Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Nå undres jeg, mye .. over dette:
    Sammenhengen
    mellom egen kropp, og det å gi healing til andre.

Om man ikke tar vare på seg selv,
om man lever usunt, spiser og drikker for mye:  :beer:
overvektig, røyker, aldri trimmer/ går tur,
og er omgitt av uro i familie/venne-krets...
og likevel mener seg kompetent til å gi healing til andre
fordi det er en kraft som ikke har med selve kroppen å gjøre.

Er dette rett?
Hjelp: hva mener dere??
    Har det man bor i, skjelett/musker/væske, noe å si for hva
    sjela/sinnet kan gjøre for å hjelpe andre?
Vil en slik usunn livsstil påvirke healing?

Nuntia, undres, undres mye...
GjenopprettetMedlem
Min første tanke når jeg leste spørsmålet ditt var:
Selvfølgelig må en klare å ta vare på seg selv for å være en god healer.
Samtidig vet jeg at hvis jeg formiddler  healing så er det en annen kraft som virker gjennom meg og da ville det være det samme hvem jeg er.

Så begynte jeg å lure på hvem jeg ville spørre om healing. Og da er jeg svært nøye.
Jeg tenkte på en kvinne jeg kjennte som røykte for mye, som var alkoholiker, og som levde usunnt. (denne kvinnen holdt ikke på med healing, men hun var et godt eksempel på usunnt liv)
Denne kvinnen hadde et hjerte av gull, jeg ville absolutt ha spurt henne om healing.

Så tenkte jeg på en dame jeg kjenner til som er klarsynt, og en veldig god healer.
Hun er overviktig, trimmer ikke og er omgitt av uro. Hun har en stor evne til å formiddle lys og kjærlighet.

Vi er jo alle produkter av livet våres og våre erfaringer.
En utfordring for den som har evner til å gi er som jeg ser det: å gi til seg selv.
For mange av oss er det lettere å gi til andre enn å ta vare på seg selv.

Hvis jeg skulle velge hvem jeg skal spørre om healing så ville jeg se hvilke følelser jeg får av personen.
Føler jeg meg usikker ville jeg ikke spørre.
Føler jeg meg tryg ville jeg spørre.

Dette uansett hvilket liv vedkommende lever.
GjenopprettetMedlem
Jeg er helt enig med Gunilla :)
Det viktigste er hva denne personen utstråler og kan utføre. Kroppen er jo bare en kanal for healingen.
Hva med sjamaner som bruker urter og andre sterke midler,skulle ikke de kunne være healere? Om jeg ville gått til en healer som bruker stimuli,-se det er en annen sak  8)
GjenopprettetMedlem
Jeg syns Nuntia er inne på noe her. Jeg er ikke noen erfaren healer og har ikke noe fasitsvar, men det jeg tenker på er at den åndelige veien handler jo også om å høyne sine energier/frekvenser gradvis. Da rydder man opp i minner, tanker og følelelser osv.
Jeg har noen tanker ut  fra en teosofisk tilnærming.

Hvis man tenker seg at man har flere kropper: Den fysiske kroppen, eterlegemet, astrallegemet, mentallegemet (og andre videre som jeg ikke husker navnet på) så er jo selvutvikling på en måte arbeid med dette. Vi jobber med tankene i mentallegemet, følelser i astrallegemet og fysisk helse i eterlegemet.

Feltet/egget har også åpninger i toppen og bunnen. Og i midten er kroppen, som er en kanal for energien. Feltet avspeiler hva som foregår inni oss. Vi selv og feltet er kanaler for energier. Huller og mørke energier og lavere følelser gjør oss mindre effektive for disse energiene.

Så etter mitt skjønn så må en healer jobbe med alt dette, og det fysiske for at healing skal være mest mulig effektiv. Jeg har også hørt at følelser og minner sitter i den fysiske kroppen, f.eks sjokk og traumer kan sitte i knærne i følge min tante som er Feldenkreisterapeut.
Jeg kjenner tydelig hvordan melk, brød, røyk og alkohol gir meg lave energier. Trimmer jeg lite blir jeg i dårlig humør og har mindre lyst til å hjelpe andre...

Men man har jo hørt om kjente healere som lever med sykdom. Men kan det være at de har tatt på seg noe fra andre?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hvordan kan man arbeide med healing?

Og ikke arbeide med å heale seg selv?
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Det tror jeg ikke går. Den healern ville ikke jeg gå til.
Men..
Vi er i ulike deler av livet og er kommet ulike langt.
Og enkelte problemer er vanskliger enn andre å løse.
Fordi så ser jeg ikke røyking eller dårlig kosthold som noen hindring for meg for å stole på en healer.
Fortsatt er det min følelse som avgjører.

Men man har jo hørt om kjente healere som lever med sykdom. Men kan det være at de har tatt på seg noe fra andre?

Det kan være sånn, men egentlig så tror jeg ikke det.

De sykdommer og problemer som jeg har hatt under mitt liv har gitt meg så mye bra erfaringer.
Hvis jeg ikke hadde levd med den smerten jeg har hatt syns jeg det hadde vært vanskelig å forstå den som kommer til meg med smerte og verk.
For meg er mine tunge opplevelser en gave i mitt arbeid.

Jeg vet av egen erfaring at det går å løse ting. Og det gjør det mye lettere når en skal prøve å hjelpe andre.
GjenopprettetMedlem
"gunilla":

Det kan være sånn, men egentlig så tror jeg ikke det.

De sykdommer og problemer som jeg har hatt under mitt liv har gitt meg så mye bra erfaringer.
Hvis jeg ikke hadde levd med den smerten jeg har hatt syns jeg det hadde vært vanskelig å forstå den som kommer til meg med smerte og verk.
For meg er mine tunge opplevelser en gave i mitt arbeid.

Jeg vet av egen erfaring at det går å løse ting. Og det gjør det mye lettere når en skal prøve å hjelpe andre.

Ja, dette var godt sagt.  :eusa_clap:

Og så er det jo heldigvis slik også at samtidig som man gir healing til andre får man healing selv.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Bjørnedanser":

Selvom det utad kan se ut som om en person ikke jobber med seg selv,vet vi jo at det ikke alltid synes på utsiden (i hvert fall ikke før etter en stund).

Eller vil det si at kun en som lever et asketisk liv kan være healer?
Jeg hører til de healerne som er noe overvektig (men røyker ikke og drikker med måte),men det kan jo faktisk være en årsak til det som ikke har med selvutvikling å gjøre  8)

Jeg jobber i hvert fall ganske jevnt og intenst med meg selv,men etter et langt liv med ulike plager/diagnoser vet jeg at ting tar tid.
Jeg tror også at jeg har valgt disse utfordringene selv før jeg ble født, og healingen startet jo ikke før enkelte av utfordringene var gjennomarbeidet. Har nok av utfordringer igjen,men healingen går så det suser :wub:

Ok,jeg kunne helt klart kuttet ut snopen jeg spiser,men siden jeg er så perfekt ellers må jeg jo ha noen lyter..... :P Hehe,og sure skrikerunger og rustne padder er da bare såååå godt.
GjenopprettetMedlem
Jeg ville nok ikke gått til en healer som ikke helt har klart å heale seg selv.... Med en usund kropp, følger gjerne en usund holdning,
og en som ikke elsker seg selv. Kan denne ha et åpent hjerte? Det inngir ingen fortrolighet, ikke for meg .
Selv om denne har healingevner, ( noe som for så vidt alle innehar) så tror jeg nok healingkraften hadde vært ennå større
om denne hadde healet seg selv først.
Man skal jo fremtre som et godt eksempel... særlig om man vil leve av det...  det gjeller jo alle yrker.

Jjeg ser det gjerne i blikket; om de er kjærlighetsfulle... Da skinner de...  :wub:
AdsBot [Google]
Jeg er ingen healer selv, men en ting er jeg overbevist om: En kan kun få healing ved å tro på at det virker. En må dermed kunne stole på sin healer. Så hvis en har masse fordommer mot vedkommende, vil det heller ikke virke.

Mange er så forkusert på det vakre og slanke. Det kan innimellom virke som det å være tjukk er en dødsynd. Som om det skulle gjøre en til annenrangs mennesker. Mange bruker sin enegi på å kritisere disse. Men hvem av disse er da Det gode mennesket?

Jeg tror ikke at kontakten med Det Høyeste stopper opp i en feit eller i en syk kropp. Personlig har jeg aldri vært i så nær kontakt med kilden, som da jeg var alvolig syk.

Ellers så synger det av det du skriver Gunilla~venn.
GjenopprettetMedlem
"Liljee":

Jeg er ingen healer selv, men en ting er jeg overbevist om: En kan kun få healing ved å tro på at det virker. En må dermed kunne stole på sin healer. Så hvis en har masse fordommer mot vedkommende, vil det heller ikke virke.

Mange er så forkusert på det vakre og slanke. Det kan innimellom virke som det å være tjukk er en dødsynd. Som om det skulle gjøre en til annenrangs mennesker. Mange bruker sin enegi på å kritisere disse. Men hvem av disse er da Det gode mennesket?

Jeg tror ikke at kontakten med Det Høyeste stopper opp i en feit eller i en syk kropp. Personlig har jeg aldri vært i så nær kontakt med kilden, som da jeg var alvolig syk.

Ellers så synger det av det du skriver Gunilla~venn.

Det synger dette også.
GjenopprettetMedlem
Bifall til Gunillas og Liljees innlegg her.

Hvorfor er alle så opptatt av at healeren skal være "perfekt"?
Det er jo gjennom det uperfekte man lærer..
Alle de stedene i den uslepne diamanten der det finnes "urenheter"
eller der den har sår og hakk
DER finnes frøet til kunnskap, innsikt og stort helbred..
Og sånn slipes diamanten videre
i sin søken mot det perfekte

Sånn tror jeg det er
GjenopprettetMedlem
Sitat fra Aventura
Jeg ville nok ikke gått til en healer som ikke helt har klart å heale seg selv.... Med en usund kropp, følger gjerne en usund holdning,
og en som ikke elsker seg selv. Kan denne ha et åpent hjerte? Det inngir ingen fortrolighet, ikke for meg .
Selv om denne har healingevner, ( noe som for så vidt alle innehar) så tror jeg nok healingkraften hadde vært ennå større
om denne hadde healet seg selv først.
Man skal jo fremtre som et godt eksempel... særlig om man vil leve av det...  det gjeller jo alle yrker.

Hva skal til for å bli healer, hvordan blir man det?
Og når er healeren helt healet?
Er det å bli healet, det samme som at en er healet
for resten av livet?

Hva om en ber om hjelp gjennom dette forumet.........
skal det da stilles krav om at de som ønsker å hjelpe må være 100% perfekte?
For er det ikke slik at det er de samme energiene som virker gjennom fjernhealing som gjennom personlig oppmøte?
GjenopprettetMedlem
Tror jeg provoserte noen med mitt innlegg. Fikk visst ikke helt fram hva jeg mente...  :'(
For trøtt til å forklare nærmere nå... Og godt mulig jeg tar feil... Og feil tar jeg... fra tid til annen...
Men det er jo så mange som støtter hverandre og mener noe helt annet enn meg, så hvorfor henge seg opp i det jeg kommer med...

Jeg refererer mest til noen eksempler på div. alternativmesser, som ikke var særlig representative i mine øyne...
Har ingenting med fordommer å gjøre... Eller at de var tykke eller smale... Det er noe med utstrålingen....

Jeg mener absolutt ikke man skal være perfekt. Hvem er vel det...?

Idnar , du tok ikke med min siste setning, som for meg er det viktigste...;
Jeg ser det gjerne i blikket; om de er kjærlighetsfulle... Da skinner de...  :wub: 
AdsBot [Google]
Jeg tenkte ivertfall ikke spesielt på ditt innlegg, Aventura. Det er mer den samfunnskristiske "sannheten" om det late, slurvete, annenrangs mennesket. Det som kan latterliggjøres av gud og hvermann.

Vi er alle utstyrt med ex antall fordommer, som vi prosjeksjerer mot våre medmennesker. Noen får vi belyst ved egne opplevelser, og andre ved at vi blir i stand til å se det absurde i å degradere andre.
GjenopprettetMedlem
Jeg ville blitt veldig skeptisk om jeg kom til en healer som påstod at vedkommende hadde jobbet seg gjennom "alt".
Det er da faktisk ikke mulig,eller hva? Det er jo noe en lærer når en jobber med seg selv,at når du har jobbet deg gjennom noe så dukker det opp noe nytt.
Sånn er livet :wub:
GjenopprettetMedlem
I mitt innlegg sa jeg aldri noe om noenting.
Jeg sa ingenting om kroppstørrelse, ingenting om uvaner.

Jeg spurte bare om det å jobbe med seg selv.
Alt det andre ble lagt til.

Og hvem er perfekt?
GjenopprettetMedlem
alt er mulig.
men tror nok klienter ville valgt den kokken som hadde reinest kjøkken.  Sånn er det bare.  MEN, noen kokker er ikke like dyktige som andre kokker og lage all mat, så det er spørs hva man er ute etter.

Dere har vel vært borti klienter som sier at jeg synes ikke denne behandlingen gir meg no særlig.?  Eller om klienter som roser behandlingen og er veldig fornøyd.

Er muligens på viddene, men er ikke så farlig -trives der jeg  :w00t:

Det er jo en klar sammenheng mellom psykisk helse og fysisk helse... SÅ om man virkelig føler og er plaget av en "usunn" kropp, så vil det psykiske helle mot "usunn" den også??

Jaja,  engang sprang jeg 10-15 kilometer hver eneste dag - da var jeg i form, men hadde da heller ikke tid til annet enn å løpe :w00t: :lol:
GjenopprettetMedlem
Ordet *såret healer* syns jeg passer fint inn her.
Det samme med *holistisk begrep*

Kan man bli en god healer dersom man aldri har hatt hverken psykiske eller fysiske plager?
Hvis man bestandig har vært sunn og frisk, har man da peiling på hva smerter er og hvordan de kjenns ut som?
Kan man da sette seg inn i klientens plager og få empati og forståelsen for hva klienten gjennomgår eller ikke?

Jeg mener en god healer er en såret healer. En som har kjent smerter både fysisk og psykisk....men som har greid å heale sine sår og gått videre. Om man er tykk eller tynn, røker eller ikke, spiser usunt eller sunt...hva har det å si på healingen?

Det er gjennom vår kraft til å hente healingkraften fra oven og inn gjennom vårt hjerte og ut til klienten som er det vesentlige her.

Og at kjemien mellom en healer og h*n`s klient stemmer.
GjenopprettetMedlem
:eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Godt å høre liljee...  ;D

Liljee
En kan kun få healing ved å tro på at det virker.

Ikke helt enig der...  Jeg hadde ikke helt troen, da jeg gikk til en healer første gangen....

Men gjett om det virket!
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Godt å høre liljee...  ;D

Liljee
En kan kun få healing ved å tro på at det virker.

Ikke helt enig der...  Jeg hadde ikke helt troen, da jeg gikk til en healer første gangen....

Men gjett om det virket!

Ikke enig jeg heller. Om det hadde vært sånn,ville ikke healingen på dyr virket,men det gjør den :wub:
GjenopprettetMedlem
HeiIII Arcadia!

Jeg dyr tror oppfanger telepatisk budskapet om healing
å åpner seg for healing kraften.
Så de tror sterkt de også,kanskje sterkere en vi tror,på den høiere verden.
:wub: :wub: :wub:
GjenopprettetMedlem
Det jeg vet er SUPERVIKTIG er den mentale tilstanden til en healer..og den mentale helsen til et menneske gjennspeiler jeg jo ofte i fysiske laster.
gir blaffen.drikker ,røyer,spiser for mye.....så hvis man tar så lite ansvar for seg selv,hvordan kan man da ta ansvar og vidreformidle ren eneri til andre.
Det er greit at vi er en kanal for energien vi vidreformidler men det er ikke alle som har like "sterk og ren energi.....NEI se oppp for Healere i forfall!!!
GjenopprettetMedlem
Det var klar tale!  :w00t:  Phuu...Da var jeg ikke helt alene alikevel....