Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Befaling, bønn....

Når man sier det skjer så har det allerede skjedd.
Man sender healing, man arbeider.
Man prøver ikke, prøve er ikke å gjøre, akkurat som med froskene.
GjenopprettetMedlem
Okey da -  ;D feil ord - Sorry  ;D

Jeg prøver ikke å heale - jeg gjør  ;D

Ikke det at jeg healer så mye enda - for det gjør jeg ikke, men det hender - og med gode resultater hver gang.

Takk for irettesettelsen  :wub:
GjenopprettetMedlem
Fint og kunne heale :)  Uansett :)

Deilig og kunne hjelpe. Vi healer jorden samtidig som vi healer mennesker... Og vi healer mennesker samtidig som vi healer jorden... Ikke?
GjenopprettetMedlem
Kanskje bønn er det som er riktig for èn før en har kommet dit hen at det føles riktig å befale. Jeg antar det har noe med ydmykhet, for meg å gjøre. Hvis jeg ikke tror på det jeg gjør, så er det bedre å be om det som er det beste, enn å tvinge fram noe jeg tror er det beste. For jeg vet ikke alltid hva som er det beste, for meg selv. (Jeg healer ikke andre.) Å være fokusert på en intensjon, når en vet hva en skal jobbe med. Det er en ting. Men jeg har prøvd å bedre egen selvtillit og endt opp med oppblåsthet i steden, fordi det hviler på feil fundament. Man bygger liksom ikke veggene, før grunnmuren.

Denne her gjore meg nysgjerrig:
Det er forskjell på bønn og befaling. Befalingen til healing er alltid direkte adressert til den høyeste kraft

Hva er bønn adressert til? Jeg oppfatter bønn som å legge mer av ansvaret i hendene til kraften. Som at den vet hva som er best for en, mer enn en vet selv (ihvertfall hva som ligger oppe i bevisstheten der og da).

-----

God og dårlig healer:
- Jeg tror ansvarsfullhet og integritet er viktig del av det, som det nevnes flere steder. Man røsker ikke opp i ting og så sender folk hjem på eget ansvar, uten mulighet for å følges opp. Man utnytter ikke folk i sårbare posisjoner.

Det er i grunn noe som er litt kjipt med deler av alternativ bransjen. Man har ikke noen garantier for at folk vet hva de driver med, eller at de faktisk er gode healere, da.

Jeg vet noen mener at man kan ikke gjøre noe feil, så lenge det er snakk om å kanalisere healingenergi. Men jeg tror det fins nok av fallgruver likevell. Det er snakk om menneskelige aspekter, man blir ikke feilfri av å kunne heale. Det skjer ting rundt healingen, som ikke er i regi av kraften selv. Det som blir sagt, forholdet mellom behandler og pasient, oppfølging, vranglære osv.
GjenopprettetMedlem

Så lenge man utfører en healing i kjærlighet & med rette intensjoner...
Da vil jeg tro healingen skjer uansett (iallefall min erfaring)..
Ikke koble inn sinnet!!!

Ber alltid en stille bønn i meg selv om at healingen skal
skje i guddommelighet, kjærlighet, lys & kraft =)

Så skjer resten av seg selv med meg som kanal...

Mange healere jeg ikke har følt for å gå til feks...
Ikke alle er påkoblet den rene intensjonens kraft...
Det er en lang vei å gå...Som de healere som tar æren for
all healing som skjer...Det er jo en selvhelbredelse i samarbeid
med det guddommelige...

Vi må aldri glemme at vi KUN er en kanal...
For de som gjør det, tror jeg havner på en lavere frekvens...
For jaggu er det en forskjell i frekvensens fra healer til healer...

Men også viktig å vite at prosessen er i gang selv om man nødvendigvis
ikke kjenner noe etter en healing.....

Mener at det betyr ikke at en healer er dårlig, selv om man går
ut døren uten å merke noe....

LYS & KRAFT PRANA  :wub:

GjenopprettetMedlem
Hva er det som gjør en healer god eller dårlig?
Er det resultater i form av hvor mange % som blir friske av healing eller er det resultatet i form av hvor mange % som blir bedre?

Er det healeren eller pasienten som skal bestemme hvem som er en god healer og skal da møtet mellom menneskene; healeren og pasienten legges til grunn.

Jeg tror dessverre at det finnes mange useriøse healere som egentlig mest er opptatt av seg selv og å opphøye seg selv og sin egen rolle....Mange av disse vil sikkert havne innen kategorien dårlige healere, men det vil jo være vanskelig å bedømme god eller dårlig tenker jeg....

Jeg lurer nå også på om det egentlig har noe å si om man ber eller befaler? Er det ikke hvordan egenskaper man har til å være tilstede, lytte og ha interesse av andre mennesker som avgjør om man er en dyktig healer dersom pasientene ellers blir bedre eller føler seg bedre etter healing.

Jeg har gått på kurs og lært bittelitt om inkamedisin og tethahealing (spennende) der jeg har lært å bruke befalinger til det høyeste, men opplever det likevel som bønn. Jeg er kjempefasinert over hva en slik befaling, fremsatt med stor respekt (selvsagt), kan få til å skje.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror vel egentlig vi mener det samme  8) Men det er en realitet at veldig mange ber en stille bønn før de stiller seg til rådighet for kraften. Og ingen ville vel si at de ikke er klar til å drive med healing,at de er usikre på seg selv?????

Jeg tror kanskje det kommer litt av hvilken mennesketype vi er,jeg. Jeg kommer nok ikke til å befale en stor kraft om at den skal hjelpe,men jeg føler at bønnen har samme virkning. Jeg ber jo om at kraften skal hjelpe den som skal ha healing på best måte for den det gjelder. Jeg ber jo ikke :"Vær så snll å heal" :w00t: og så håper at noe skjer!

Og selvom jeg har hatt flere innlegg på sonen som kan tyde på at jeg er usikker og lurer på ting og tang,så har jeg drevet med healing i mange år,men er bare veldig nysgjerrig på det som skjer :wub:

Ha en fin dag alle sammen :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Har du evnen,går det av seg selv når du healer :wub:
GjenopprettetMedlem
:respect:
GjenopprettetMedlem
  Ja, jeg tror vi alle mener å gjøre godt når vi healer. Og healing skjer uten at vi vet det noen ganger.
  Jeg har healet noen i søvne, kom til dem i drømmen f.eks.

Alt kommen an på hvordan teknikk som brukes

Jeg hadde problemer med å befale en healing tidligere,
  men jeg måtte spørre meg selv om hvorfor det var et problem for meg....så lærte jeg et par ting om meg selv.

:respect: