Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå har min mor omsider bestemt at det er på tide å lære litt mer. Stemming av blod. En meget nyttig egenskap å ta med seg videre på sin ferd. Enten for min egen del, eller for andres. At det hjelper skal jeg egenhendig skrive under på, og når det behøves, så ønsker jeg sterkt å hjelpe andre. Dersom de blør da... hehe :wink:

Pussig dette i grunn. Passopp minnet meg på å se på en link, :eusa_clap: der en viss Nord-Norsk Biskop kom med uttalelser som isolert sett er ganske sensjasjonelt. Det programmet handlet om Healing i  grove trekk, og hvordan visse evner og lærdom går i arv.

Det kan jo også se ut til at jeg har arvet mine egenskaper fra alle mine slektsledd. De gode egenskapene da. De egenskaper som er mindre bra (min egen mening), de har jeg fått fra andre enn mine egne. Vi snakker her om svartekunst, gaining, og jeg vet nesten ikke hva...

De gode egenskapene har jeg valgt å ta inn til hjertet. Det er ikke så dumt å se litt fram i tid, selv om jeg av og til skulle vært foruten. Det er ikke så dumt å stoppe verk heller... men igjen, av og til er det godt at det verker. Da vet man at man blir healet når sårene gror. Det klør da. Det er heller ikke så dumt å "se" hva den andre tenker, eller hva den andre kommer til å si... eller..? Vel, det er hvertfall morro hver gang jeg gjør det. Synes jeg da. Det er litt morro å vite hva den andre kommer til å foreta seg, nesten før den andre selv vet det. Litt morro. Det er veldig bra å kunne reise. Reise i tid eller rom. Besøke steder man ikke har vært på tidligere. Treffe mennesker man aldri har sett før, men som man vet man kommer til å møte en dag. En eller annen gang i nær fremtid. Slik har det vært med flere av dere jeg har møtt. Jeg kjenner dere igjen, for jeg har møtt dere før. Mine nattlige ferder har nok ikke gått helt upåaktet hen har jeg blitt fortalt. Beklager at jeg forstyrret, men farvereiser er bare så morro, og så befriende at jeg ikke klarer å la være.

Det som jeg nå virkelig ser fram til, er å lære meg det som bestemor engang lærte min mor. Stemme blod. Jeg vet litt om dette, men heller ikke mer. Det jeg egentlig vet om dette temaet, er i veldig korte trekk at det faktisk stopper å blø! Hehe... så, dere skjønner sikkert at jeg har noe å se fram til. Jeg gleder meg hvertfall, og jeg vet at min mor også gleder seg til å sende sin arv videre. Jeg vet at det kommer mer fra hennes kant, men som hun sa; Alt til sin tid. Jeg har den tålmodigheten som behøves i dette tilfelle. Jeg venter gjerne.

Nå kommer det store Men; Hva vet dere om temaet? Har dere noen erfaringer i dette? Har DU stemt blod? Eller er du blitt stemt? -Jeg bare lurer lissom...

GjenopprettetMedlem
Spennende....håper det kommer noen svar her....for jeg har absolutt null snøring på dette!  :P
GjenopprettetMedlem
"Nordlyset":

Nå har min mor omsider bestemt at det er på tide å lære litt mer. Stemming av blod. En meget nyttig egenskap å ta med seg videre på sin ferd. Enten for min egen del, eller for andres. At det hjelper skal jeg egenhendig skrive under på, og når det behøves, så ønsker jeg sterkt å hjelpe andre. Dersom de blør da... hehe :wink:

Pussig dette i grunn. Passopp minnet meg på å se på en link, :eusa_clap: der en viss Nord-Norsk Biskop kom med uttalelser som isolert sett er ganske sensjasjonelt. Det programmet handlet om Healing i  grove trekk, og hvordan visse evner og lærdom går i arv.

Det kan jo også se ut til at jeg har arvet mine egenskaper fra alle mine slektsledd. De gode egenskapene da. De egenskaper som er mindre bra (min egen mening), de har jeg fått fra andre enn mine egne. Vi snakker her om svartekunst, gaining, og jeg vet nesten ikke hva...

De gode egenskapene har jeg valgt å ta inn til hjertet. Det er ikke så dumt å se litt fram i tid, selv om jeg av og til skulle vært foruten. Det er ikke så dumt å stoppe verk heller... men igjen, av og til er det godt at det verker. Da vet man at man blir healet når sårene gror. Det klør da. Det er heller ikke så dumt å "se" hva den andre tenker, eller hva den andre kommer til å si... eller..? Vel, det er hvertfall morro hver gang jeg gjør det. Synes jeg da. Det er litt morro å vite hva den andre kommer til å foreta seg, nesten før den andre selv vet det. Litt morro. Det er veldig bra å kunne reise. Reise i tid eller rom. Besøke steder man ikke har vært på tidligere. Treffe mennesker man aldri har sett før, men som man vet man kommer til å møte en dag. En eller annen gang i nær fremtid. Slik har det vært med flere av dere jeg har møtt. Jeg kjenner dere igjen, for jeg har møtt dere før. Mine nattlige ferder har nok ikke gått helt upåaktet hen har jeg blitt fortalt. Beklager at jeg forstyrret, men farvereiser er bare så morro, og så befriende at jeg ikke klarer å la være.

Det som jeg nå virkelig ser fram til, er å lære meg det som bestemor engang lærte min mor. Stemme blod. Jeg vet litt om dette, men heller ikke mer. Det jeg egentlig vet om dette temaet, er i veldig korte trekk at det faktisk stopper å blø! Hehe... så, dere skjønner sikkert at jeg har noe å se fram til. Jeg gleder meg hvertfall, og jeg vet at min mor også gleder seg til å sende sin arv videre. Jeg vet at det kommer mer fra hennes kant, men som hun sa; Alt til sin tid. Jeg har den tålmodigheten som behøves i dette tilfelle. Jeg venter gjerne.

Nå kommer det store Men; Hva vet dere om temaet? Har dere noen erfaringer i dette? Har DU stemt blod? Eller er du blitt stemt? -Jeg bare lurer lissom... 

Jeg synes det er svært interessant og fint at du forteller oss dette, Nordlyset! Noe av det du spør om finnes allerede i forumet, for det å stemme blod — det har vært diskutert før her, og folk har lagt inn sine egne erfaringer, bl. a. i disse trådene:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... /topic,340

http://sjaman.com/component/option,com_ ... opic,339.0

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,2172.0

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,3959.0

Jeg omtaler der et hefte av Adolf Steen, og dette ble vist fram på det TV-programmet jeg skrev om, her:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,7113

Jeg synes det er et "evig aktuelt" tema, og med synspunkter også fra de trådene jeg lister opp, er det fint å gå videre med din personlige erfaring. For min del er det for det meste litteratur jeg kan henvise til, ikke så mye egne erfaringer her. Jeg får vel si heldigvis, fordi jeg ikke har hatt store blødninger som trengte akutt-hjelp. Nå vet jeg hvem jeg kan kontakte, om så galt skulle skje ...

Jeg kjenner imidlertid en noe eldre mann fra Finnmark, som har vært venn av meg i mange år. Han fikk tilbud om å lære dette fra sin bestemor, men han ble skrekkslagen, fortalte han meg, fordi han mente dette hørte fortiden til, og ikke hørte heime i vår "moderne" tid. Han ble antroposof i stedet ... Det vil jeg ikke anbefale deg, Nordlyset ... Ta imot hva du kan få av forfedrene, og vær glad at du har muligheten!
GjenopprettetMedlem
Vi har hatt det i slekta vår også. Bestefar kunne stoppe blod. Da hans yngste datter fikk hogget fingeren av, ved et uhell av sin storebror, stanset han blødningen på den lille. Og det var en god ting, for legen var langt unna. (de bodde på landsbygda, må vite). Desverre mistet hun fingeren.

Det er bare å beklage at det ikke ble videreført. Han skal ha vært en bemerkelsesverdig mann, veldig dyktig i håndtverk, og en mild og snill mann, som aldri ble sint og alltid var blid. Det er godt å tenke på idag. Kanskje fins det noe genmateriale å trekke på...

Der var også ei synsk dame i slekta, men hun ble ansett som gal og rar...

(alt dette ifølge min mor)
GjenopprettetMedlem
min svigerfar kunne det, og min mann  har fått det videre av sin far og kan det, men jeg vet ikke hvordan han gjør det, MEN det VET jeg at det fungerer fordi har opplevd det selv, da jeg skadet meg i foten og blødde som "gris", holdt foten over toalettskålen og det rant  ned, så kom han og sa helt rolig: la meg se, ja, det ordne seg, og så,plutselig var blødningen stoppet...da jeg begynte å spørre: hvordan han gjorde det, så svarte han bare at jeg måtte ikke vite alt....men det vet jeg at han har fått det videre fra sin far, klarte å få det ut av han...svigerfar var fåmælt,fortalte ikke så mye, likedan er "gubben" i huset, men jeg  er nå vant med det ... :)

jo, gubben kan nå spøke og litt om akkurat det tema her: "joda, jeg kan stoppe blod, svarte han til en som spurte om det....3 ganger har jeg stoppet blødningene hos kjærringa i 9 måneder... :lol: :lol:
Anonymous
En gang for mange år siden, iallefall 7, så skar jeg meg skikkelig i fingeren.
Jeg hadde gledet meg stort til å tibringe dagen i blomsterbedet sammen med midnattsblå Klematis, et fossblødende sår i fingeren så ut til å velte hele planen.
Iallefall redusere gleden ved jordkontakten med hagehansker og bandasjer.
Det var da det skjedde.
Etter tanken om at jeg måtte i beste fall ha på hagehansker når jeg jobbet i jorda, hvilket jeg synes er veldig trist, kom tanken om å stoppe blodet.
Jeg gjorde det, stoppet blodet. Jeg har aldri gjort det før, ikke har jeg lært det heller. Det bare kom.
Og jeg koste meg i blomsterbedet hele dagen, uten hansker.

Noen ganger lurer jeg på om det var jorda som avdekket evnen etter å ha sanset ønsket om naken jordkontakt

Det er nok der den ligger, i jordkrafta, den kan alt om pulserende væsker, det er den som får dem til å pulsere.
Snakk med jorda. Den innenfor og den utenfor.

Det tok noen flere erfaringer før jeg var overbevist om at det var noe annet enn tlfeldigheter.

Det som overasker meg er dagens tabulegging  rundt kunnskapen om det å stoppe blod.
De hemmelige formularer og overleveringen i nedadgående linje. Når så mye annen kunnskap om skapende åndskraft er mer eller mindre åpent tilgjengelig undrer jeg meg over det. Noen som har gjort seg tanker rundt det?
Jeg undrer meg på om det kan ha noe med det at det er meget tydelig virkningsfullt, det lar seg vanskelig bortforklare.
Så er det blod det handler om, selve livsvæsken og livskraften. Det er sterkt - og også sårbart.

På en annen side, jeg kjenner fortryllelsen over mysteriet også og hva det hemmeligholdte gjør med Kraften.

Men, jeg syns også jeg kjenner gufset fra før i verda mens jeg skriver dette, en grå skyggeaktig stemme bak ryggen som uhørlig messer "djevelens verk". Sjelden har jeg sanset et slikt gufs.

Når jeg sanser slik motstand, tenker jeg at jeg er inne på noe essensiellt.

Snakk med jorda.
GjenopprettetMedlem
ja, det hemmeligholdes vel en del omkring det og annet og...jeg er blitt vant til  at det snakkes ikke  om "de tingene" så mye,svigefaren min sa ikke så mye om slike ting, og likedan er min mann...men nå i den senere tid har han begynt  spørre meg om det jeg ser og hører, litt pussig...men så fikk jeg nå endelig svar hvorfor...fordi han selv hadde opplevd noe som han syntes var litt nifst, og han spurte meg hva jeg gjorde da slikt skjedde...sååååååå ,kanskje en dag får jeg vite noe mer av han om hans evner med å stanse blod, og lege...tiden få vise, jeg spør ikke, han få åpna seg selv
for min del er alt slik helt naturlig, men tror nok at før i tiden var alt slikt tabulagt, kanskje  i redsel for å bli stemplet som gal og rar....og i leeeeenge siden ble jo mennesker som hadde forskjellige evner innen helberedning og som "spådde", brent på bål,mulig det henger igjen fra denne tiden?
Anonymous
jeg har en gammel oppskrift på blodstopp som jeg fikk av en mann,hans beskjed var at den kun skulle jeg gi bort til de jeg ønsket,men de skulle være yngre enn meg,dette svarte jeg ja til,ord er energi,
har brukt det på avstand ved et alvolig tillfelde ei hovedpulsåre, å stopp ble det sannelig har disse ord makt.

Den samme mann telepaterte med meg mens flere mennesker satt rundt,vi prata sammen de andre fikk ikke med seg vår samtale,dette var min føste gang med telepati.

Flere erfaringer med healing energien stopper blod er man åpen så er man åpen, enkelt å greit, ønsker å takke energiene som er med meg på veien  :respect:  :wub: bast
Anonymous
jeg møtte en kvinne på ett treff i Sverige som kunne stemme blod. Det som var greia hennes, var at hun ikke hadde lært det av noen. Det skjedde bare hun var i nærheten...
Anonymous
Takk til Nordlys for en artig og velskrevet åpning av denne spennende tråden!
GjenopprettetMedlem
Takk alle sammen for at dere bidrar. Det er fint å se at dere har noe erfaring fra dette temaet, selv om det er i alle former, så er alle like gode.

Det kommer som nevnt en tid da man KAN få bruk for disse egenskaper. (Ikke ring meg..! *ler*) Neida... men, i fullt alvor, så ville jeg ikke nøle med å hjelpe andre dersom det var behov. Hadde ikke blinket engang. Det er bare det at jeg måæ lære det først, så må jeg kunne bruke denne egenskapen. Får vel bli en sånn der liten "emo" ei stund... kutte meg i armen, stikke kniver og gaffler overalt... :razz:

Alle egneskaper som er av god karakter, er bra egenskaper. De som enten kan hjelpe deg selv, eller andre. Bare det er til det gode formålet, så spiller det egentlig ikke noen rolle hva du gjør. :wub:
GjenopprettetMedlem
...om det jeg driver med går under stemmning av blod må gudene vite men de ganger noen har blødd rundt meg har jeg fått det til å stoppe på ca 1 minutt. Tidligere når jeg skjærte meg i en finger eller lingnende kunne det drive å blø videre i ca. 20 minutter- nå er det slutt på det. En gang min sønn (den gang på 7 år) kolliderte på sykkel fikk han seg et skikkelig godt kutt (kunne se helt inn til benet). Det blødde skikkelig bra. Etter behandling sluttet det å blø på noen minutter (dro deretter til legevakten for å få det sydd) og min sønn tok det helt rolig mens behandlingen pågikk. Ble helt avslappet. Det eneste jeg gjør for å få det til å stoppe å blø er at jeg får energi i hendene, kjenner at det prikker skikkelig -og gir healing. Noen ganger har jeg brukt reiki-symbol (choku-rei) andre ganger ikke. Jeg tar håndene med sirkelbevegelser over blødningen og deretter stopper det å blø av seg selv. Om dette er stemming av blod eller ikke vet ikke jeg men jeg anbefaler i alle fall alle om å gjøre det samme... :innocent2:

Vet at mange som stemmer blod leser spesielle vers, gjerne med kristent budskap. Kanskje det er kriteriet for å stemme blod ?
GjenopprettetMedlem
Jeg kan stoppe blod... Jeg vet ikke hvorfor, jeg bare kan det og har alltid kunnet det.
Min greie var at jeg visste, inni meg, at det hørte en setning til. Blodet stopper, det er ikke det. Men jeg har hele tiden hatt en intens følelse av at det mangler noe. Det skal sies noe for at det er "riktig". Vanskelig å forklare i grunn, det bare var sånn.

Jeg har den setningen som manglet nå. Jeg vet ikke om det er annerledes, iom at jeg ikke flyr rundt og stopper blødninger i hytt og gevær, så har jeg ikke prøvd det ut ennå.