Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hej!
Eg blør ofte naseblod no i det siste. Eg har sjekket meg hos legen og det var inget feil med blodtryck eller lignende. Jeg blødde ofte naseblod når jeg var liten, men så har det vært bra inntil no i det siste.
Jeg blir helt satt ut når jeg blør. Jeg pleier ikke å være en pyse når det gjelder blod, men akkurat naseblod klarer jeg ikke. Jeg holdet nesten på å besvime.
Eg sitter no her i sofan og blør igjen og lurte på om noen har noen tips på hvordan eg kan stoppe det? Eg har kikket litt rundt her og sett at det er et veldig tabu mot å lære bort oppskrifter om det å stemme blod, men kanske noen kan forklare hvordan eg selv finner fram til en oppskrift?
GjenopprettetMedlem
Tenk at det skal stoppe.
Se foran deg hvordan blodet stopper opp med å renne, hvordan det trekker seg tilbake og hvordan slimhinnen i nesen blir fri fra blod og hel og "tørr".
Prøv å finn egne ord til prosessen. For eksempel: "Stopp opp, leg sammen".
Finn ord som føles rett for deg.
Si ordene og konsentrer deg på hvordan det stopper å bløde og leger.
GjenopprettetMedlem
Tusen takk!
Eg skal gå å prøve med en gang. Eg blir så satt ut, uvisst av vilken grunn, jeg dør ju ikke av det!
GjenopprettetMedlem
Her kommer litt mer.
Jeg bruker pusten også når jeg stopper blod. Ved å puste langsamt så tror jeg konsentrasjonen og kontakten med det høyere selvet øker.
Hvis jeg ville bruke "stopp opp, leg sammen" så skulle jeg gjøre på denne måten:
Jeg tenker på stedet hvor blødningen er.
Jeg puster inn rolig, sier ordene "stopp opp, stopp opp, stopp opp", samtidig som jeg ser foran meg hvordan blodet stopper opp.
Når jeg puster ut, også det langsam og rolig, så sier jeg ordene "leg sammen, leg sammen. leg sammen" og da ser jeg foran meg hvordan det leger.
Ryllik er en urt som virker blodstoppende. Når barna mine var små og fikk naseblod så dyppet jeg en bomulldott i rylliktinktur og stoppet i nesen deres. En kan også bruke ryllikte.
GjenopprettetMedlem
Takk for dine svar Gunilla!
Gode tips, som jeg no har prøvd og det ser ut til å virke!
GjenopprettetMedlem
Bra
det gleder meg
Nå kan du trolig også stoppe andres blødinger