Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Det er en så dyp depresjon at en kan nesten ikke forestille seg hvordan de har det
uten å ha erfart det selv eller kan leve seg inn i det til en viss grad.
Jeg brukte en interessant metode for å vekke litt gnist i et par jenter via nettet for noen år tilbake,som eg fikk kontakt med og de ville ta selvmord. Jeg ristet litt i deres aggresjon og vilje - var veldig bestemt og sa tydelig og klart at de måtte gå igjennom samme lekse som de holder på med nå i neste liv.....og jeg sa det på en bestemt,tydelig og også for å provosere dem litt....det skapte en gnist i dem og de lever enda. Provokasjon kan være med å hjelpe slike ved at noen rister et eller annet i dem i deres bevissthet. De er så langt nede at de knapt har noe vilje til noen ting og da kan provokasjon være en nøkkel til å skape gnister i deres vilje og lyst.
Jeg tror ikke det vil hjelpe for alle, men det hjalp for disse 2 jeg nevnte. Jeg ristet skikkelig i deres bevissthet som jeg nevnte. Og provoserte dem kraftig. Og brukte dette med at de måtte jobbe med samme ting i neste liv....kjedelige greier. Men sa også at det er deres valg. Jeg har ikke noe med det om de velger å ta selvmord. Jeg ble ganske sint på hun ene.....det hjalp tydeligvis. Det provoserer meg at noen mangler vilje til å leve - ikke at det er deres valg, men jeg føler en slags provokasjon som jeg vil sende tilbake og det hjalp tydeligvis i 2 tilfeller. Noen andre som har hjulpet folk med unngå å ta selvmord og brukt spesielle metoder? I mitt tilfelle så brukte jeg provokasjon og reinkarnasjon-mentaliteten.Og jeg var også positiv og sa at det var flere som ville bli leie seg om de tok livet sitt og at det var noen som brydde seg om dem - var glade i dem. Og jeg sa også andre positive feedback om hvor vakre de egentlig er om de kommer ut av denne veldig tøffe kneika. Å jobbe med deres bevissthet er en nøkkel etter min mening. Hva synes dere om mine metoder her og er det andre mer konstruktive eller like konstruktive metoder som en bør tenke på ang slike ting?
GjenopprettetMedlem
Du gjorde en god jobb da du gikk i dialog med disse triste tanke-mønstrene.
Det er mye kjærlighet og støtte i den oppmerksomheten en vier andre,selv i de tøffeste situasjoner.
Åpenhet lar"elva leve",så en kan komme videre,over i nye positive mønster.
Jaguaren din David er en stor hjelper,som gjerne brøler tilbake når døden står å hakker på svekkede sjels-evner.
Godt sjaman arbeid av deg,Player of many flutes Dj.

GjenopprettetMedlem
Takk for interessante tanker!

Jeg lurer på en i min nærhet som ikke er suicidal på den "ekte" måten,men som vanskjøtter kroppen sin,ikke ser dagslys,ikke søker lege og nå er sluttet å spise som følger av det..Et inntørket og deprimert skjelett..
Det kan se ut til å snu akkurat nå,men sikker er jeg ikke...
Årsaken er relativt sammensatt av fysiske og psykiske og sosiale årsaker,slik jeg ser det,men hvordan vekke livsgnisten i slike?
Han er som en slags fuglunge,dør sakte vis ikke noen varmer han i nevene konstant...
Dette er en vannvittigt slitsom ting å observere over tid for meg,selv om man da gjør sin samfunnsmessige plikt..
Noen som har sett slike blomstre av ny type vanning?
GjenopprettetMedlem
Jeg tror man skal være forsiktige med hva man sier, men du visste kanskje intuitivt hva disse jentene trengte.
Uansett, er det viktig med medfølelse. De trenger å føle at noen bryr seg . De fleste som går med slike tanker, og gir uttrykk for disse tankene, roper om hjelp .
Mange som går med tanker om selvmord, trenger kjærlighet og forståelse mest av alt.
Noen å snakke med .

Anonymous
"Malaika":
Jeg tror man skal være forsiktige med hva man sier, men du visste kanskje intuitivt hva disse jentene trengte.
Uansett, er det viktig med medfølelse. De trenger å føle at noen bryr seg . De fleste som går med slike tanker, og gir uttrykk for disse tankene, roper om hjelp .
Mange som går med tanker om selvmord, trenger kjærlighet og forståelse mest av alt.
Noen å snakke med .

ja, vi snakket endel både før og etter. Jeg har enda kontakt med hun ene og skal gi henne trommehealing senere i uka. Tromme for henne. Hun andre har giftet seg og fungerer bedre enn noengang. Så det gleder meg voldsomt i mitt hjerte!

GjenopprettetMedlem
Så bra, David
det betyr mye å vise varme og kjærlighet

GjenopprettetMedlem
Jah,mye godt skrevet her,vil bare tilføye at fryktløshet trengs for å deale med andres frykt,ellers smitter den og dominerer livet,med et fingerknips.
Hvorfor skal man gå rundt å være redd,er ikke verden nok ladet av frykt,til at enselv skal gå der å grøsse og føle usikkerhet overalt.
våg å se frykten i øynene,inntil den gir seg med skrekkfilmen den bor inni. Lys å kjærlighetskraft fra planteriket