Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Vet dere noe om healing og graviditet?
Noe särskilt att tenke på?
GjenopprettetMedlem
Jeg har gitt healing til en gravid mot bekkenløsningsplager og lavt blodtrykk som medførte at hun var sliten hele tiden. Fikk ikke opp noe om at jeg skulle gjøre noe spesielt under healingen, hendene vandret dit de skulle selv. Men når jeg tenker tilbake la jeg aldri hendene direkte over magen hennes. Vet ikke hvorfor, men det var nok en årsak til det.

Hvis du er usikker, så konferer med dine åndelige veiledere, og eventuelt også den gravides hjelpere. Men healing i seg selv skader aldri, heller tvert om  :wub:
Anonymous
Hvis du er usikker, så konferer med dine åndelige veiledere, og eventuelt også den gravides hjelpere.

Gott råd.

Vill man ge kraft på distans kan man sätta ett djur som "filter" och sända kraften direkt till djuret, som sedan portionerar ut kraften till mottagaren (den gravida kvinnan) lite åt gången istället för att skicka Allt På En gång som i vissa fall kan visa sig allt för krävande, spec. för ett litet barn i mammas mage kanske.

---

Att healing "aldrig skadar" är i min erf. bullshit. Det kan det mycket väl göra nämligen.

Vis ikke healern vet ka den driver med kan h*n mycket väl skada istället för att hela. Det har jag själv sett (och hört om) bevis på många gånger då folk kommit till mig eller andra för att jag ska reparera det som blivit gjort av välmenande, men inkompetenta "healers".

Mvh,
Thomas
Anonymous
Jag har bestämt mig för att inte ge healing, men det var ett bra tips med djuret/mellanhanden. Det er en mycket närstående person som är i begynnelsen av graviditeten och är illamående (kvalme). Jag vill gärna hjälpa till för att lindra, då hon också är väldigt trött.

Dessutom mår jag också illa MED henne... skendräktig  :P  :lol:

Några fler tips?
SEO Crawler
te av ingefær og/eller peppermynte mot kvalme
Anonymous
Mycket vila, strykande taktik massage över rygg och ländrygg, små fingertopps-knackningar mot skallbasen och nedöver nacken (ej över ryggraden!)

Vila. Vila. Vila. Värme.
Anonymous
Bra! Tack tack!
GjenopprettetMedlem
Healing under svangerskap har jeg førstehånds erfaring med, fikk healing under to av mine svangerskap.
Healeren var meget forsiktig. Hun ga heller ikke "full gass" og holdt seg unna nedre del av ryggen.

Jeg har også selv healet på gravide, men jobber veldig forsiktig. Torsteins forslag om å bruke urter er veldig godt. Men pass på, det finnes urter man ikke skal/bør ta når man er gravid.

Ellers er det å være gravid en naturlig tilstand for en kvinne....kvalmen og trøttheten kommer av hormonendringene som skjer og det er faktisk bevist at de som er veldig kvalme i begynnelsen av svangerskapet, har mindre risiko for å abortere  :biggrin:

Tips: -Den beste healingen man kan få i en sånn situasjon er støtte og forståelse. Er man trøtt og kvalm og ikke orker oppvask (att diska) eller å vaske huset, er det deilig når noen stiller opp og hjelper til  ;)
Anonymous
At det er bevist at de som er veldig kvalme i begynnelsen av svangerskapet, har mindre risiko for å abortere, det visste jag ikke.
Tack för den informationen Inger-Lise!

Det är såååå lääääänge seeedan som jag var gravid...
Nästan 20 år sedan, oj oj oj  ;D så jag husker icke längre! 
Anonymous
Er dette mulig Tromman  :w00t:
det du skriver om healing kan skade,hvordan er det mulig ?
leker de kiropraktor drar folk i armer å ben osv,
flere har kommet til deg eller andre for å bli reparert etter at de har vært hos en annen healer ?
er det skrevet noe om dette tema her på sonen fra før ?  :wub: bast  :respect:
GjenopprettetMedlem
Eeeh
Healing = Heling
trumman tenker du på nazistenes hail/hel hitler her når du sier healing er skummelt ?

-skeptisk
Anonymous
Det finns många åsikter/meninger om detta och det finns många olika sorters healing,
Trumman får svara för sig, men jag tror icke han mente vad du tänker rokkingfakkingroll.  ::)

Så länge det finns tveksamhet och uenighet - også inom reiki-lägret - om healing ska brukes vid graviditet, tar jag det säkra för det osäkra och låter bli. De som menar att den kan skada, talar om att kraft kan bli fel i vissa lägen... t.ex. om utövaren är oerfaren, eller har en dålig utdannelse t.ex. snabbkurser utan årslång praktik emellan nivåerna. Takata gick t.ex. 1 år lärling, efter varje reikinivå... Men nu var det ju inte reiki som skulle diskuteras... sorry  ;D  :lol:

Jag har i och för sig över 10 års erfarenhet av healing, varav 5 år med reikin, så nog har jag en del erfarenhet, men man trenger ju icke att ge healing... det finns så mye annat man kan göra... Som jag kan göra for min gravida dotter. Vara en snill mamma f.eks.  :icon_biggrin:
Anonymous
Ja... Idag spurte jeg min mentor og h*n er helt overbevisst om at, i hvert fall reiki, er OK at gi ved graviditet.
Jeg velger likevel at ikke gi min datter noe... Får se hvordan jeg gjör senere i höst.
GjenopprettetMedlem
"Lie":

Ja... Idag spurte jeg min mentor og h*n er helt overbevisst om at, i hvert fall reiki, er OK at gi ved graviditet.
Jeg velger likevel at ikke gi min datter noe... Får se hvordan jeg gjör senere i höst.

Jeg er veldig enig med deg i ditt valg Lie. Når man er gravid så skal man være veldig forsiktig med healing, urter osv - som med alt annen medisin. Man bør unngå urtepreparater de første 3 månene, det gjelder også eteriske oljer. Men følgende urter kan tas i løpe av de første 3 månedene.
mot morgenkvalme.

Kamille - Lag uttrekk under lokk. Drikk små doser i løpet av dagen. Ikke drikk mer enn 5 kopper daglig. Kamille har vært brukt mot fordøyelsesbesvær siden 100 år e.kr. Den er effektiv, men likevel mild, og kan også gis til barn. Den brukes også mot magesmerter, dårlig fordøyelse, for mye magesyre, magekatarr, luft i magen, oppblåsthet og kolikk og kvalme.

Ingefær. -lag uttrekk av 1/2 ts revet frisk ingefær til 1 kopp vann. Drikk mange små doser i løpet av dagen, ikke en hel kopp om gangen. Max 3 kopper daglig.
Ingefær er effektiv mot reisesyke og kvalme, oppblåsthet, luft i tarmen og kolikk. Den lindrer reisesyke og morgenkvalme.

Fenikkel - Lag uttrekk av 1/2 ts fenikkel fra til 1 kopp vann og drikk opptil 3 kopper daglig. JEg anbefaler kamille og ingefær.

RITA :wub:
Anonymous
Hei Lie

Å følge din intensjon er selvsagt det viktigste,min mening ang gravide å healing er at det er godt for mor å barn,etter erfaring kommer kraften som den skal å gjør aldri skade ,for meg er det jo en høyere intliegens,som vet hva den gjør
Reiki er kjærlighet,stoler på krafta ellers hadde jeg sluttet å heale for flere år siden,når medmennesker sier noe annet tror jeg de har blitt redde mye skjer under healing også psykiske forandringer skulle like å ha en debatt her ang,healing kan skade,for meg skader den aldri sånn jeg ser det å det er min intensjon,
klem bast