Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg prøver å forstå en situasjon som har oppstått nå nylig

Det har seg slik at min mor ringte meg i går kveld, for å fortelle meg om alle bekymringene hun har for min bror. Han sliter med noe emsjonelle greier/ dårlig selvtillit, som bryter ut i til tider selvdestruktiv adferd. Jeg snakker litt med min mor om dette.

Etterpå sliter jeg med å legge fra meg tankene om min bror, det føles nesten som en besettelse. Det slår meg at jeg tar ekstremt mye ansvar for hans selvfølelse. Noe som jeg nok har begynt med etter å ha vokst opp med en far, med lignende problemer. Der alt som lignet kritikk av han (den terskelen er ekstremt lav)endte opp med raserianfall og smelling i dører.

I dag har jeg kommet i kontakt med et eller annet inn i meg selv som har endt opp i hyperventilering og gråteanfall. Først trodde jeg det handlet om at jeg følte meg maktesløs, ovenfor min brors problemer. Men så begynte jeg å kjenne på en tvangsfølelse, av at jeg måtte hive fra meg alt jeg hadde for å få selvfølelsen til min bror på plass. Som om det var mitt ansvar og hvis jeg ikke gjore dette, så var jeg null verdt. Det var en veldig intens opplevelse, der jeg følte meg helt totalt fanget.

Etterhvert visste jeg ikke om det var min bror det handlet om i det hele tatt. Men gamle mønstre fra da jeg ble presset til å gi slipp på mine egne opplevelser, for å gjøre min far fornøyd og holde familieroen. Jeg tror dette må ha gjort veldig inntrykk, til den grad at jeg mistenker et sjeletap.

Har hatt en stund følelsen av et mørkt bånd litt under brystbeinet og lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre.

La foresten merke til at dette er et mønster jeg tar med meg overalt, ansvaret for andres følelser. Jeg tror det er ganske sikkert gammel angst som holder det vedlike. Frykt for å bli utestengt fra felleskapet (familien). Det føles som om jeg mangler kraft til å løsrive meg fra mønsteret og derfor lurer jeg på det kan være snakk om sjeletap.

Jeg er veldig åpen for innspill....
GjenopprettetMedlem
det du la merke til krever sjelestyrke og årvåkenhet.
det har du.
det du ser med ditt klarsyn er prosessen av vekst som du er inne i.
Jeg tror det handler om helbredelsen av et sjeletap i fortiden.
Det du ser,og som kommer opp i dagen for deg,er ofte ubevisst materiale som har gitt opp å ha makten over deg.
ellers hadde det ikke kommet opp,og forblitt en energi uten navn.
du har nu gitt den et navn og et ansikt
så skal du la kraftdyret ditt fordøye denne energien eller ånden.
en endring i energiene følger med
men du fletter deg vakkert inn og utfolder deg,som den blomsten du er.
En god renselse,ala svetteseremoni hadde vært tingen for deg.
men jeg er sikker på at sommeren og uteliv vil gjøre underverk på deg.

måten du forteller på gir meg kraft til å fortelle deg dette
et av dine kraftdyr gir meg god respons på at du er ved kraften
og på rette vei.
:wub:
Anonymous
.
GjenopprettetMedlem
Teleterkji: Takk for dette svaret  :wub: Det betyr mye å få støtte nå. Har kontakt med et kraftdyr som pusher meg videre, kanskje det er den du hadde kontakt med? Vi skal greie dette here her  :)

O: Takk  :wub:. I et mellomstadium går det fint ann å ha sitt felleskap med det ikke-mennesklige. Kanskje for noen går det for alltid, jeg vet ikke. For min del håper jeg at min prosess vil etterhvert bringe meg et sunt felleskap. Hva det går ut på, vet jeg ikke enda. Blir spennende å se.
GjenopprettetMedlem
... I forhold til hvordan jeg jobber og har lært så er et sjeletap gjerne resultat av en stor sjokk-opplevelse som ikke slipper taket (blir liggende på cellenivå). Din frykt for å bli utestengt fra fellesskapet, som gjerne ligger på rotchakra-nivå, er veldig tærende på din helse. Frykt skaper med tiden sykdom. Du må nok gå i deg selv for å skjønne hvorfor du har denne frykten. Ting vi sliter med nå kan jo også komme fra tidligere liv, som da gjerne er på harachakra-nivå. Hva med å gå til en healer eller sjamanistisk praktiserende behandler ? Slik at dere kan jobbe ut disse følelsene i fellesskap ? Det er ganske sikkert at du har chakra-ubalanser, gjerne i rot og hara, som helt klart må balanseres/renses.
Det at du er selvdestruktiv er også et godt bevis på dette...I mange selvutviklingsbøker får man også tips om hvordan man balanserer chakraene med hjelp av visualisering...men jeg råder jeg å gå til en behandler i tilleggg til dette...
GjenopprettetMedlem
Hei

Etter at jeg skrev dette innlegget, så var jeg hos en sjaman og hun hentet hjem en sjelebit for meg. Etter det har det blitt mye bedre :)
GjenopprettetMedlem
Det var godt å høre, Sommersky  :wub: