Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen.
Er ny på forumet og emnet jeg skriver om kan være diskutert før, men ha meg unnskyldt. Det er healing av dyr. Jeg har vært igjennom en lang vei før jeg startet med dette, men driver litt smått med healing, fortrinnsvis familie som det har virket godt på, men ikke vår firbente venn som desverre døde altfor tidlig. Poenget mitt er at jeg har healet andre venners/familie firbente venner med stor lykke. Lurer fælt på hvorfor? Han som døde skulle vi veldig gjerne hatt med mye lengre.
GjenopprettetMedlem
Selvfølgelig skulle dere gjerne ha hatt han med lengre, det har å gjøre med at dere var glad i han :wub: Min erfaring er at dyr responderer veldig bra på healing, men at av og til er det rett og slett ikke meningen at de skal være med oss videre. Jeg kan komme med et eksempel, det gjelder ikke dyr, men i min verden likestilles dyresjeler og menneskesjeler, så derfor :respect: I sommer satt jeg ved min fars dødsleie på sykehuset. Jeg satt der i 8 dager, så og si døgnet rundt. Og selvsagt, jeg ga healing. Jeg visste at det ikke var noe håp for at han kunne overleve, men likevel ga jeg healing. Hvorfor kan man spørre seg. Jo, fordi healing var med på å bidra til at den siste tida ble litt lettere for ham. Sånn tror jeg det var med din firbeinte venn også. Du må for all del ikke tro at den innsatsen du gjorde med å gi healing var bortkastet. Det var ikke meningen han skulle være med deg videre i den formen, men du bidro til å gjøre den siste tiden litt lettere å bære.

Jeg er sikker på, hvis du kjenner etter i ditt hjerte, så vet du at du har gjort alt du kunne. Å klandre seg selv eller tro at det en gjør ikke spiller noen rolle, det hjelper ingen. Jeg er temmelig sikker på at du har han hos deg, dog i en litt annen form enn det han var. For dyresjeler kan også bli hjelpere. Og nå skal jeg stoppe her før jeg tar helt av her, og skriver en lang avhandling ;)
GjenopprettetMedlem
Takk for kjapt svar. Må innrømme at jeg griner så snørr og tårer renner. Du har sikkert rett der at det gjorde den siste tiden lettere. Han pleide ikke å hoppe opp og ligge så mye på fanget, men den siste tiden gjorde han nettopp det.
GjenopprettetMedlem
Instinktivt visste han hvor hjelpen var å finne, samt at han på den måten fikk anledning til å si farvel til deg. Skjønt farvel og farvel... Jeg vil heller si på gjensyn  :respect: Å gi healing og å kommunisere med dyr og dyresjeler er en av mine hjertesaker. Dyr kommuniserer også, selv om de ikke kommuniserer i den forstand vi vanligvis legger i ordet. De kommuniserer ofte ved hjelp av bilder og følelser. En måte å kommunisere med dyret ditt på er å ta det i fanget, legge hendene på det, og lukke øynene. Tømme sinnet for alle forstyrrende tanker, det vil si tanker på at du ikke får til osv, og bare la inntrykkene få strømme fritt. Kommer det bilder, så forsøk å sende bilder tilbake, og se reaksjonen du får.

Sorry, skulle ikke ha skrevet det her, men vet at det sitter mange der ute som lurer på akkurat det der. Hvordan kommunisere med dyret sitt. Det går også ann å kommunisere med dyret når det har gått over til den andre siden. Du kan forsøke med å holde i en ting som dyret ditt var glad i, for eksempel et teppe e.l. Ha gjerne bilde av dyret foran deg, det hjelper deg å fokusere. Se om du ikke kan få kontakt med han, mulig kan han fortelle deg noe som vil hjelpe deg til å komme deg videre, kvitte deg med alt som heter dårlig samvittighet og nagende tvil.

Lørdagsklem  :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk igjen. Og takk for lørdagsklemmen, kjenner det varmer i sjelen.
GjenopprettetMedlem
Hei Arne!
Jeg har også drevet med healing av dyr,-det er utrolig interessant for dyrene vet vet selv hva de trenger og hvor mye :wub:
Jeg tror også at både vi mennesker og dyrene har vår tilmålte tid på denne jorden,og hunden din visste kanskje at tiden var ute?

På en work shop med den engelske healeren Matthew Manning,fortalte han om sitt første oppdrag som healer (han hadde jobbet mest innen forskning tidligere). Det var en dame som lå for døden og han ble redd for om han kunne hjelpe henne eller ikke. Etter healingen ble damen mye bedre,hun pratet med familien sin,spiste god mat og hadde en nydelig dag. Neste dag var hun død. M. Manning ble fortvilt,men har senere lært at vi skal faktisk ikke heale alle så de blir friske. Kanskje noen trenger smertelindring,eller som denne damen som fikk en fin tid med familien og sjangs til å snakke sammen.
Tror det er viktig at vi husker det. At healing kan være så mye :wub:

Husk at hunden din nå har det godt,og at dere kanskje treffes igjen?
Kanskje dukker den opp i guidegruppen din også? Det gjorde den ene katten min :respect:  

Han fikk sikkert den healingen han trengte da han hoppet opp på fanget og koste. Tydelig at det var riktig for han.

Sender deg en god klem :wub: