Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kjøppte en litt stor bergkrystall på messa her en dag..
Den er himmla sterk med healing om jeg bruker den.
Har opplevd at hodet føles tett og vondt..
Jeg brykte den på min samboer for ikke så lenge siden og hodepinen hannes forsvant.
Men jeg brukte den idag også..like ved øret. Og han fikk sånn verk og vondt i øret etterpå.
Kansje jeg ikke skule bruke denne så mye?
Og iallefall ikke siden den er så sterk, har vel ikke nok erfaring med det.
Men det er ikke farlig er det??  :shyone:
Noen som har opplevd noe lignende?

Klem liz
GjenopprettetMedlem
Første tanken som slo meg var å spørre deg om du renset den godt etter hver gang du har brukt den? Har aldri hørt at bergkrystall har vært farlig, uansett størrelse. Men den kan ha sterke energier i seg. Hvis du ikke renser den godt mellom hver bruk, kan den også ta til seg negativ energi. Sikkert klønete skrevet, men sånn er det når man egentlig burde ha funnet senga for lenge siden  :razz:
GjenopprettetMedlem
Hei, Lizzie  :)

Når du bruker krystaller til healing er det lurt å rense dem før bruk.
Du kan gjøre dette ved å legge den i salt, noen timer,
eller holde den under rennende vann.

Så tuner du den inn på det formålet den skal brukes til, dvs putter dine intensjoner i den.

Rense den mellom hver gang du bruker den.

Jeg har aldri hørt at det er farlig å bruke krystaller så lenge de er rene.
Om noen vet noe annet,håper jeg de legger inn svar her.

Har opplevd at når f.eks muskelspenninger slipper taket kan det gjøre vondt,
(eller at det blir vondt "på en litt annen måte", om du forstår hva jeg mener)
før smertene forsvinner.
GjenopprettetMedlem
alle ting du har kjøpt inn kludert krystaler skal renses med det samme ,fordi du kjenner ikke dens historie.

Har du kjøpt en krystal og har ikke renset den,så kan den bringe med seg mange problemer.

Om den er til hyppig bruk,så er det en måte å gjøre det på er å stikke en tre pine inn i jordet opp på en høyde og sette krystalen i den pinen.
Slik skal den stå fra vinter solverv til sommer solverv eller omvebdt.¨
Så skal du vekke den ved å banke den lett i steien i bekken.

Farlig er ikke berg krystalen,farlig er din uaktsomhet.

rens den i renende vann før bruk.
GjenopprettetMedlem
Noen tips til å rense med salt? Jeg la i dag en krystall i vasken på badet og hadde etpar spiseskjeier salt oppi. Skal den renses i tørr salt eller er det greit med vann? Og hvor lenge? Noen timer, eller over natta, kanskje?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Å rense krystaller i saltvann går fint det, hovedregelen sånn som jeg har hørt det er at de da "skal" ligge alt fra noen timer til over natten før man skyller dem og lader dem. Men det viktigste av alt, kjenn på magefølelsen, den forteller deg når krystallen er ferdig renset. Dessuten er det ikke alle steiner som tåler vann, så det må være med i tankene når krystaller skal renses. Det enkleste er ofte det beste, hva med å holde steinen i hånden, "koble til" healing og be om at den blir renset den veien? Føl på når den er ferdig renset, så kan du lade den opp på samme måte. Eller du kan føre krystallen gjennom røyken av hvit salvie eller du kan tromme for den osv osv osv. Finn det som føles riktig for deg  :respect:
GjenopprettetMedlem
OBS!:
Sjekk først om krystallene du skal rense tåler salt eller vann.
Noen krystaller ruster i salt, andre løser seg opp i vann.
Osv.

Den enkleste og beste måten å rense en krystall på er å holde den litt under rennende kaldt vann hver dag.
Forestill deg at vannet er en klar rensende kilde.

Man kan også heale på krystaller.
Da ber man bare om at all energi som krystallen ikke trenger skal sendes i jord,
og at den skal få påfyll av den energien den trenger.
GjenopprettetMedlem
En annen fin måte å rense krystaller på er å la dem ligge ute en fullmånenatt f.eks. jord renser også krystaller så på denne måten sender krystallen energien den har til overs til Moder Jord og blirr full av månekraft. men alle krystaller er forskjellige som sagt, noen er også bra å rense i sola mens andre ikke tåler å ligge ute i solskinn... føl på det og undersøk hva krystallen trenger :)
GjenopprettetMedlem
Kjempeintressant emne :) är det någon som har brukt bergskrystall på andre måter än till healing? Dere får gjerne fortelle om hur ni bruker den till healing också ;)
GjenopprettetMedlem
"Rincewind":

Kjempeintressant emne :) är det någon som har brukt bergskrystall på andre måter än till healing? Dere får gjerne fortelle om hur ni bruker den till healing också ;)

Ja, meget spændende emne  :)

Rincewind: Der ligger også en del indlæg om brugen af Bjergkrystal under temaet »Stein, krystall og mineralsjamanisme«: http://sjaman.com/component/option,com_ ... /board,8.0.
GjenopprettetMedlem
tack :)
GjenopprettetMedlem
Her kommer oppskriften jeg bruker for healing med krystaller/steiner:

1  mediter på dine chakra og pust dypt
2  velg den krystallen du intuitivt føler for
3  rens den før bruk: ved å bruke rennende kaldt vann for de som tåler det, sollys for de som tåler det, månelys, jord ...... etc eller kun din energi ved å holde den i handa
4  be krystallen gi deg den energien du trenger og ta vekk det du ikke trenger (programmering)
5  kjenn på energien steinen gir deg i handa (venstre - for å motta)
6  spør kroppen din hvor den ønsker å få tilført steinens energi, evt. kvitte seg med overflødig energi
7  legg steinen der kroppen ønsker det over så lang tid som du føler er riktig
8 etter bruk takker du steinen for jobben den har gjort
9 avslutt med å meditere på det som skjedde under healingen

Husk at krystallhealing er en intuitiv og individuell prosess. Du kan hente informasjon fra mange bøker, men må selv finne ut hva du kan nyttegjøre deg - prøv ut.

Lykke til.
moskus
GjenopprettetMedlem
Tack för bra och utförligt tips  :) d ska jag prova
GjenopprettetMedlem
Jeg renser min labradoritt krystall i rennede vann, og veldig ofte med salvie. Nå er det vel  ikke alle krystaller som tåler vann så godt, pågrunn av de kan være porøse(spesielle sorter) og da er salvie eller bare vår moder jords vind er rensende..
Jeg kan ikke så mye om krystaller.
Men Labradoritten min er god og ha, og hjelper meg mye, den fjerner angst, og jorder veldig godt. Det er en god drømmestein, er energirik. Og styrker bevissthet, evner. Konsentrasjon og utholdenhet..
En veldig fin stein. Har en stor, som jeg innviet til og stå i stuen og beskytte og passe på meg, min samboer og hunden vår :)
Og en liten som jeg alltid bærer i lommen, som jeg også bruker når jeg gir healing. Jeg bruker den egentlig til det meste.. og renser den mellom vær gang jeg bruker den..

Noen mener Labradoritten blir kalt vikingsteinen "The viking stone". Og det sies den ble brukt som navigasjons stein på vikingskipene :) 
Det var litt om labradoritten da :biggrin:
klarte ikke stoppe og skrive :)

Lys og varme fra hans  :wub:
Anonymous
Jeg går med en bergkrystall rundt halsen hele tiden. Sover med den og ja av og til glemmer jeg å ta den av når jeg dusjer.

Den virking er veldig god på mange ting. Når jeg skal rense den, pleier jeg å bruke hendene mine og tankene.

Personlig kraftfult er det hver gang.
GjenopprettetMedlem
Bergkrystall ja. Jeg har tenkt på og holde en i hånden litt, for og se om den passer meg. For jeg har hørt de er
veldig god og bruke i healing og sånn.
Finn Labradoritten min, men har hørt bergkrystall er spesielt gode og bruke under healing ja.
Er det sånn??

Spennede det med krystaller, og vil sette meg litt mer inni det.
lys og kjærlighet fra hans og monica
Anonymous
Bergkrystallen forsterker om man bærer andre stener på seg. Men den i seg selv fungerer på alt sies det
GjenopprettetMedlem
Takk.. Jeg skal prøve og sette meg mer inni det med krystaller ja..
GjenopprettetMedlem
Stor bergkrystall farlig?  Det skal en del til for at en stein kan skadde noen, nå som den er uorganisk og ikke kan gjøre noe, så bare slapp av :)
GjenopprettetMedlem
Men det er mye kraft og energi i en krystall. Selvfølgelig kanaliserer vi nok energi igjennom dem...
Men jeg mener en stein og krystall er like levende som trær..
Alt moder jord gir oss er fylt med kjærlighet og energi, og kan hjelpe oss mye..

Men vet ikke hvor farlig en krystall kan være..

lys og kjærlighet  :wub:
klem hans
GjenopprettetMedlem
Har lest et stykke om krystaller i bladet Zodiac (anbefales) :)

Og sitat" Steinene i seg selv har INGEN menneskelige egenskaper, men virker som en slags "mottaker og sender" for energier den kommer i kontakt med"

Men mener fortsatt at krystall/stein er også en del av moder jord og er et av vår skapers verk.
Og siden den kan brukes til og sende/motta energier, så er den da levende på en måte :) :)

Lys og kjærlighet  :wub: