Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
- Jeg tror ikke vi har kommet hit for å lide...
Jeg tror vi er kommet hit for å leve i tråd med kilden.
Den kilden er for meg kjærlighet, lek, velbehag og lykke!

Vi er fulle av innlærte mønstre som vi har fått fra andre menneskers verdier og forestillinger, mennesker som selv ikke har følgt sin kilde, sin sjel...
Det har påført oss frykt, bekymringer, dårlig samvittighet m.m. Dette har fjenet oss bort fra vår opprinnelige velbefinnende.

Se bare på barn, som ennå ikke har blitt påvirket av andres trossystemer. De er fulle av medfødt tilstedeværelse, spontane, uredde, livfulle, og gleder seg over de små ting.... Og de vet å løfte sinnsstemningen.

Hvordan kan vi her inne hjelpe hverandre med å løfte hverandre...? Heve sinnsstemningen.
Hvilke enkle metoder har du som hever din sinnsstemning?   ( Kommer tilbake med noen av mine... )  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg hever min sinnstemning ved nettopp å finne gleden i de små enkle, men ekte gledene! Som å studere barn, dyr, naturen!

Jeg føler meg osgå glad når jeg ser mennesker som strever, etter å føle seg vel, etter å være seg selv, og de nettopp klarer det! Det åpne og glade uttrykket de viser da!

Jeg tror jeg kan være med på å løfte sinnstemningen ved å være meg selv, ved vise hva jeg står for. Og ikke minst...det viktigste av alt....å ikke ta meg selv så høytidelig! Jeg kan fint le av meg selv, av mine ord, handlinger og meninger! Og andre kan le med meg....ikke av meg!

Og det er da andre også finner det enkelt i å være uhøytidelig, drite seg litt ut, le, leke og være apekatt!
GjenopprettetMedlem
Herlig at du tar opp dette, Aventura  :biggrin:

Det er viktig å huske på at vi ikke er her for å lide....
Gleden er viktig.

Det jeg pleier å gjøre når min sinnstemning er nede, og jeg vil ha den opp igjen ;

Gå inn i naturen !!!! Grønt gress, grønn skog, grønne trær  :eusa_pray:

Meditere, kjenne lyset rundt meg.Ofte som en sol , eller hvitt kjærlighetslys.

Stå i stua og la kroppen bevege seg spontant , i rolige bevegelser til rolig musikk( eller i stillhet).
Bevege armene som om du samler energi rundt deg , fra sidene, fra Moder jord og fra Den store Ånd....
Kjenn at du drar energier nedenfra og visualiser den skapende kraften som stiger i deg.
Kjenn at du drar energiene ovenfra , og din energi-kropp blir lysere og at du gløder !

Nå ble jeg glad av å tenke på det , hehe  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Akkurat der jeg står nå, vil jeg si at hva som gjør meg glad er å åpne opp for kjærlighetsenergien og livsgleden hos andre, dvs dere akkurat nå. :) :wub:

Malaika, din beskrivelse av dansen her gjorde meg lett til sinns. Jeg ser deg for meg, og vil være med! :biggrin:
Bing [Bot]
Hei!
Så fin tråd!
                    Dans gjør meg glad og sterk, danser 5 rytmer eller magedans og mediterer etterpå.
Jeg er også så heldig å ha fire friske herlige barn og jeg arbeider med unge mennesker som lærer. Å tenke på alle gode opplevelser og fine øyeblikk med  barna og ungdommene gjør meg glad og takknemlig. Jeg begynner hver dag med å takke for det dagen skal bringe meg av gaver, det holder bevisstheten oppe på den store gaven det er å få være til her på jorden. :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for flotte tips!  :biggrin:

Noe jeg gjør;
Pynter hele stuen med massevis av telys, setter på den deiligste gladmusikken jeg har – og tar en dans på innetrampolinen.
og tenker over hvor deilig livet egentlig er. Hjelper ikke det, så tenker jeg på alt jeg kan være takknemlig over.
Jeg har alt jeg trenger!
Jeg bor i et vakkert land!
Jeg kan spise meg mett hver dag!
Jeg er velskapt!
Jeg har frihet til å gjøre alt jeg vil.
Og takker universet, den høyeste kraft for dette!  :eusa_pray:  :eusa_dance:

Om jeg ikke klarer å holde negative tanker borte....Rister jeg dem av meg, hever øynebrynene og ser opp.  :w00t:
Da er det klin umulig å tenke en negativ tanke!

Det hadde vært fint om vi kunne legge inn glade, positive sitater, glade utsagn m.m. her,
så at det blir en tråd som vi kan gå inn på om vi kjenner oss nede og trenger å lese oss opp!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Flott tråd, Aventura  :wub:

Det er mange ting som gjør meg glad. Men jeg tror at hvis jeg ikke hadde følt kjærlighet, hadde heller ikke gleden vært tilstede.

Som Bluestorm sier, det å åpne opp for å føle på kjærlighetsenergien, DET skaper stor glede.

Og når man kjenner på den kjærlighetsenergien, og kan kjenne hvordan man deler den med alle andre (om de er bevisste på det eller ikke), slik som man kan her på sonen, ja da blir det stort  :eusa_pray:  :wub: