GjenopprettetMedlem
Å røyke er det forbundet med forfall da? Eller mente du "mengden" White Eagle??
Alt med måte...
GjenopprettetMedlem
"white eagle":
Det jeg vet er SUPERVIKTIG er den mentale tilstanden til en healer..og den mentale helsen til et menneske gjennspeiler jeg jo ofte i fysiske laster.
gir blaffen.drikker ,røyer,spiser for mye.....så hvis man tar så lite ansvar for seg selv,hvordan kan man da ta ansvar og vidreformidle ren eneri til andre.
Det er greit at vi er en kanal for energien vi vidreformidler men det er ikke alle som har like "sterk og ren energi.....NEI se oppp for Healere i forfall!!!
Mener du da at jeg som røyker, ikke burde sende healing?
Anonymous
Nei, no må dåkker slutte å tulle...!

Flesteparten av sjamanene nede i Peru så ut til å røyke
(og da mener jeg ikke bare til sermoni-bruk).
Og det var dyktige healere det!
Bare så det er sagt!

GjenopprettetMedlem
Kan ikke folk få velge sine egne laster?
Og hvis de er fornøyd og lykkelige med sine laster er det da ingen last?
For mye kaffi, lite søvn, eter dårliger tv-serier med suppeøse, et særdeles ambivalent forhold til folk......
det var noen av mine..
men hvis jeg liker det slik? hvorfor er det da feil?
Hvis folk er happy bappy med å røyke, la da folk være det......
Shait, skal det å være sjaman/healer være en mal vi alle skal passe inn i?
I så fall går jeg den andre veien, det er ingen frihet og omsorg i å bli som alle andre....
GjenopprettetMedlem
Jeg tar det ikke så alvorlig kira

Spurte mest av nysgjerrighet.
Jeg har aldri tenkt på om en usunn kropp, skal være til hinder for å kunne sende healing. Dette har jeg aldri brydd meg om å sjekke ut, før jeg tar kontakt med en healer.
Det skulle tatt sæ ut, om æ sjekka ut healerens laster i forkant

På telefon: " Nå, røyker herren?, Åja, du gjør det... hm. Drikker de meget? Et par glass vin i helgene, sier du... hm..."
GjenopprettetMedlem
"Kira":
Nei, no må dåkker slutte å tulle...! 
Flesteparten av sjamanene nede i Peru så ut til å røyke
(og da mener jeg ikke bare til sermoni-bruk).
Og det var dyktige healere det!
Bare så det er sagt! 
Betviles ikke

Jeg skal dit engang, det er klokkeklart.
Tar det for gitt at sjamanene i Peru ikke hadde usunn kropp av røyking heller

Jeg røyket engang, men har valgt det bort til glede for mine små barn og ikke minst meg selv
GjenopprettetMedlem
Jeg føler for å sette det hele på hodet litt...
Hva er det som tilsier at en som tilsynelatende ser sunn, frisk og eplekjekk ut er en god healer, da?

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Jeg føler for å sette det hele på hodet litt...
Hva er det som tilsier at en som tilsynelatende ser sunn, frisk og eplekjekk ut er en god healer, da? 

Ingenting

GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":
Hvis folk er happy bappy med å røyke, la da folk være det......
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/hels ... 591483.ece
En ny rapport fra Verdens Helseorganisasjon (WHO) viser at tobakksrøykning var skyld i omkring 100 millioner dødsfall på 1900-tallet, og antallet er stigende.
- Øk skattene
WHO har undersøkt røyking i 179 land verden over, og kommet til at røyking nå dreper over fem millioner mennesker i året. I 2030 vil det ha steget til åtte millioner, hvis utviklingen fortsetter skriver Politiken.
- Det er seriøst behov for øyeblikkelig handling, sier WHOs generaldirektør Margeret Chan ifølge AP.
- Hvis vi ikke reagerer øyeblikkelig kan mer enn en milliard mennesker bli drept av tobakksrøyking i løpet av dette århundret, mener Chan.
En grusom måte å løse det som kalles "overbefolkningsproblemene" på, mener jeg. Røyking dreper flere mennesker i verden per år enn det bor mennesker i Norge. Om utviklingen fortsetter som nå, vil tusen millioner dø i dette århundre. Det er 200 ganger flere mennesker enn vi er i Norge.
Kondomer og frivillig sterilisering må da være mer humant?
Anonymous
Selvsagt ville jeg som medmenneske gå til den ikkerøkende kongen som tror han vet best å er alfa og omaga ren å pen er dem å utenpå,
det kunne ikke falle meg inn å la en uteligger med livets lære,ikke leser dem seg fram til sannheten eller, hva har et såndt medmenneske kunne ha noe healing kraft i det hele tatt,han er jo bare, . ingen .glårie over hue harn ikke eller, nei vet du hva.
jeg er å en som fornekter flere liv det har med at jeg er grevinne, tidligere liv nei takk
men er det noen som ønsker å kalle meg Dronning svare jeg,vi har jo flere liv i dette

Dronninga hmm ja hvorfor ikke, man kan jo snike seg inn i skogen å dampe i vei, det eneste er dissa forbanna paparotsy

fotografende
HVEM ER DEN BESTE HEALEREN AV KONGEN OG UTELIGGEREN ?
HVEM SER DU MEST OPP TIL SOM MENNESKE - DETTE SIER LITT OM HVEM DU ER. PÅ ALLE PLAN
GREVINNEN.
GjenopprettetMedlem
das war sehr ??
ich bin
du bist
er/sie/est ist
jaja, får ta et slag sjakk da for å koble ut

GjenopprettetMedlem
Jeg ser ikke opp til noen. Men jeg får mer respekt for de som tørr være seg selv, som er den de utgir seg for å være, som har motet til å stå opp for seg selv og andre.
Om de er konger eller uteliggere....padder for min del, er meg fullstendig likegyldig.
For å være ærlig har jeg alltid hatt mest utbytte av å ha samtaler med *folk fra den skjeve siden*....de er seg selv de, er ærlige om sitt eget liv, å som stråler opp og viser sitt hjerte av gull når noen går bort å prater med dem. Jeg har lært mye om mennesker ved å prate med disse, enn å prate med folk som gjemmer seg bak tittler og *sunne masker*
Og bestandig har jeg fått *skjeve blikk* fra såkalte medmennesker når de ser at jeg sitter på en benk i parken og snakker med en av byens alkoholiserte eller narkomane. Hvorfor skulle ikke jeg gjøre det? Noen av de var faktisk mine venner en gang i tiden. De havnet på skråplanet...det gjorde ikke jeg. Men det kunne ikke falle meg inn å avise dem av den grunn.
De er 100% like menneskelige (om ikke mer) enn de som IKKE havnet på skråplanet!
GjenopprettetMedlem
Men gudimeg da?
Skal vi begynne dette nå?
Oki, gi meg en junkiehealer med knekk i knærna og som gjerne mangler et øye, blindt fra fødselen av, slik at han kan se sannheten!
Med en broket livshistorie, haika rundt hele verden og nå har han ingen tenner, men har ikke vaska seg på tre uker.
Betaling gis i en flaske sprit og to pakker prince.....
Hva med å se mennesker.....
Jeg klarer ikke å se logikken i å måtte sette to ekstremer opp mot hverandre....
Alle er vi i Blåbærmannen
GjenopprettetMedlem
Min erfaring er at ein kan få effektiv hjelp frå den mest miserabelt utsjåande og sønderslegne og såra,men psykisk heala, healer.
Psyken er nok viktigare enn fysikken,men vis ein har alvorleg kroppsleg sjukdom på gang,kan det suge kraft av healingseansar.
Men,på den andre sida,må me vere obs. på at ein healer også healer seg sjølv,bit for bit, ved å hjelpe andre...
GjenopprettetMedlem
I denne diskusjonen kan det kanskje være interressant å kikke nærmere på denne...:
http://sjaman.com/content/view/130/27/GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
I denne diskusjonen kan det kanskje være interressant å kikke nærmere på denne...:
http://sjaman.com/content/view/130/27/
Yess!

GjenopprettetMedlem
Står ikke mye der om usundhet.... ( som jeg trodde tråden i utgangspunktet handlet om...)
dette står for meg som ganske sunnt.... spør du meg...
Vedkommende er både meditativ og kunstnerisk. Vedkommende er crazy på en sunn måte og visjonær.
Vedkommende har helbredet sitt sår, og kan helbrede andre.
SEO Crawler
Slik jeg ser det
handler dette om sinnet
Om sinnet er helet, og våkent
kan kroppen og livsstilen være
av alle slag
og det er uten betydning
Mange former for avhengighet
og dyp usunnhet vitner om
at noe må renses ut
(man kan kalle det ånder eller hva man vil, det vesentlige er at en forandring inntreffer
og at vedkommende har en følelse av å være herre i eget hus)
Det er en kjennsgjerning at mange av de "største" har dødd av kreft og andre sykdommer
(som regel dør de, alle sammen, til slutt).
Noen har gått bort på patetisk og komisk vis, ved uhell etc
Noen har vært alkoholikere (en utfordrende tanke for mange, vil jeg tro)
Mange har "gjort galt"
De færreste har overvunnet alle svakhetene i personligheten
(slik glansbildespiritualiteten gjerne forteller oss)
etc etc
Det sies, igjen og igjen,
at "det" (the perfume of love)
som søkes ikke kan nås i tid
for "det" fins kun utenfor tid
Derfor er alle idèer om utvikling meningsløse
(og samtidig ikke - kanskje)

(munkholm)
En avsporing inn i den såkalte selvutviklingens domene kanskje...
Men jeg føler at det viktigste er healerens sinn
og at vedkommende ikke notorisk lyger (for seg selv og andre)
Virkelighetssans og ydmykhet er et godt utgangspunkt. (under en avstemming i en healerforening ropte visstnok en av dem "JEG er den ydmykeste"

)
Derifra å kontakte det opprinnelige sinnet
den tidløse dimensjonen.
Da kan healing skje.
GjenopprettetMedlem
torstein, du får det sagt. I løøøve it.

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Den var god... Hvor får han alt i fra den godeste Ailo??

GjenopprettetMedlem
"STORM Haler":
"Inger Lise":
Den var god... Hvor får han alt i fra den godeste Ailo?? 
Fra tradisjonene....og fra erfaringene, vil jeg tro

GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Fra tradisjonene....og fra erfaringene, vil jeg tro 
RITA
GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
Kjerringspetakkelet får healing når hun healer..gjør ikke alle det? Om Kjerringspetakkelet føler seg lav i energien en dag, så vil hun med glede heale noen eller seg selv.. Kjerringspetakkelet gir ikke av sin egen energi, så hvorfor skulle hennes mat-, trim- eller røykevaner være av betydning?
Kjerringspetakkelet hilser Ailo stor takk for den tydeligvis meget trengte info