Forum /
tilbake / Å ta andres smerte til seg istedet for å heale
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Dette er nok en erfaring som mange har som har prövd med healing, at istedet for å heale vedkommede, så tar man bare plagen over i sin egen kropp.
Hvordan unngår man dette? Det har sikkert blitt diskutert her för men jeg fant ingen tråder om det. Har fenomenet et navn? Skal vi gi det et navn om det ikke har det?
Det verste jeg har gjort tror jeg er når jeg gikk aktivt inn for å ta min kjärestes menssmerter... Heh, en hel natt magerkamper, men hun fikk det bedre så det var hyggelig...
Uansett jeg sliter ganske mye med dette, så det skulle värt digg å läre seg å ikke ta imot det. om noen vet et (gjerne rimelig) kurs som anbefales så er det utmerket.
Takk, Trrg
Anonymous
Så... du er en mann som opplevt menssmerter du?!
Det vill du vel ikke kjenne av mer?

/Slut tull/
Svar på ditt spörsål:
Jeg vit ikke om det har noe navn... men jeg har opplevet det.
For meg var det sånn, at för jeg laerte med at bruke den universelle kraften, hendte det ofte. Jeg brukte meg selv allene. Nu åpner jeg meg for kraften, at strömme igjennom meg og då blir det mer av en gjennomströmming enn en akkumulering.
Men... nok hender den ennå... også ved fjernhealing... iblant, men ikke så starkt.
psbot [Picsearch]
Du e vel kansje den eneste mannen i verden som har hatt mens smerter
Du kan jo prøve å beskytte deg sjøl før du healer. Det er mange måter å beskytte seg på. Du kan visualisere en dusj av lys feks.
GjenopprettetMedlem
Jeg har også følt dette , spesielt med personer følesmessig nær meg .
Vet ikke helt om disse beskyttelses-teknikkene vil hjelpe for deg...
Du må lukke dine chakraer ; forestill deg at hvert chakra er en blomst ( i den fargen som rep. chakraet)
så lukker du blomsten , en etter en .
Du kan forestill deg , at du puster ut , og den "andre "energien flyter ut av
deg, du gir slipp på den, ned i jorden .
Etterpå , fyller du deg med hvitt lys, også i din aura . Deretter et gyllent beskyttende lys (gull).
Det finnes nok mange teknikker, men disse fungerer bra for meg.
De må gjøres ofte, ikke bare en gang. Jeg må også "kvitte" meg med andres energi etter at jeg healer noen.
Det er bare for at jeg ikke skal bære med meg noe, som ikke hører til meg.
Lykke til !
Varme tanker , Malaika :innocent2:
Anonymous
"Malaika":
Jeg må også "kvitte" meg med andres energi etter at jeg healer noen.
Just så.. glemte det... jeg "hugger i luften" mellom meg og den jeg gjett healing for å bryte kontakten.
Siden finns det flere "rensingsprosedyrer" at gjöre, for å "vaske" seg, men jeg få komme igjen med det, naer jeg lest mine noterïnger, så jeg ikke sier feil.
GjenopprettetMedlem
kjempe takk for svarene. nei jeg må virkelig läre meg å håndtere dette bedre... det er et stort problem for meg, jeg elsker å massere og jeg elsker å heale men det skjer veldig veldig ofte (så ofte at jeg nå ofte heldre unngår det) at jeg blir bärende på det vonde istedet.
jeg har veldig vanskelig å gi slipp på de tunge energiene også, ikke minst siden jeg er redd at de kommer forurense rommet om jeg slipper de, jeg pröver å visualisere at jeg sender de inn i sola eller lignende (for sola er min venn!) men jeg får det ikke helt til...
det med å lukke seg har jeg også litt vanskelig for jeg hadde gått lukket störste delen av livet mitt til jeg lärte å åpne meg, men det er også noe jeg må läre å håndtere... :-j
det beste hadde värt om noen kunne en sang, vent litt, jeg skal pröve å hente en sang selv, en rense sang. det blir bra. :-j
GjenopprettetMedlem
Hei igjen,
hva med å sende den overflødige energien inn i flammene? Det hjelper nok.
Og når jeg skriver lukker chakra, mener jeg ikke lukke deg selv. Det er måten å beskytte deg selv, for du tar inn alt rundt deg hvis chakraene dine er vid-åpne.
Som din aura.
Det betyr ikke at du lukker deg selv, men
beskytter deg selv.
Du kan jo se om du finner noen bøker , eller noe om chakraer/aura / energifelt osv.
Det er jo viktig at du kan være deg selv, massere,heale osv....uten å være redd.
Ikke gi opp !
Beste hilsen , Malaika

GjenopprettetMedlem
Prøv å ta inn det reine klare lyset fra universet, ta det inn på toppen av hodet/toppen av hele auraen, send det gjennom kroppen og ned i moder jord som en gave. Dette kan du bruke til å rense deg selv og høyne dine energier i hverdagen, utenom healingsituasjonen. Ikke bare renser det ut ditt eget, men også det som kommer fra andre. Du høyner dine egne energier, og åpner for mer healingkraft.
Gjør du dette mens du healer, så sikrer du at du ikke bruker egen healingkraft, men at du formidler universets lys.
Andres smerte vil med det samme bli sendt ned i moder jord.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Jeg tenker at om man healer av egen kraft og egen vilje - "Nå skal jeg hjelpe deg med det problemt du har, nå skal jeg gjøre deg frisk", da blir man et lukket system med klienten. Om man derimot healer med universets/kildens kraft og guds vilje/etter den store planen (eller hva man kaller det) - "Jeg er en kanal som formidler healing fra kilden, og jeg vet du vil få den healing du trenger akkurat nå i henhåld til planen", da tapper man ikke av egne krefter og sitter heller ikke igjen med svarteper til slutt. Tenker jeg. Det er 3 parter i en healing; healeren, klienten og kilden.
GjenopprettetMedlem
takk alle dere. kjempe takk.
jeg dro nedover og mötte en kvige, hun hadde vitt kröllete hår og et stort hjerte, og hun ga meg dette verset:
utan dina beskymmer
finns det ingen sorg
låt det otäcka fara
gör mig till en borg
jeg glemte desverre melodien, så i nåvärende form et det et kraftvers og ikke en kraftsang :-j
jeg er veldig glad i kraftsanger så kom gjerne med flere om noen har. neste gang skal jeg finne en healekraftsang!
Anonymous
noen ganger når jeg healer kjenner jeg det i min kropp da lar jeg det pasere, børster det vekk å takker moder jord for hun tar i mot det som gjørsel,dette fungerer bra for meg, vi er veldig forskellige,å ingen healing er like noen ganger ser man-andre ganger forløser man igjennom sin kropp jeg beskytter meg altid men jeg overlater healingen til kjærlighetskraften, klem bast
GjenopprettetMedlem
Frykt i en selv,tiltrekker frykt fra andre,slik kan denne leie blomsten vokse og trives.
Fryktløshet er en fin tilstand som kommer med sjamanens kraft,da kan en arbeide på alle plan beskyttet.
Gå inn i frykten og la den vise sitt vesen,frykten for åndene er større en man kanskje tror,for dette er energier som overgår ens egen fryktlammede
kraftløse tilstand.
Jeg kan anbefale utesitting et mørkt "skummelt" sted i naturen.Eller min favoritt Enteogen sopp,alene i mørket.
Frykten er et lammende vesen man som healer bør få bukt med,ellers driver en å overfører åndefrykt på dem man møter i sin praksis.(usikkerhet).
Lykke til,få dette ut av systemet og bli en healer kjære dere på healer veien. (jeg snakker også til meg selv her,hør Tele).

Anonymous
"teleterkji":
(jeg snakker også til meg selv her,hør Tele).
Vi trenger nok å höre på det, flere av oss!

Man tror att frykten er vekk, så kommer den fra, noe som föles som "no where" og overrasker...
Takk for det!
GjenopprettetMedlem
Jeg traff en dame i dag som fortalte at når hun begynte med healing, tok hun til seg personens smerter
og ble så dårlig at hun tenkte på å ikke gi noen mer healing
Da fikk hun en beskjed fra sin åndelige veileder/ skytsengel ( eller hva du vil kalle det);
" dette er ikke ditt, du må bare riste det av deg "
Hun begynte derfor med fjernhealing, for det fungerte best for henne før hun klarte å beskytte seg.
Hun er en sterk healer i dag. Og har trent seg opp til å skille klientens smerte fra sin egen.
GjenopprettetMedlem
Jeg mener at det er helt naturlig å føle smerten fra et annet menneske, særlig om en er empat.
Healere kan bruke sin egen kropp som instrument for den di skal heale, for å danne seg et bilde av hva som skal heales. Når smerteenergien sirkulerer i healeren kropp, kan healeren heale den energien. Og så tror jeg en lærer å heale en og en lidelse. En tar inn energien som skaper lidelse og balanserer den. Det er noe mennesker kan gjøre ubevisst. Om en tar inn en lidelse som en ikke kjenner kan det ta tid før en fikser den.
Anonymous
CRAFTWOLF
enig i dine ord,

Anonymous
Fortvil ikke - i mine kretser kan det du er i ferd med å utvikle og kjenner, være en vei mot medisinsk intuisjon.
I motsetning til at du vet hva årsaken, var så har jeg har i mange år kjent smerte i kroppen nettopp fra de steder som klienten trenger å bli helbredet, dvs at jeg ikke VET hva smerten betyr. Det jeg mått bli flinkere til, var å spørre klienten og stole på det jeg kjente. I en periode skremte dette meg slik at jeg også fikk anbefalt å gå over til å bare praktisere fjernhealing. Det har jeg gjort i mange år. Fremdeles sliter jeg med å få beskyttet meg selv, da reaksjonene i kroppen kan komme plutselig og voldsomt. På Philippinnene fikk jeg hjelp av en kvinnelig sjaman som viste hvordan hun "kastet opp" den sykdommen hun dro ut av klientenes kropp når det ble for ille. Forøvrig kaster jeg nå det jeg tar inn inn i flammene til et lys jeg har ved siden av meg, eller sender det ned i en bolle med vann, renser meg hver dag med røkelse når jeg kommer hjem, for å beskytte meg mot alle energier jeg drar med meg.
Lykke til.
GjenopprettetMedlem
Her var det mange fine tips til beskyttelse av seg selv under healing.takk for dei.
Kom på at ein Kvartskrystall i lomma eller rundt halsen,gjer god beskyttande lys å kraft under arbeid med heavy energiar.
Det same gjer Rosakvarts og Ametyst,dei arbeidar i det stille,mens ein kan konsentrera seg om klienten,eller dei folka ein har rundt seg.
Dei gjer kontakt med jorda og er også beroligande,ikkje bare på den som bærer dei på seg.
Lykke til på healing veien.

GjenopprettetMedlem
Hei.
Jeg er "gammel" "ny" her. Fikk lyst å svare på dette innlegget, og håper det kan være til hjelp.
Det kalles vel for å være kinestetisk når du tar inn andres smerter..... Så, før du healer noen så må du beskytte deg mot at du ikke skal motta andres smerter. Ser at andre har skrevet om hvordan du kan beskytte deg. Jeg bruker lys-søylen som jeg forestiller meg som kommer i hodet på meg, eller, jeg bruker og å legge skjold rundt meg, det virker tru meg.
Lykke til