Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg tok en fjernhealing på en i nær slekt. Jeg så for meg et  kraftig spyd som gikk tvers gjennom hodet på vedkommende, bak øynene. Jeg vet ikke hva det kan symbolisere? Det føltes også som om spydet gikk gjennom meg, at jeg var en del av det. Eller har jeg kanskje ikke klart å stille meg nøytral til dette, at jeg tar dette innover meg. Der og da under healingen visste jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre. Jeg trakk ut spydet, men vet ikke om jeg skulle ha gjort noe mere.
Jeg går rundt og grubler mye på dette, så derfor spør jeg dere om hva dere tror.
Sensis [Crawler]
Ja, trekke det ut er begynnelsen. Det er vanlig for meg å sende slik energi inn i flammen av et stearinlys eller bål.

Så kan det neste være å fylle feltet der spydet sto med kraft og lys ovenfra, og å forsegle alle åpninger som spydet har lagd.

Så kan man jobbe videre med å spore  resultatet av det spydet som sto der, hva det har gjort med vedkommende, For det kan ha hatt en effekt i personen.

Men personen kan være så vant med å ha dette spydet i hodet og kan være så tilvendt tilstanden det har skapt at vedkommende ikke har tenkt over det eller kan huske noen annen tilstand. Så dette er subtilt og delikat arbeid.

For meg er det klart at et spyd i hodet kan ha hatt en bedøvende virkning ... på en eller annen måte ... som det ikke er så lett å spore. Kanskje ser man det ikke før etter at en tid er gått. Hvilke personlige sider kan være bedøvet? Intuisjon? Evner? Følelser?  I blant kan det være uttrykksevnen. Andre ganger tankekraften. Så evnen til nærhet, intimitet.

Dette er personlige og private ting, er det er kanske heller ikke riktig å gjøre annet enn å antyde.

Om en evne er bedøvet kan en annen i blant kompensert for dette ... og muligens er sosiopatens sjarm et eksempel. på noe slikt.

Når man ser noe slikt som et våpen i en annen, begynner man å undre seg på hvor dette kommer fra. Er det resultat av en fientlig handling?

Er det altså en eller annen som har villet skade personen i dette livet?  Eller er dette et "tidligere liv" avtrykk?

Sjamanen kan "se" slikt, kan se omstendigheter rundt en slik hendelse, men trå varsomt videre om du skal formidle denne kunskapen. Det som kan avgjøre at vedkommende går styrket videre kan ligge i hvordan du formidler denne kunnskapen.

Jeg kan ikke fordra å høre bastante påstander om grunnene til noe slikt, for jeg har fått referet en del slike "sjamansyner" fra klienter. For en klient er mottagelig i slike situasjoner og sjamanens ord og påstander har sterke føringer i seg for vedkommende. Så det vi må benytte oss av er speilnevronene og evnen til innlevelse.

Om du selv er sikker på grunnen, ormidl dette spørrende ... kan det være slik at... for klienten må kunne forholde seg til den nye forståelsen. Det er godt om vedkommende kan få sjansen til å trekke slutningene selv.

For når man helbreder en annen, kan en ny kunnskap dukke opp og det er mest gledelig om vedkommende selv oppdager den. Om ikke, er det vår oppgave å hjelpe vedkommende til å se den.

Men det viktigste er at du trakk spydet ut, reparerte "såret" og sente energien som spydet står for inn i naturens kraft.

Mvh ailo
Anonymous
Takk for et oppklarende svar. Det er også godt å vite at det er vanlig å sende slik energi inn i bålet. Det tenkte jeg ikke på i denne sammenheng. Men jeg har noen ganger sett for meg svarte snorer i klienter, som jeg må trekke ut og sende det inn i bålet. Jeg er noen ganger usikker på hva jeg holder på med under healinger, om jeg gjør det rett.