Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vet det er diskutert tidligere her på sonen, og at jeg kanskje bure finne et av de emnene og skrive inn der..
men jeg vil gjerne spessifisere spørsmålet litt..  dessuten fant jeg ikke noen av dem med det første...

Temaet er jo når skal man gi healing og ikke...!!

Av ren medfølelse for andre hadde det jo tilsynelatende gjort godt å kunne heale hvem man ville når man ville.. ikke sant?...
man hadde liksom fått hjulpet til litt... ...

Men...!!!

Det sies jo at vi alle går igjennom en personlig utvikling og at noe må vi komme oss igjennom på egenhånd..  noen tror til og med ikke på healing.. og ønsker ikke å blandes bort i slike "svarte kunstner"...

Så ... når det skjer store ulykker... og vanskeligeter i ander steder i verden...  (husker for resten hvilken tråd dette kunne ligget i nå, men skitt au!)
Man har jo da ofte ikke mulighet til å spørre eller få spørsmål om å kunne heale dem...

Jeg ser at mange her på sonen har sendt healing til f.eks. de i Burma...  Men jeg har ikke fått med meg at de har bedt om healing...  større kanskje, men ikke healing!

Så.. er det da riktig å sende healing til alle der nede som trenger det?  eller tilsynelatende ville ønsket det? det kan jo hende at enkelte ikke vil ha "den slags tull på seg"...?!

Så hva gjør man bukker under for ønsket om å hjelpe med noe som kanskje ikke er ønsket på den måten....
eller ikke gjør noe i frykt for at det kan gå værre hvis man bare ser på?!

Svaret mitt på dette må være at det går ann vel å modifisere healingen litt?
f.eks når man sender healing..  si at man sender til de som måtte ønske det... og ingen andre... og bare ønske dem lykke til de som vil klare seg på egenhånd?

jim..
GjenopprettetMedlem
  Jeg gir healing til de som har spurt, og godtatt healingen.

Jeg sender en bønn, til andre steder ( f.eks Burma ) som trenger hjelp.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg gir også healing til de som spør og har godtatt det. Jeg sender en bønn med kjærlighet og lys til andre som trenger hjelp, slik som Malaika.

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Vanskelige spørsmål pleier jeg å snu.

Vil jeg ha healing fra noen jeg ikke kjenner, noen fremmend person som syns jeg trenger?
For meg er det slik at det vil jeg ikke.
Jeg vil ikke ha healing fra en venn heller uten at jeg vet om det

Derfor så sender/ formiddler jeg ikke healing til den som ikke vet eller har spurt meg.
Har tidligere sagt at unntak er bevisstløse og barn, hvis foreldrene spør.

Fordi jeg formiddler healing så burde jeg kansje kunne formiddle til de som ikke har spurt, det høyeste vet jo hvad som trengs. Og jeg kunne gjøre som du foreslår.
Men mitt eget motstand mot å ta imot fra noen jeg ikke har spurt er for stort. Jeg vil IKKE!
Så da kan jeg heller ikke formiddle.
Men som du ser er jeg ikke helt konsekvent, jeg formiddler jo til bevisstløse og barn og da gjør jeg akkurat som du foreslår, jeg ber at det ikke vil ha noen virkning hvis det er uønsket.

Når det gjelder verdenssituasjoner pleier je å be og å sende kjærlighet og lys til situasjonen og menneskene der.
Men det du skrev ga meg en ny ide.
Nå kjenner jeg at jeg kan sende healing til en situasjon, til et forløp, til en katastrofe.
Hvis jeg var med i noe slikt skulle jeg være glad for den healingen og da kan jeg også sende.

Så dette spørsmålet er for meg noe som har med min egen samvittighet og min egen integritet å gjøre.

Jeg mener at en må gjøre etter sin egen samvittighet. Men jeg tror det er viktig å snu på spørsmålet.
Hvordan vil jeg ha det?
Og sen handle deretter.

Bra at du tar opp dette fordi det skjer mye der en kansje kan være en støtte.
SEO Crawler
En gang - når healingkraften var tydelig og sterk hos meg, og jeg ikke kom på noen som trengte hjelp - gjorde jeg min ting og ba om at min "gode vilje" ble sendt hvor som helst det var bruk for den.
Da fikk jeg like etter et indre bilde fra et kjøkken i Øst-Europa noe steds, og en full mann som gikk amok i sin familie...Så var det som han sanset seg, ble edru nærmest, tok seg i det og roet seg ned.

Om dette var et symbol, eller en reell hendelse...det skal jeg ikke uttrykke meg om. Jeg vet ikke, og trenger ikke vite. (Jeg ønsker å være åpen, men ikke naiv)

Men jeg forstår det at man kan nære sin gode vilje, og varme sitt hjerte, og har man "mer enn nok" (mer enn man trenger selv) så kan man be om at det kan anvendes av andre. Så sender man det ut til totaliteten.
Anonymous
sender ikke healing til mennesker som ikke har spurt om det,dette er for meg en selvfølge,en av grunnene er reaksjoner av healing,medmennesker kan i verste fall få sjokk da det kan bli veldig smertefuldt hjertebank, skjelvinger, ristinger,osv,når det gjelder at krafta kommer til meg som torstein forklarer setter jeg meg ned å lar energien gå dit den ønsker,sånn jeg ser det styrer ikke jeg krafta lenger, den styrer meg,sånn har det blitt ettervert hvorfor skulle jeg ikke la krafta bruke meg som kanal,den er jo en høyere intligens,vi kan tro vi styrer den sånn jeg ser det gjør vi ikke det, vi kan jo tro det,vi er jo kun et reskap for kraften, jeg er glad det er sånn for meg,det er no som heter å sleppe å tenke sææl :lol: jeg er fri  :wub:  :wub:  :wub: TAKK TIL KJÆRLIGHETSKRAFTEN SOM ER MED MEG,  :respect:  :respect:  :respect: bast
GjenopprettetMedlem
Jeg gir heller ikke healing til de som ikke vet om det,- føles som et overgrep. Men, jeg tror vel også at alle som får healing får det de er klar for. Så om de ikke er klar får de nok ikke noe utbytte av det heller.

Synes skillet dere skriver om: det å sende healing og det å sende lys eller bønner er veldig bra :respect: