Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
De to virusinfeksjonene jeg hadde i løpet av det siste året endte annerledes en jeg var vant til og hadde i det hele tatt et for meg ukjent forløp med en overraskende slutt:
Noe jeg trodde skulle være unnagjort med en dags hvile ga seg ikke. Jeg var syk i en uke begge ganger, ble ikke bedre, sykdommens klimaks kom på ca syvende dag. Da lå jeg nærmest i ørska, som man sier, og i denne halvdrømmende tilstanden synliggjorde den første sykdommen seg som en vampyr. Like plutselig som bildet kom, var min reaksjon: jeg stakk en stav gjennom vampyrens hjerte, drepte ham.
To timer senere kunne jeg stå opp og kjente i kroppen at kreftene strømmet til.
Vampyr-bildet hadde bare dukket opp spontant.
Nå i høst hadde jeg andre symptomer, kun hoste og uklart hode, men samme tretthet og samme forløpet: Ting ble ikke bedre av hvile, men toppen ble nådd etter ca en uke, der jeg igjen lå i ørska en ettermiddag og lurte på når dette kom til å ta slutt... Den påfølgende natten våknet jeg brått med fornemmelsen av en svart, heslig liten fyr som satt på brystet mitt og fomlet med brystkassa mi. Refleksaktig og resolutt dyttet jeg ham unna, skjøv ham bort med en eneste armbevegelse.
Så sovnet jeg igjen og våknet noen timer senere - frisk. Klar for en aktiv søndag med barna.
En armbevegelse for å riste det av seg. Kanskje det er alt som skal til.
Jeg spør meg nå om jeg har ubevisst utviklet en ny metode å møte slike infeksjoner på.
Eller er bildene et symbolskt parallelt forløp av det som skjer. Jeg velger å tro de er et uttrykk, hele sykdomsforløpet er et uttrykk og kan møtes med uttrykk ved å ta ibruk symbolene for å kommunisere. Kommunisere det bort.
Men da må det først også kunne manifestere seg tydelig for å bli møtt på det viset.
Derfor denne tilspissing etter noen dager. Sykdommens gestalt lokkes frem, for så å bli forvist.
GjenopprettetMedlem
Flott suzy
Deilig medisin!
Vi har vel alle krefter i oss til å helbrede oss selv.
Og jeg tenker det er typisk at de kommer i ørska og egoet er på tur til gotland..
Anonymous
Ja, det tenker jeg og. Bildene som kommer er et uttrykk for sykdommen. Men jeg er ikke så sikker på at man er nødt til å ligge å lide i en uke før den kommer frem. Kanskje med øvelse så klarer du å reise til sykdoms ånden og handle med den før det har gått så langt. nå snakker jeg litt til meg selv også kjenner jeg. Man trenger jo ikke å ha det vondt lenger enn nødvendig liksom

Men, jeg liker jo faktisk å bade i min egen selvmedlidenhet og elendighet. Er som en gris(uten å snakke dritt om grisen) som ligger å ruller seg i søla, og koser seg ordentlig nede i dritten. Nei faen, ta ondet ved rota når det viser seg. Reis, eller gjør det som passer for deg, og kommuniser med sykdoms ånden, slik at man finner helbred.
GjenopprettetMedlem
Jeg bruker å hive ut sykdomsåndene så fort jeg merker symptomene.
Det er som GaldrMann sier, man trenger ikke å vente en uke.
Av og til kan man trenge hjelp til å få hevet dem ut.
Anonymous
Øvelse gjør mester ...
Tror heller ikke at det finnes faste tidsforløp.
For meg var det svært uvanlig å være syk sålenge.
Men det var nå engang sånn hos meg de to gangene.
Jeg lærer jo, tror dette er en del av en prosess der en ny sykdomsforståelse tar bolig i min kropp. Det går jo over tid. En mester i faget med full klarhet over redskapene reagerer sikkert raskere.
Så er jeg takknemlig for at det var en prosess som foregikk av seg selv, visualiseringen av sykdomsåndene skjedde autentisk. Det er jo nødvendig for å utvikle seg videre.
GjenopprettetMedlem
Veldig spennende , Susy.
Dette er metoden å identifisere sykdom, det tror jeg og.
Bruker å "se" etter sykdommen når jeg healer, prøve å få kontakt med den. Hvor i kroppen ligger den osv.
Jeg mener våre tanker og følelser , manifesteres i kroppen, og vi blir syke.
Derfor er det i sannheten en kur for alt. Det er livsstil og innstilling til livet/ oss selv, vi må jobbe med.
Da kan vi kurere sykdommer ( ta den ved rota ). Om vi
kun lindrer smerten eller ubehaget, vil den alltid komme igjen
på et senere tidspunk, kanskje et annet sted i kroppen. Sykdom er der for å fortelle oss noe