Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har fundert over : hva er det som gjør en god healer til en god healer? Og hvorfor er det så mange "dårlige" healere der ute?
D.v.s. mye healing blir gjort uten at healing skjer. Hvorfor? "Man skal ikke se på de fleste, men de beste" er et ordtak. Hva gjør deg best?
Jeg har vært vitne til "mye" healing, og jeg har selv ved få anledninger healet mennesker - bedt for mennesker. Noen ganger er det vellykket - andre ganger ikke - og jeg funderer på hvorfor.
Tror at for det første så beror det på healeren selv - fordi man kan ikke vente at "fjellet flytter seg når man ber om det" med mindre man selv holder det man lover & sier. For det andre beror det på at det som blir healet faktisk tror på at "noe" kan skje - at man er "verdig" på et vis - at man "fortjener" helbredelse - om det så er fysisk eller psykisk.
I siste instans så tror jeg faktisk at det har noe med moral å gjøre - høy moral - på alle plan.
Hva tror dere? Noen tanker "anyone"?
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg tror det er slik at noen healere mener det er de selv som healer
Men det er ikke sånn
Vi er en kanal for en healingkraft
Frykt og egen usikkerhet, kan blokkere for denne kraften å komme gjennom, raskere
Den som blir healet må ta i mot healingen ,ellers vil ikke healingen skje der og da. Vi healer oss selv , om vi er villige til å gjøre forandringer i livet.
Jeg tror det å gi healing er med på å så et frø hos den som blir healet , uansett, og healing vil skje på et senere tidspunkt.
Om det skjer healing der og da, er det fordi personen er åpen for det, og ta imot healing øyeblikkelig.
Noen ganger kan healing døyve smerte f.eks, men vil komme tilbake senere om roten til problemet ikke gjøres noe med.
En god healer , er den som kan komme til bunns i sykdommen, og hvorfor den er der.
Sykdommer er der for å påminne oss om noe. Kroppen er vårt radarsystem, på en måte.
Lytter vi til den, kan heale oss selv.
Personer som kommer for å få healing vil ikke nødvendigvis ta tak i det virkelige problemet ,
det som skaper en sykdom eller smerte. Ikke alltid for at de ikke vil, men at de ubevisst ikke vil gi slipp på sykdommen/smerten.
Mye ligger i underbevisstheten ,mye er lag på lag , som skal skrelles av.
Og den som blir healet, kan ta imot litt og litt , åpner opp for stor healing etter en stund
Det tar tid og integrere en healing og ikke mange vet hvordan
de skal ta seg tid
til å kjenne på kroppen
tanker, følelser
seg selv
Det er skremmende det
Anonymous
Jeg tror det kanskje har noe med energi frekvenser vi er på. Det har jeg merket personlig. Jeg praktiserer daglig healing på meg selv men noen ganger er det dager som er bare late der man ikke tenker så mye over ting. De gangene er ihvertfall jeg ikke påkoblet vis jeg kan si det på den måten.
Vi er bare mennesker. Noen forventer kanskje for mye av seg selv som healer og vil at " situasjonen " rundt healing virker mere trolsk enn å virkelig gå inn for å sende healing til et annet menneske. Jeg tror det er forskjellige healere som kanskje ikke er riktig påkoblet den energien eller fått riktig til å finne kilden som denne herlige universelle energien gir oss. Dette kan jo skyldes mangt, egne blokkeringer, programmeringer som sitter i healieren, og masse annet.
Anonymous
Jeg henger meg veldig på det Malaika sier. Jeg har hatt store problemer med å ta imot hjelp. Man trenger å ha tillit til den man får healing av, samtidig som man må være villig til selv å gi slipp. Jeg har sliti mye med mistillit til mennesker, og da har det vært vanskelig å slippe folk innpå. Forsvars systemet setter opp murene med en gang noen prøver å nærme seg, og da blir jobben for den som skal heale vanskelig. Selvhealing derimot er mye greiere, fordi tilliten er der

GjenopprettetMedlem
God healer?
Gud healer - healing fra det høyeste
Man er en kanal for healingen. Selv praktiserer jeg healing over avstand, som sikkert mange andre også gjør. Jeg foretrekker det, særlig pga praktiske grunner da jeg ikke har plass til en behandlingsbenk enda..hehe.
Da jobber jeg som en "kanal"-som det så fint heter, men man merker jo om det er klebeånder eller andre harde energier som sitter på klient - dette kan oppleves som om man blir momentant iskald på en gitt side av kroppen osv, så det kreves også at man jobber med seg selv - at man rydder opp etter seg.
Før var jeg ivrig i å få høre at jeg var en god healer - at jeg fikk tilbakemelding på at jeg kunne dette osv. Det var da. I dag er jeg sikker på at Healing virker og at det kan inntreffe øyeblikkelig eller senere engang når klient er klar. Av og til kan faktisk healing skje før man starter....
En god healing fjerner ikke bare symptomene på sykdom men også avtrykkene som gjorde dette - og at klient forstår hva dette innebærer - hva var det "kroppen" ville si meg?
Samme kraft over alt
Med vennlig hilsen
mæ i nord

GjenopprettetMedlem
Mange flotte svar!
Men jeg vil ta med èn ting!
Som sagt over her står vi ikke for healingkraften, det er en gave vi har fått,
en gave vi skal dele med oss selv og andre. En gave gitt oss fra oven!
Jeg mener at en god healer informerer sin klient dette med å samarbeide!
Informerer og forklarer at healingen ikke vil fungere slik den skal
dersom klienten ikke jobber med seg selv etter en healingtime.
Healing setter i gang prosesser som kan få kroppen til å
*hoste frem* blokkeringer, innestengt sinne, ja, i det hele tatt
årsakene til sykdom eller lidelser. Da er det viktig at klienten
bes være oppmerksom på at visse reaksjoner kan dukke opp
i ettertid. Og at dette er helt normalt. Og at de må jobbe
seg gjennom dette. Ellers blir de jo ikke kvitt årsaken
som fremkaller sykdommen etter en tid.
Dersom klienten og healeren jobber sammen om dette,
å finne problem, årsak og løsning (healing) har en god kjemi
tillit vil jeg si at healing vil få best mulig effekt.
Og at healeren ikke ser seg selv som en opphøyd person
fordi denne kan heale, (alle har evnen). At healeren tar
ansvar for klienten, at dersom h*n føler h*n ikke kan hjelpe
sender klienten til noen andre. Enten med en gang fordi
kjemien ikke stemmer, eller etter noen behandlinger
hvor det ikke hjelper, å sende til noen andre.
Vi er ulike alle mann. Noen passer sammen andre ikke.
GjenopprettetMedlem
jeg har ogsa noe a si. Om den som trenger healing vil ikke apne seg for healing pa en eller annen mate ,sa burde sjaman knuse forsvaret hans eller ikke ta pa seg arbeidet.
mange ganger folk som kommer med problemet, setter seg i stolen med den tanke,at ok vis meg hva du kan mens jeg sitter og piler meg i nesa.Da bor sjaman skremme en slik respektlos klient til healingsbar nivo.

GjenopprettetMedlem
Tusen hjertelig takk for mange gode svar
Da er vi enige om at vi "bare" er en kanal - så da blir neste : hvorvidt denne kanalen er helt åpen eller delvis tilstoppet?
I tillegg så tror jeg at vi må be med AUTORITET ! Nytter ikke å "fiseprate" & be pent der hvor "dritt"jobben skal gjøres -
eller hva?
Og jeg tror fremdeles at graden av vellykkethet - hvis jeg kan kalle det det - beror på healerens høye moral - eller "mangelen" på dette.
For det er noe med "hva du gjør med det du blir gitt" - enten det nå gjelder healingevner eller hvor ryddig du har det i skuffene dine. På alle plan - og det er mange av dem - så tror jeg at det er en sammenheng her. Jo "renere" - jo større kraft, innsikt, visdom, kunnskap...... etc. etc. etc....

GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":
I tillegg så tror jeg at vi må be med AUTORITET ! Nytter ikke å "fiseprate" & be pent der hvor "dritt"jobben skal gjøres -
eller hva?
Ja.Man må kommandere kraften! Befalinger virker alltid bedre enn bønner

GjenopprettetMedlem
AMEN

GjenopprettetMedlem
Kommandere? Aha, der har jeg altså missforstått!
Man lærer noe nytt hveeeeer dag gett!
Hmmm, det er altså ikke min greie å kommandere. Men, dersom kommanderingen blir uttalt med respekt, kan jeg nok klare det. Troe jeg!

GjenopprettetMedlem
Det er forskjell på bønn og befaling. Befalingen til healing er alltid direkte adressert til den høyeste kraft.
hilsen kariw
som praktiserer theta healing
GjenopprettetMedlem
Selvsagt er vi kun kanaler/redskap i forhold til healingen. Jeg sier alltid i fra at jeg ikke vet hva som kommer til å skje,når det kommer til å skje osv, fordi jeg kun er et redskap for en kraft. Og det er jo forskjell. Noen får resultat med en gang,andre etter lengre tid og noen kan ikke merke noe resultat. Men jeg tror at det
alltid skjer healing
Når det gjelder ordre/befaling eller bønn,så har jeg ingen tro på å befale en healing til å skje. Jeg har mer tro på en bønn om at vedkommende skal få den hjelpen vedkommende trenger.
Om jeg skulle befale en healing til å funke,så ville jeg nok blitt bekymret for hva slags energier jeg har med å gjøre

GjenopprettetMedlem
"arkadia":
Når det gjelder ordre/befaling eller bønn,så har jeg ingen tro på å befale en healing til å skje. Jeg har mer tro på en bønn om at vedkommende skal få den hjelpen vedkommende trenger.
Om jeg skulle befale en healing til å funke,så ville jeg nok blitt bekymret for hva slags energier jeg har med å gjøre 
Har du prøvd?
Det har jeg.
GjenopprettetMedlem
Tror på befaling.
De energiene du har med å gjøre , skaper du selv.
Vi er alle Gud .
Om du er redd for å befale, er du kanskje usikker på deg selv som formidler av healingkraften?
GjenopprettetMedlem
Jeg har og prøvd å befale/kommandere - nytter lite ellers

Det er tross alt krefter vi har og gjøre med her - og ikke alle er like villige til
å dra dit pepper'n gror hvis du spør pent..

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
"arkadia":
Har du prøvd?
Det har jeg.
Nei,jeg har ikke prøvd og kommer nok ikke til å gjøre det heller.
Kan godt hende jeg er usikker,Malaika,men uansett har jeg ingen tro på at vi kan kommandere healing til å skje. Da tror jeg ikke den er "ekte". Sorry,men det er min mening

GjenopprettetMedlem
Om jeg ikke husker helt feil....
så skriver også Ailo i "Healing fra det høyeste" på forsiden, at det er viktig å befale at healing skjer....
GjenopprettetMedlem
jo mer jeg leser, jo mer heller jeg til dette med å komandere!
Det var en som sa til meg for ikke så lenge siden: *Du må begynne å bruke healingkraften din*
Ja, jeg er usikker på meg selv, men jeg regner med at det var også dere i starten, dere sikre healere nå...
Han sa til meg at energikraften vi har tilgang til er ikke bare rundt oss, den er i oss også.
Den lages også i kroppen vår. Når vi ikke bruker kraften kan den samle seg opp og lage sykdom etter noen år.
Han ba meg lage en energibank....å fylle den opp med med healingkraften dersom jeg ikke healer.
Og når jeg trenger kraften, gjør jeg et uttak!
Og når jeg går i banken og skal ta ut pengene mine, sier jeg ikke...værs så snill å la meg få ta ut 1000,- kr.
Jeg forlanger å få dem, for de er tross alt mine!
Og med disse ord sier jeg ikke at kraften er min. Jeg sier kraften er gitt meg, for å hjelpe andre og meg selv.
Og for å få tilgang til den, så henter jeg den, uten å be om det!
Nå er jeg kanskje helt på vidda her nå? :o
GjenopprettetMedlem
Nei, nei - ikke på vidda - på rett spor

GjenopprettetMedlem
"Aventura":
Om jeg ikke husker helt feil....
så skriver også Ailo i "Healing fra det høyeste" på forsiden, at det er viktig å befale at healing skjer....
Men nå er ikke jeg typen som blindt følger andre (typisk vær....),så jeg mener fortsatt at bønn er det rette.
Jeg skjønner hva du skriver,Silva (og jeg synes ikke du er på vidda,nei

),men ville vel kanskje brukt et annet bilde enn banken. Den har en tendens til å bli tom (ihvert fall min konto...),men sånn er det jo ikke med healingkraften. Den ligger der ute og svever og så "henter" vi det som trengs til den som heales.
GjenopprettetMedlem
Bønn er en påkallelse
om dengjøres med leppene og sinnet
vil den engang gjøres med hjertet
når dengjøres med hjertet
så lytter ånden.

GjenopprettetMedlem
Man prøver ikke å gi healing - man GJØR det. "Befalingen" er en befaling til samskaping med den høyeste kraft - med samskaping menes at healeren gjør sin del av jobben. Da er man inkludert i "kraftpakken". Jo mer fokusert man er med sin intensjon - jo bedre fungerer det. Å være sterkt emosjonell i forhold til vedkommende som trenger healing er kanskje ikke heldig i forhold til fokus på den jobben man skal gjøre.
Ikke noe galt med bønner, det er gjort flere undersøkelser som viser at forbønn hjelper, og som er dokumentert - bl.a. på amerikanske hjertepasienter.
Mvh kariw
GjenopprettetMedlem
Jeg tror faktisk ikke vi er så veldig langt fra hverandre
Det jeg mener er at for meg skurrer det dersom jeg skulle befale en healing. Det stemmer ikke med at det ikke er jeg som healer. Jeg kan bare stille mine hender/kropp til disposisjon og så er det helt andre krefter som bestemmer over healingen.
Jeg må selvsagt gjøre det jeg kan for å legge til rette,men kan ikke si noe om resultatet. Mulig noen vil tolke det som en befaling når jeg konsentrerer meg med en bønn om at vedkommende skal få hjelp mens jeg holder en krystall? Og at jeg bruker Bön-bønner og krystaller under healingen?
GjenopprettetMedlem
Både bønn og befaling i en og samme healing?
Virker for meg og klienter