Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Av og til blir jeg tilkalt til sykehus av klienter med kreft, jeg passer da på å understreke for legene at jeg bare behandler bivirkningene (med ett lite smil) noe man visstnok har lov til. Har stort sett blitt møtt med en viss åpenhet og nysgjerrighet fra legene. Erfaringsmessig vil jeg si at det har mye å si at man presenterer seg for legene og forteller hvorfor man er der. Har også opplevd at legene er innteresert i hva jeg "ser" diagnosemessig.
GjenopprettetMedlem
Om no kreft alltid kan skyldes psykisk obalans. Hur kan man da  forklare alle dem som har døtt i kreft og som virkelig levde sunde liv både psykiskt og fysiskt? Jeg vet om flere.

En del kan sikkert forklares med psykisk ubalans, men jeg trur mye ligger i vår samfunnsstruktur, for ikke å snakke om allt rart vi får i oss i løpet av en dag både gjennem mat, drikke, pust og så videre.

og om kreften kan forklares med psykisk obalans, så må vel de fleste sykdommer kunne forklares med det?
GjenopprettetMedlem
Vi mennesker står overst i næringskjeden. Vi har ingen naturlige fiender og derfor får vi sykdomer, mener eg. Noe må ju ta dø på oss ;)
GjenopprettetMedlem
"Skogul":

om kreften kan forklares med psykisk obalans, så må vel de fleste sykdommer kunne forklares med det?

...jepp, det er jeg helt sikker på...eller for å si det på en annen måte : "det er min sannhet"  :o :w00t: :P
GjenopprettetMedlem
Føler for å nyansere..
Psykisk ubalanse er mer sammensatt enn å være bare "det som surrer rundt i hodet".
Hver celle har sin intelligens, sin hukommelse, sitt reaksjonsmønster, sitt livsløp osv.
Den innehar på godt og vondt, balanse og ubalanse, fra både "eieren" og hans/hennes forfedre.
I bibelen er dette beskrevet som "arvesynden".
I tillegg manifisterer vi fysisk en del av det våre sjeler bærer på av uoppgjorte erfaringer fra tidligere liv.

Tror nå jeg....
GjenopprettetMedlem
...det svaret du ga der høres rett ut for meg også "Bierna"  :icon_razz:
GjenopprettetMedlem
En liten oppfølger for evt. interesserte: Nå er Hamer-saken i Sandefjord avsluttet ved dom. Her er kommentar og videreførende linker:

http://skepsis.no/blog/?p=1720
GjenopprettetMedlem
<t>hei folkens

vi - meg og ånder.

her kommer vi gjenn og helbreder kreften.

Og gjenn sier jeg : at årsaken til kreft sykdommer er helt simple .

Årsakene er så enkle ,at noen ganger blir jeg veldig overasket .

Overasket over på hvor vanskelig kan det være å forandre på ting eller utføre ting for en kreftsyk man ,selv om døden står nær.

Her vil jeg gi en eksempel ,kansje den lille eksempel for noen kreftsyke til å helbrede seg selv for dems sin egen skyld.

En dame har fått kreft i livmora .

Vi har sett på hennes historien uten at hun viste det.

Hva vi fant ut? , jo hun har tatt abort for seks år siden, rett etter hun har gått i fra manen sin. Hun ville ikke fortelle om graviditeten og videre aborten til manen sin siden de har ikke vært sammen og ville aldri bli det heller. Det var likesom ikke vitsen .

Men!, Årsaken til kreft i livmoren var nettopp det ,at hun skulle fortelle om barnet som ble i henne til faren også ,uavhengi av hans reaksjon eller handling videre. Det var ikke hennes sak videre,hun skulle bare informere faren om barnet selv om hun bestemte seg for abort. Barnet ønsket om ,at andre parten skulle vite om barnet, uansett.

Hun fikk vite om årsaken til kreft i fra oss,hun trodde ikke sine egne ører ,at en slik forholdsvis bagatellmessig og gammel sak kunne vare årsaken til kreft. Men ,man kommer ikke unna sjamansfakta .

Neste dag ringte eksmanen hennes for å komme på besøk ,som det var helt underlig for henne siden han har ikke gitt et pipp i fra seg på mange år.

Jeg sa til henne ,at her hun har fått seg sin livssjansen av ånder for å rette på feilen hun gjorde for seks år siden. Snakk!, med han og fortell alt om du vil leve .

Hvor stor var min overaskelse om noen dager når jeg fikk vite i fra henne ,at hun klarte ikke å fortelle til han om barnet og aborten . Og dette skjer i et land hvor sjamans ord tas med respekt og adlydes .

Det som kjennes lett for oss kan være døds vanskelig for andre.

De fleste som sier ,at de vet hvorfor de ble syke (her mener jeg kreft),tar feil. Om de viste årsaken ,så vile de aldri få kreft . De fleste som bli selv helbredet vanligvis vet ikke hvorfor, de bare slår ubevist og ved hjelp av ånder og forfedre på noen brytere som gjør dem friske. Etter på kjenner de forandring i seg og rund seg. Så her kan man ikke klandre fisk eller andre kostholder for sin egentlig helbredelse av kreft. Urter og andre ting bare hjelper kroppen å komme raskest mulig i form etter en langværig sykdom.

De som får kreft av den agressive typen og dør av den ganske fort ,betyr bare at de får kreft i flere liv på rad og har mindre og mindre tid til rådighet for å rette på feielen.

Hvem tar på seg dems feilen da,kan hende den går over på barna dems .

Tro oss ,sier jeg , vi har helbredet nok mennesker for å fastslå det.

Hilsen dimi.</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Dimi, vet du hvordan det gikk videre med denne damen? "</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Den damen er frisk som en fisk .</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Kan vi ikke hjelpe dem og leve får vi hjelpe dem og dø..

min erfaring.. :I</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Synes det er viktig det du påpeker, Groger. Å hjelpe over terskelen kan skje i hver sin retning.

Dømmekraft er påkrevd ... viktig arbeid og hjelp forblir ugjort når healeren ikke differensierer og bare roter rundt.</t>
GjenopprettetMedlem
Denne er også en vei å gå: Sameksistens. Å temme det fremmede. Domestisering?

http://www.wired.com/wiredscience/2009/05/cancercompromise/
GjenopprettetMedlem
<t>Hei folkens.

Hode kreft (sarkoma) en av de mest agresive krefttypene.

Jeg hadde en pasient med en slik en. Hadde!,hun har gått bort.

Likevel.

Jeg har fått vite årsaken til denne typen kreft. Hun har gått overlengre tid (helt i fra steinalderen) med følelsesmessig ubalanse ,denne uballansen var skjult på den mest flinkbare måten.

Resultatet av det var i ,at hun gikk i følelsesmessig blindgate,ferdig,full stop ingen vei videre å gå.

Det ble skapt følelsesmessig klump med mange knytter,størrelsen til den klumpen var stor nok til å stenge livsvegen for henne. Dermed så var det ingen vits i å fortsette å gå videre.

I materiel verden så ble det til sarkoma i hodet og brått slutt på livet.

Jeg har brukt sju timer på å løse av de knutene som stengte hele livsvegen for henne.

1000år for hver knytt,7000år tilbake har de begynt å forme seg.

Hun har blitt veldig bra ,men legene ville ikke gjøre sitt med å skjære kullen vekk.

Og jeg har gjort det jeg kunne .

Hun sa til meg : gi meg det jeg har mistet i sjøen for 7000år siden og jeg skal gå .

Det ble gjort , hun har fått sin ting og gikk.</t>
GjenopprettetMedlem
Dimmi;Eg lurer på mange ting her;

Td., Trur du ho døydde/sleppte taket fordi du starta å løyse opp knutene?

Var det din eigentlege intensjon?

Vil denne langvarige lidinga hennar no vere heilt over, eller blir ho atter gjenfødd og tek med seg knutene frå steinalderen inn i romalderen(blir vel base på månen snart...)?

Vart ho gjenfødd så mange gonger, berre for å leite etter det ho tapte i sjøen for 7000 år sidan?

Kva vis legane hadde skore vekk kulen, og dama hadde blitt fysisk hela, men ho ikkje hadde møtt deg? Ville kulen starta vekse igjen?

Anser du legevitenskapen(her kirurgi og evt cellegift) som ein verdig halvdel av ein heilhet der også sjamanisme inngår, når det gjeld å gjere eit sjukt menneske friskt?

Du har sikkert taushetsplikt ovanfor dine klientar, men kva pokker kan ein miste i sjøen 7000 år attende, som gjer at ein gjennomgår slike pinsler og sjelevandringar?

Som du skjønner, eg er framleis nyskjerrig på det meste. :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
<t>Hei

Det hun mistet i sjøen var fremtiden. Ellers hvordan kan en ting ifra våres dager vare der i fortiden.

Legene også gjør sitt med å hjelpe til samme som vi gjør ,men vi er utgangs punkt .

Jeg vet sannelig ikke hvor hun skal ta veien videre,men jeg vet at hun skal ikke ta med seg mannen sin som hun har bodd sammen med i 50år kjærlighet.

Knuttene var løst ,men den kulen kunne ikke gi henne å begynne å føle gjenn ,føle på nytt,jeg skulle ønske at legene kunne ta seg av den.</t>
GjenopprettetMedlem
"dimi / hemer-ool":
Hei

Det hun mistet i sjøen var fremtiden. Ellers hvordan kan en ting ifra våres dager vare der i fortiden.

Eg er glad eg spør så dumme spørsmål..takk for utvida horisont :respect: