Forum /
tilbake / Ved å heale oss selv, healer vi moder jord...
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Debatten omkring fellesmeditasjonen for healing av denne planeten, har vekket mange tanker i meg.
Flere har svart med varianter av at løsningen finns i oss selv...
Jeg er veldig nyskjerrig på hva dere helt
konkret legger i disse ord;
Ved å heale oss selv healer vi moder jord...?
Hva slags healing er det snakk om her...?
Og hvordan kan
det få innvirkning på massen, som ikke har en aning om hva healing eller meditasjon er..?
Eller skruppelløse makthavere....? Hele vårt profitstyrte samfunn...?
GjenopprettetMedlem
Vi healer oss selv best ved å akseptere det som skjer rundt oss, og ved å akseptere at andre mennesker har sine egne meninger. Klarer vi det blir vi alle i harmoni med oss selv, og dermed med hverandre, og da healer vi Moder Jord.
Anonymous
Genom att sprida harmoniska energier ja...
Om vi ser till att själva mår bra, göra goda handlingar och sprida kunskap om vad som är bra för oss alla (miljöfrågor etc.) så sprider vi kunskapen om att värna om oss själva och klotet vi bor på.
Den Japanske forskaren, Masaru Emoto, har ju forskat på hur vatten påverkas och har väl rätt väl kunna bevisa förflyttning av tankar (tankeenergier). Vattenmolekyler påverkades av en grupp människors tankar - inte bara i Japan där experimenten utfördes, utan också till andra sidan jordklotet, där kontroll utfördes.
Jag har också hört om hur musik påverkar vattenkristaller. Vid klassisk musik behöll de sin normala vackra form, men vid t.ex. heavy metal fick de ett deformerat utseende. Om båda dessa saker, har jag skrivit i andra trådar, men jag husker inte vilka... Med tanke på vattenmängden både i oss och på Moder jord så...
Så våra tankar om allt; oss själva, omgivning, medmänniskor och tillvaro påverkar i positiv eller negativ riktning.
Under en lång period startade jag dagen med endera meditation eller självhealing, det borde jag börja med igen!
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det utspiller seg i positive energier.
Om man går rundt og viser en ekte glede, ekte kjærlighet, gi et smil eller en klapp på skuldra til noen
som trenger en oppmuntring, eller en god klem, så vidrefører man positiv energi. Dette smitter over på andre
igjen. Alt levende har godt av positive energier, og alt dette sendes ut i omgivelsene.
Alt rundt oss er jo energier. Man ser dette ekstra godt der mange mennesker er samlet.
Er det en glad folkegruppe, som danser og synger, som viser at de setter pris på seg selv
og andre, skaper en trang i andre til å være med å danse og leke. Til å le og vise glede.
Er vi i en folkegruppe som bærer mye sinne, aggresjoner eller som er deprimerte og ikke
ser noe lys i tunnelen, påvirker dette negativt rundt på omgivelsene. Vi føler oss
redd kanskje, frykter sinnet, blir selv dratt med ned i mørket osv. Dette skaper
negative energier til omverden rundt.
Jeg tror at all positiv energi vi sender ut, gjør at alt levende rundt oss, mennesker, dyr,
planter moder jord, ånder......alt.....vil bli oppløftet av disse gode energiene.
Dette kaller jeg healing på sitt høyeste.
Ved å ikke heale oss selv, men gå rundt å bære på masse negativ energi..i form av sinne,
frykt, sårhet, bitterhet....og vi ikke gjør noe med det, men bare lar oss synke ned i møkka,
skaper ingen god stemning blandt de rundt oss. De blir påvirket i form av engstelse,
frykt for at denne personen skal finne på noe med andre eller seg selv, påvirket ved å
bli motløse fordi de ikke kan hjelpe f.eks...dermed er ballen rullet i gang. Og disse igjen drar med seg andre som
engster seg igjen for den som bekymrer seg for den som er deprimert. Om noen skjønner hva jeg snakker om nå.
Ved å helae oss selv, kan vi være med på å skape god og positiv energi.
For er det ikke slik?.....At vi er i ett....altet er i oss....vi er altet? Så da vil det si,
får du ett sår, og ikke helaer det, vil det påvirke meg eller andre, til og med
moder jord. Når moder jord blir såret, blir også vi såret. Reparerer vi ikke skaden,
vil den bare bli større og betent.
Bare noen tanker fra ho som bare surrer om dagene.....

GjenopprettetMedlem
Du surrer da svært så positivt!
Skjønne tanker!
Men hvordan påvirke de vi ikke har i umiddelbar nærhet? Jeg tenker nå mest på hele menneskeheten...( Litt for omfattende, kanskje...)
GjenopprettetMedlem
Vel, da tenker jeg.....at det er mange mennesker som tenker som oss, mange "alternative" folk der ute.
Jeg ser for meg at de finns overalt, og at vi blir flere. Jo flere som tenker og gjennomfører healing på
seg selv, vil bidra med positiv energi og healing i sine nærmiljøer. Og disse folkene finnes på alle kontinenter.
Jeg har troen på at vi går inn i en ny tidsepoke. Denne epoken vil bidra til økt positiv enegriøkning.
Vi blir stadig flere opplyste, vi blir stadig flere som velger å tro på den alternative veien, og da innen
dette med altomfattende kjærlighet.
Om vi tenker på dette med energipåvirkning. Husker dere en amerikansk film? Om en skole, der de prøvde ut
dette med hvorvidt man kunne "hjernevaske" andre? Husker ikke filme helt ordrett, men enden på visen var at han lett
fikk elevene under en "syk" kontroll. Hitler f.eks.....et menneske og så stor makt. om vi ser bort i fra grusomhetene,
så var det ganske så fantastisk å greie det han gjorde, selv om det var med makt og grusomheter.
Om en tenker motsatt, et menneske som istede for å bruke makt og utøve terror og simple triks, vold og ditto,
istede sprer om seg med lys og kjærligjhet, omtanke, vennskap, repsekt, aksept..osv....så vil det i like stor
grad, om ikke større.....påvirke menneskene rundt seg. Disse som blir påvirket, vil påvirke andre igjen, osv.
Om alle kontineter gjør dette, så vil verden en dag, oppløfte seg i en høyere positiv energi. For jeg aner ikke om mitt positive bidrag her
hjemme påvirker f.eks en ung jente i Kina, til å føle seg bedre. Men noen i Kina gjør kanskje det jeg gjør, slik at jenta får omsorg.
Eller jenta selv healer seg, og andre....slik som vi her gjør.
Noen tanker igjen.....og surret mitt, vel, det bunner i å finne veien tilbake igjen, etter mye kaos....

Anonymous
Nå er det slik at det er våre handlinger som truer jordens eksistens slik vi kjenner den.
Det er våre handlinger vi ser resultatene av.
Og bak disse lurer vår mentale tilstand.
Det hele ligger i vårt behov for konsum.
Normalt har et økologisk system en eller annen balanse, men ikke vårt.
Havene fiskes tomme, jorden utarmes, regnskogen forsvinner, luften forsures etc etc.
Det hele kan tilskrives mennesket som stadig ønsker noe mer.
Økt profitt, økt velstand, bedret infrastruktur, monumenter over vår utvikling står på dagsorden.
Vi er ikke tilfreds i oss selv.
Derfor kløen.
Derfor behovet for noe nytt, for endring.
Vi jobber ræva av oss for fremtiden.
Vi er ikke i takt med vår egen tid, nået.
Vi er som kreftceller i den store organismen.
Gjennom heale deg selv vil du heale moder jord.
Hva betyr det å være healet?
Hva betyr det å være hel?
Jeg tror det betyr at du har en kjerne av ro i deg.
At du aksepterer nået.
Du er bevisst og ikke fanget i illusjonen om at paradis finnes i fremtiden.
En som er hel påvirker sine omgivelser på samme måte som en som er syk.
Det kan kalles osmose.
Du er med og skaper virkeligheten.
Bevissthet og kjærlighet er samme sak.
Alt som
er er bevissthet og kjærlighet
Er du bevisst?
Eller er du en søvngjenger?
Vi trenger ikke sende noe som helst, bare vær det du faktisk er!
Redigering: rettet trykkleif etter kommentar fra Bluestorm under. Jeg kan ikke bevise det, men skrivefeilen kom helt ubevisst.
GjenopprettetMedlem
Flott Gormii! Rensende, klargjørende ord.
Jeg kunne si mye i forlengelsen av den siste setningen din, men lar det ligge nå. Godt bare å kjenne dette friske pust!
Sitat:
Bevissthet og kjærlighet er samme sak.
Alt som er er bevissthet og kjærlighet
Er du bevist?
Eller er du en søvngjenger?
Nydelig utsagn! Liker koblingen mellom bevissthet og kjærlighet. ja
Men kan ikke dy meg for en liten trykkleif: Om jeg er
bevist? Det er vanskelig å svare på, men jeg er her iallfall.
Hilsen en søvngjenger som strever med å våkne.
Etter Gormiis redigering, skal jeg slette eller rette? jeg er i litt merkelig humør idag, så jeg lar det stå inntil videre, da jeg syns det er god humor. Liker spørsmålet: er jeg bevist? hehe
GjenopprettetMedlem
To enkle svar på Aventuras spørsmål:
1) Hvis vi vil endre noe i verden, må vi begynne med oss selv.
2) Vi er alle forbundet med hverandre og påvirker hverandre, og alt annet som er. Endrer vi oss, endrer det rundt oss seg også