Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Den beste healing er ikke de få minutt en og annen dag der man healer seg selv og/eller andre,
Den beste healing er ikke de små drypp fulle av fokus på den gode energien,
Den beste healing er ikke krafttakene.

Den beste healing er å stå, gå og LEVE i den gode energien,
Den beste healing er å stå i den store elva av god energi -hele tiden,
Den beste healing er hverdagshealingen.

Den beste healing er av og til av den fysiske verden,
Den beste healing er av og til et klapp på skulderen -fremfor timesvis med velmente tanker sendt.
Den beste healing er av og til begge deler.

De fire retningene, elementene, over og under,
De representerer ytterpunktene -og alt som er imellom,
De er mektige hjelpere pga spennvidden -fordi ALT er imellom dem.

Så still deg i midten og heal i ytterpunktenes og motsetningenes navn,
La retningene stå for ytterpunktene av alle følelser og alt som er,
Sentrer alt i deg selv -så slipper du egoet -og gir.

Vær den elva som vasker -den gir liv og er jordens blod,
Vær storm som blåser vekk, den er jordens pust,
Vær ild som fortærer, den er jordens fordøyelse,
Vær jord som gir, den gir oss stødig grunn å høste av.

Vær som et barn -og utforsk,
Vær som en voksen -bruk det du har lært,
Vær som du er ment å være,
Vær som et lys uten skygger -HELE tiden.
Anonymous
  http://www.youtube.com/watch?v=M5u4m1bzpUM
GjenopprettetMedlem
:respect: Fantastisk innlegg Biernna!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for  et utrolig bra innlegg/dikt, Biernna!  :eusa_clap:

Her er det noe for meg å lære, og dessuten har jeg virkelig bruk for dette i dag - det kom i grevens tid!

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Godt godt...

Bra sagt
psbot [Picsearch]
Det hær e det beste æ har lest på lenge. Det e helt fantastisk lesning. Det å stå i midten, og heale fra ytterpunktene, skal æ prøve. Det høres ut som en fantastisk øvelse.
Biernna, det hær va healing med ord.
Takk
Anonymous
Det enkle kan være det beste, det vanlige kan være det beste, trenger tingene gjøres så vanskelig når  den enkle løsningen finns ::) :)
og energier rundt  oss ER jo der, vi må bare SELV lære å bruke det enkle enkelt...jeg er ikke sjaman, ikke healer heller, men jeg ser tingenes tilstand på mitt ståsted, og slik tenker nå jeg...( sikkert mange skolerte som er uenige med med, men skitt au, slik ser jeg nå det :P
GjenopprettetMedlem
Det hær e det beste æ har lest på lenge. Det e helt fantastisk lesning.

Slutter meg til denne uttalelsen!  :respect:  :eusa_clap:  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
  Takk for denne , Biernna

Det er healing i å leve bevisst med å heale seg selv hver dag, være god og tro mot seg selv
  på den måten healer man dem rundt seg og

:wub:
GjenopprettetMedlem
:wub:
GjenopprettetMedlem
Det er kraft i dette! Når jeg leser det går jeg i sirkler langs ryggraden.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Faen, du er full av visdom og klokhet du Biernna. Mye stemmer med det jeg også opplever og erfarer. Ofte kan det väre nok å sette seg ned og låne bort örene sine eller dele noe fra ens egen smerte for å hjelpe seg selv og andre. Det enkle er ofte det beste  :respect:
GjenopprettetMedlem
Jeg var på en trommereise tirsdag, og da spurte jeg etter hvilket dyr eller hjelper som skulle hjelpe meg akkurat nå. Jeg traff mitt "vanlige" kraftdyr, og spurte om det var det som skulle hjelpe meg, men det var det ikke. Så venta jeg litt til, og så så jeg et runetegn som så ut som et kryss. Det lyste  og bevegde på seg, og bare var der resten av reisa mens tromma spilte. Jeg slo tegnet opp i boka  "Runmagi och shamanism" av Jørgen Erikson, og fant ut at runen heter Gifu, eller Gaven.

Gifu passer rett inn i Biernna sin beskrivelse av healing. Jeg skriver av hva som står i boka:

"Gåvorunan står før harmoni och balans. Den sammanfattar och rymmer de sex riktningarna, øst och vest, syd och nord, ner och upp, och er et nordiskt sett att beskriva det stora kretsloppet i kosmos. Den motsvarar de indianska medicinhjulen och reperesenterar even de inre medicinhjul, som brukar kallas chakra." (Pardon my english)

Teksten forsetter videre med blant annet at vi skal gi gjengave til kosmos, vår offervilje og veien til balanse og harmoni med landskapet. Dette anbefales å leses videre på, men er litt for langt for meg å skrive av.

Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
En takk for gaven til både Jörgen I., Stridshjelp og Biernna.

Jeg liker versepreget, rytmen i Bamsefars healingdikt.
Det gir assosiasjoner til gode, gamle leseformler
med rytme, repetisjon  og bruk av de 4 elementer