GjenopprettetMedlem
Jeg hadde samme problemet som deg, Sommersky, at det lå tannkjøtt over den ene visdomstanna.
Jeg fikk betennelse i tannkjøttet og gikk til tannlegen.
Han skar bort tannkjøttet, gav meg en penicillinkur og ba meg ringe hvis det ikke ble bedre.
Det ble det ikke.
Dermed ny tur til tannlegen...denne gangen ble tannen trukket. (Siden han var en terrorist prøvde han først å trekke den uten bedøvelse...)
Senere den dagen hadde jeg 42 i feber og spydde som en hval...så ble det bra
Denne tannlegen hadde jeg forresten som skoletannlege...det var han som gav meg tannlegeskrekk. Hadde jeg visst det jeg vet nå...og hatt råd med det, hadde jeg gjort som Brukernavn anbefaler og gått til en ekspert!
Det er fint at folk ber om tips og råd også her inne, det er derfor vi har healingsonen.
For som man kan se i denne tråden kommer det fram masse informasjon som flere kan nyte godt av i tillegg til at vi deler erfaringer.
Tannhelse og helse ellers er jo et aktuelt tema for de som driver med sjamanisme

GjenopprettetMedlem
Søren og, der gikk siste halmstrå
Jeg får tenke meg nøye om og se hva som dukker opp av løsninger. Hvis indre stemmen sier: gå for det. Så gjør jeg det. I mellomtiden trygler jeg om nåde

psbot [Picsearch]
Hei Sommersky
Du kan også prøve min metode;
Gå med betennelse og smerte
til det går over av seg sjøl
la tanna råtne skikkelig
trekk den sjøl
det du ikke får ut
ordner kroppen med
anbefalses ikke
men
æ gjorde det sånn
trakk min egen tann
fordi æ har tannlegeskrekk
lykke til
medfølende klem
fra meg
(æ har aldri hatt visdommstenner, og det e fortsatt ikke antydning til det. Det æ snakker om, va en vanlig jeksel)
GjenopprettetMedlem
Hm...Takk for råd? Ihvertfall takk for klem

GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en visdomstann som kranglet.
Én gang fikk jeg betennelse når jeg holdt kurs.
Det var et ukekurs, uten meg inget kurs. Så jeg turde ikke å gå til tannlegen, hadde hørt om at en kan reagere som Inger Lise med 40 graders feber.
Jeg holdt kursen og deltakene log åt meg fordi jeg hadde en veldig stor kinn på ene siden.
Jeg la på kvae, rundt hele tannen og kvaesalve på utsiden.
På torsdagen var jeg bra igjen og det tok omtrent ti år før den kranglet igjen.
GjenopprettetMedlem
"Sommersky":
Det som er så kjipt her nå, er at dine regler, gjør meg til et menneske som ikke respekterer andre sonedeltakere. Jeg blir skurken som tar folk for gitt, eller noe sånt. Fordi jeg klønte med hovedinnlegget.
Jeg kan legge fra meg ditt perspektiv, fordi jeg vet at det ikke handler om mangel på respekt. Og jeg håper at de som leser det her, ser det og ikke din tolkning.
Så du ikke mine råd, eller at jeg skrev om respekt generelt???
Du sier selv at du "klønte" med hovedinnlegget ditt, da er du jo enig i at du unnlot noe viktig, skjønner ikke problemet..
Jeg mente ikke noe galt med å nevne det jeg mener bør være med av info når man ber om hjelp, tvert imot,
så det er synd om du tror at min intensjon er å hakke på deg.
Jeg er lei av å gi ut i "intet", det er alt.
Om man gjør seg selv til offer så skapes det ofte samtidig en overgriper...
GjenopprettetMedlem
"Katonka":
"Sommersky":
Det som er så kjipt her nå, er at dine regler, gjør meg til et menneske som ikke respekterer andre sonedeltakere. Jeg blir skurken som tar folk for gitt, eller noe sånt. Fordi jeg klønte med hovedinnlegget.
Jeg kan legge fra meg ditt perspektiv, fordi jeg vet at det ikke handler om mangel på respekt. Og jeg håper at de som leser det her, ser det og ikke din tolkning.
Så du ikke mine råd, eller at jeg skrev om respekt generelt???
Du sier selv at du "klønte" med hovedinnlegget ditt, da er du jo enig i at du unnlot noe viktig, skjønner ikke problemet..
Jeg mente ikke noe galt med å nevne det jeg mener bør være med av info når man ber om hjelp, tvert imot,
så det er synd om du tror at min intensjon er å hakke på deg.
Jeg er lei av å gi ut i "intet", det er alt.
Om man gjør seg selv til offer så skapes det ofte samtidig en overgriper...
redigert til: tro hvorfor man gidder å krangle. kunne vi ikke heller ta en fellesmeditasjon på aksept og fred?
GjenopprettetMedlem
Sluta kjata nu!
Trekk den visdomstanna vis den står på halvåtte og ikkje bryt skikkeleg fram av tannkjøtet.
Betennelsar rundt slike kjem og går til lite passande tider, og er noko ekta drit!

Ta deg evt. 1 god Jägermeister eller 10 før du skal inn
Den er masse fine urter trekt i alkohol. Ein slags tinktur.

Lykke til!
http://www.youtube.com/watch?v=Pqp8WhieV0oGjenopprettetMedlem
Jeg har troen på kvae, Gunilla. Selv om jeg ikke er så innmari begeistra for å ha det inn i munnen. Skal ta å lese det du skrev om kvae her en annen plass et sted.
Hei final tribe, tanna står egentlig rett og fin. Husker at tannlegen faktisk annbefalte meg å beholde den, en gang jeg var der pga betennelse. Men tenkte jeg skulle be den bryte skikkelig fram, nå skal the secret jammen bli testet
Det jeg syns er litt interessant, er at noen fortalte meg hvordan betennelse kan være tegn på opphopet sinne. Sett i sammenheng med at jeg drømte om å miste alle tennene for en uke sida og ikke tok den drømmen på alvor, syns jeg det var ganske rett og rimelig at kroppen tok affære og gav meg tanntrøbbel. Tok gårsdagen på å finne ut hva som var problemet og fant et par historier i fortida som var gått i glemmeboka. Disse hadde absolutt med sinne å gjøre, maktesløshet også.
Katonka: Du traff noen punkter med det du skrev. Det er tydelig for meg nå og etter at jeg tolket drømmen min jeg hadde i natt. Skulle kanskje hørt på den stemmen som sa "speil" når jeg svarte deg i går. Men fyttirakkern så provosert jeg ble, så ikke særlig klart og svarte deretter. Det beklager jeg. Er vi ok?
GjenopprettetMedlem
Selvsagt er vi ok Sommersky!
Innser at noen av mine meninger ang healing ikke skulle vært med i din tråd.
Og at jeg kan, som hjortedanser påpekte, være litt vel ironisk innimellom.
Skjønner at den samme ironi ikke akkurat åpner for dialog..
Og det beklager jeg..

GjenopprettetMedlem

! Svarer deg på pm jeg
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Ta deg evt. 1 god Jägermeister eller 10 før du skal inn
Den er masse fine urter trekt i alkohol. Ein slags tinktur.
Lykke til!
http://www.youtube.com/watch?v=Pqp8WhieV0o
Eller en snaps med underberg. Smaker så jævlig at alle kariuser og baktuser rømmer.
Se bare på disse gutta:
http://www.youtube.com/watch?v=XzGwy_NCsrc

<-Underberg
GjenopprettetMedlem
Massere tannkjøttet med sesamolje. Du får kjøpt den i innvandrerbutikker, brukes til kinamat.