Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei folkens!
Dette er mitt første innlegg her i debattsonen. Om jeg bryter etiketten så vær vennlige å korriger meg. Ok, til saken:

Jeg arbeider med produktutvikling  :idea:i et prosjektteam. Hvilket betyr til tider stor arbeidsmengde. :exclaim: 2004 var således et år med veldig stort arbeidspress over lenger tid. Dessverre håndterte jeg ikke dette så bra. Jeg ble gradvis mer og mer irritabel, deretter direkte sint og forbannet. Jeg ble en pest å plage for mine kollegaer (de har heldigvis tilgitt meg :P). Og jeg gikk inn i en periode med mye sykdom, smerter i halschakraet og problem med søvnløshet. Til sist forsto selv jeg at dette ikke kunne fortsette, og heldigvis fikk jeg avlastning i mitt arbeide. Den siste tiden har arbeidspresset vært veldig lavt. Til tross for at jeg har hatt en relativt lett arbeidsmengde i lenger tid, har jeg ikke gjenfunnet min gamle vitalitet, humør, helse og søvnkvalitet. Halschakraet smerter fortsatt og holder meg våken om nettene. Doktoren sier det er halsbrann, men ingen av remediene hjelper. (Det hører med til historien at jeg i misnøyen med meg selv har  begynt å søke etter alternativer. Bøker om engler, indianske hellige menn, sjamaner inkl. sjamansonen er blitt fordøyd på løpende bånd).

Om det er noen som har erfaringer som kan hjelpe meg, vil jeg være dypt takknemlig.

På forhånd takk!

MVH Khanate
psbot [Picsearch]
kansje du rett og slett burde fått litt healing, kan jo det hjelper...... :w00t:
her på sonen e det jo flust av folk som kan hjelpe til med sånne ting.
ellers står det en fin "oppskrift" på healing på førstesiden, visst du vil prøve på deg selv.
"healing fra det høyeste"
GjenopprettetMedlem
Hei. I tillegg til healing burde du kanskje vurdere soneterapi. Som en holistisk behandling vil den virke ikke bare på de stedene i kroppen hvor du har konkrete smerter/plager  - men også på hele deg, og fjerne evt. blokkeringer i energimeridianene dine.
God bedring og lykke til!
kariw
Anonymous
Hei khanate :)
Velkommen hit.
Har du prøvd meditasjon? det kan også hjelpe mye på, i en vanskelig situasjon. I tillegg til healing og soneterapi, er meditasjon en fin måte å finne roen på. Dette kan være bra, hvis man har dårlig søvnkvalitet.
Anonymous
Mange takk for svarene Kolibri, kariw og ædni! :eusa_clap:

Healing lyder vidunderlig. Jeg har aldri forsøkt det, men er naturligvis åpen for det.
Vil dere anbefale noen healere jeg kan kontakte?  :shyone:

Meditasjone er helt sikkert bra. Jeg har tidligere vært medlem av et Zen miljø i Sverige (3-4 år), men sliter med kontinuiteten her hjemme i Norge. Zen er jo en ganske streng meditasjonsform. Kanskje jeg burde finne frem til en enklere form?

Takk igjen!

Vennlilg hilsen Khanate
Anonymous
Hei khanate :)
Jeg anbefaler absolutt healing. Det er sikkert mange flinke healere rundt der du bor, det går ann å søke på nettet.
Når det gjelder meditasjon, og ut i fra egen erfaring, så er det enkle det beste. Finn en måte som er naturlig for deg, og som gjør at du blir avslappet. Poenget er jo at det skal gjøre deg avslappet. Jeg har prøvd mange ulike varianter for meditasjon, men jeg fikk ikke bestandig den effekten som var ønskelig. (skjønte jo at det ikke nyttet, når jeg lå der og tenkte på alt som skulle ha vært gjort)
Nå gjør jeg det enkelt som å konsentrere meg om pusten, slappe av i hver kroppsdel etter tur. Slapp av i høyre fot,slapp av i venstre fot osv. Når du er fullstendig avslappet, bare flyt avgårde, evt kan du visualisere at du ligger på stranden, er ute i skogen,skape deg et vakkert bilde.
Det kan også være fint å lytte til meditajonsmusikk, bare å drømme seg bort. Finn den formen som passer deg best.
Noen bruker å visualisere farger gjennom hvert chakra, har prøvd det et par ganger, det har fungert fint.
GjenopprettetMedlem
Leter du etter en bra healer vil jeg anbefale Alabast,
både hun og mannen er flinke healere, og de trenger ikke å være i nærheten av deg.
Ta å legg inn en personlig beskjed til Alabast her på siden så får du kontakt.

Jeg har personlig erfaring med Alabast og hun er dyktig.

Lykke til

Klem fra Twisted
GjenopprettetMedlem
En annen form for meditasjon er Holosync. Det er et lydsystem som tar deg ned på alfa,theta og deltanivå. Sjekk ut nettsida www.centerpointe.com

Svært effektivt - lite strev

Stridshjelp
Anonymous
Mange takk for rådene Kolibri, twisted og Stridshjelp!
Mange gode råd her. Fritt valg på øverste hylle :D

Til Stridshjelp: Det med lyder (og lys) for å komme inn i alfatilstand virker jo interessant, det er vel det tromming, didgeridoo, klokker/skåler etc handler om. Mange takk henvisning til Centerpointe! Jeg har allerede prøvd noe som heter AudioStrobe, et konsept som bygger på både lyd og blinkende lys. Dette har imidlertid ikke virket godt for meg :icon_twisted:. Jeg tror det beror på at lyden er uharmonisk, skarp og monoton (til forskjell fra en trommelyd som er resonant og varierer rundt takten i en naturlig rytme). Det samme gjelder lyset, skarpt av og på i en monoton takt (hva med å immitere leirbålets blaffring rundt en grunnfrekvens?).

Om det er noen som har positive erfaringer med AudioStrobe, så tar jeg gjerne imot råd.

Khanate
GjenopprettetMedlem
På dette lydsystemet er det i hovedsak regnlyd og klangboller, og bølgelyd. Det går an å laste ned på mp3 en test-snutt med info. Man får i tillegg massiv informasjon (på engelsk). Det er ikke noe lys med. Prøv dette før du bestiller - det koster en del, og så er det 13 nivåer.

Sånn som jeg opplever det, går jeg inn i dyp meditasjon med disse lydene. De er designa til å øke kontakten mellom hjernehalvdelene, slik at man blir mer og mer i balanse over tid etterhvert som man går på dypere nivåer.

Hilsen Stridshjelp