Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Med jevne mellomrom lager jeg meg en livskraftsbombe. Rødbeteburgere, eller rødbetelapper kan man kalle det.

Da moser jeg noen poser (økologiske) rødbeter sammen med 2-4 (øk.) gulrøtter, et stykke ingefærrot, mange fedd hvitløk og av og til litt løk.
Så tar jeg en 3-4 egg, pisker, blander i litt vann med buljong, litt olje, soyasaus.

I dette blander jeg litt mel (havremel, hvetemel eller speltmel), og litt maizenna eller potetmel.  Og urter og krydder. Tangmel i rikelige doser er obligatorisk, det er livskraft fra havet. Gurkemeie, den gule krydderurten er bra for alle kroppstyper iflg ayurveda og dreper endel uhumskheter i magen iflg Hulda Clark. Det er en urt jeg blander inn i det meste, inkludert brød og pannekaker. Den gir en fin gulfarge på slike ting, ilag med rødbeter demper den rødfargen noe. Physillum/loppefrø kan og tilsettes, en spiseskje eller 2

Når konsistensen er rett steker jeg dette på panne som små lapper. Disse spises godt både varme, mens også kalde dagen etter.

Dette er mat som fyller kroppen med livskraft. Jeg lager alltid nok til 3-4 måltider som jeg spiser iløpet av noen dager.

Mange folk er opptatt av healing men lever som noen svin. Jeg syns igrunn det er greit, men man kan jo variere litt på det. Jeg er for lat til å være kostholdsfantast, men en velfungerende organisme er en god partner i livet. Det er lettere å nå dypet i seg sjøl når kroppen er åpen, sunn og balansert.

Hvis noe skurrer i kroppen er det første og mest naturlige å gjøre å se på/kjenne etter på det man tilfører den. Det er likeså enkelt som det er naturlig. Sjelen og dens anliggende er selvsagt også viktig, men noen ganger trenger rett og slett kroppen noe annet. Start et samarbeid med din kropp. Styrk den litt, så kan du vanskjøtte den litt når den tid kommer  :badgrin:  Hvis det føles rett. 

Er ånden virkelig sterk er det kanskje ikke så farlig. Den godeste Sokrates kunne visstnok drikke alle og enhver under bordet uten selv å vise tegn til beruselse, til tross for at han egentlig ikke var så veldig glad i vin. Dette kan jo selvsagt godt være eventyr og forbanna dikt, det er ihvertfall vanskelig å finne ut 2500 år etter...
Sensis [Crawler]
Det å skrive gode dikt og innlegg skaper flyt i kropp og sinn og det er go`medisin det.

a
SEO Crawler
Joda, sonen er definitivt medisinsk begrunnbar.  :respect: :beer:

Jeg sitter forresten her og drikker en urtete-miks, jeg har kastet kaffen ut av mitt liv,  jeg innså den gjorde meg sykelig avhengig (slikt har en tendens til å frustrere meg, og jeg går motsatt når jeg merker det. Jeg er en quitter)

Jeg regner med å feire bruddet - om noen uker - med 2-3 kopper sterk kaffe på strak arm. Når kroppen er grundig renset for den på forhånd, gjør det vidunderlig godt med noen kopper. Ah!!
GjenopprettetMedlem
Så utrolig bra innlegg  :biggrin:

jeg fikk så lyst å lage de burgerne nå !

:eusa_clap:

Jeg liker å være snill med kroppen, men må innrømme at jeg har et stykke igjen ... :razz:

Da hjelper det å lese gode oppskrifter , som gir inspirasjon

Takk !
GjenopprettetMedlem
Kaffien er ein fæling no om vintaren,fyrst blir eg varm,så blir eg iskald og sveitten renn or.ja.
Fint å høyre at du søkjer velvære i ditt univers av freistningar ,Torstein Broder! :eusa_clap: :wub:
psbot [Picsearch]
det hørtes væææææældig godt ut.... dette må prøves