att jag begynte å se symboler för smerten, när jag var på reikikurs.
Min reikilärare visade mig hur jag skull plukke vekk de rare ting, som folk hade i sina kroppar och när jag gjorde det, blev smerter och problemer bedre.
Under de år, som jag praktisert healing, har mitt "icke ordinära seende" (transe-syn) utvecklats och jag ser också saker när jag sender fjernhealing nu mer. Jag ser f.eks. folks chakraer. Mitt sjamanska trumresande har också integrert synet på den måten, att jag reser samtidig som jag ger healing. Jag har fundert på om jag ska gå en kurs i healingkirurgi, men det har inte blitt av enda...
Jag har alltid vart "blind" för min familie, men ikke när det gjelder mine venner...
Ja ja, det gjör nok godt likevel...
och jag tror det är viktig att virke som et intrument, et reiskap - då kankse det är litt lettere att ikke se, när det gjelder ens familie, slik Silva och Perle sier. Jeg har sendt healing till min mor och hun sover så bra nu
Iblandt funderer man för mye