Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Der ser du Andreas!

Vannet disse froskene må ha å hoppe uti
er sjelen,og den kan ikke bevises,eller dokumenteres.(hm.)
Når en forsker legger av seg det yttre og observatørens litt duggete skueglass,og selv går inn i mysteriet
som en healing er,og opplever den kraften vi snakker om.
Den må oppleves selv på sjelen,og forsøk på å analysere hendelsene ihjel,tapper kraften av en healing. det er sandt.
Og det er nok mye av grunnen til at folks healing opplevelser holdes på et plan som for dem ikke vekker negativ oppmerksomhet.(tapping).

Du kjenner til dilemmaet når en har møtt gud å fått del i visdommen
så er det lett å havne i martyrens arketypiske skjebnegang
om en blåser det for mye opp.

en forstår at dette som har skjedd er en prosess som er satt i gang,ikke avsluttet
så om en går ut og sier: NÅ ER JEG GUD,KOM å HØR!;GJENKJENN MIN EDLE RØST OG VÆR STILLE;FOR HERREN KREVER LYDROM,HYSJ DERFOR å LYTT:

Så kan dette være akkurat det som snur hele den sunne processen,og en går inn i en langsom kino,med baklengs snakk og sløvsinn i,kanskje år.
og er sint på gud,og hytter neven i været når sola skinner,og ler rått når det regner i en dyp kjeller under jorda.

En kan istedet som noen gjør her på sonen,skrive healende fortellinger som er de nydeligste eventyr,og tar en med inn i mytelandet.
det er en fin måte å formidle den    veldige kraften    du å jeg snakker om å liker å ha med å gjøre.
:wub:Lovely evening to yo all
:wub:
GjenopprettetMedlem
Interessant å lese om Quantum Touch. Leste om det for noen år siden og syntes det virket seriøst, men husker ikke helt hvorfor jeg ikke fulgte det opp. Veldig bra at det hjalp!

Sjamansonen er vel ikke akkurat stedet for tilbakeholdenhet, teleterkji? Jesus sa til de han helbredet at de skulle holde det skjult. Men innen harnerismen og særlig her på Sjamansonen deles det meste allerede offentlig, så hvorfor ikke fortelle positive erfaringer slik som Orre hadde med QT?

Når man skriver anonymt, er faren litt mindre for at egoet blir blåst opp.
GjenopprettetMedlem
Godaften.... ;)

Godt at denne tråden våknet til liv igjen - det er en viktig tråd,
og som du sier Andreas - det meste deles allerede offentlig her -
så hvorfor ikke healingopplevelser?  :eusa_clap:

Tele - du har et poeng i.f.t. froskene, men akkurat Nafkam syns
jeg gjør en god jobb. ;)

Er enig i at det er mange andre - ikke bare forskere -
som kan være interessert i å lese om små
og store healinger - ikke bare de dokumenterte tilfellene.  :exclaim:

Alle healinger er mirakler - det var godt å høre om ditt Orre.  :wub:

Det å kunne gå denne veien er et mirakel i seg selv spør dere meg...  :respect:

:icon_cool:

Hexedoktor'n

http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,7707.0
GjenopprettetMedlem
Spennende det du forteller om  Jesus ,Andreas.

Han sier også et sted at : Det som dere har inni dere,om dere tar det ut,vil det frelse dere.
                                    og det som er inni dere,om dere ikke tar det ut,vil det ødelegge dere.
                                                                                            (hentet fra Tomas evangeliet)
GjenopprettetMedlem
:respect:
GjenopprettetMedlem
Sitter å leser denne tråden, og det er nok en del her jeg ikke kan gripe fatt i. Jeg har feks ikke fått med meg at animisme har blitt "nyanimisme".

Placebo effekt er noe som etter hvert er mye forsket på. Nå leser kanskje noen her placebo som et negativt begrep, men det er det ikke. Det er kroppens fantastiske evne til å heale seg selv. Jeg tror de finnes masse mennesker som kan fortelle historier om ryggsmerter, migrener og andre lidelser som er alvorlige nok for et menneske i sin hverdag. De har fått hjelp med sine problemer, har blitt hørt, sett og tatt alvorlig. Kanskje de har fått litt hjelp med pust, kosthold, trening? Skal vi se på  holisme må vi også se videre enn bare det en healer utfører der og da. Vi må også se på hele hverdagen til den som tar imot behandlingen. Hva har mennesket tenkt og grublet før h*n gikk til behandling? Kanskje har h*n lest mye om healingmetoden? Forsøkt mye annet? Det er mange faktorer som spiller inn - som er viktig å tenke på.

Om det finnes en healer der ute som mener h*n kan heale kreft, så er dette en oppfordring: kom deg til nærmeste sykehun øyeblikkelig! Det er barn som lider av kreft! De dør i dette øyeblikk! Hvorfor sitter det da healere som kan kurere dette å ikke gjør noe som helst? Fordi de vet at statestikken er "random"? og at det ikke er noe mønster i hvem man kan heale?

Strålende hilsen,
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Finnes det en grense, en alvorlighetsgrad, når det gjelder sykdommer hvor healing rett og slett slutter å virke? Er healing av alvorlige sykdommer så sjeldent og "random" at det nærmest må kalles et skjebnebestemt mirakel ganske uavhengig av healerens faktiske evner? Finnes det ett eksempel på at en nyanimist har kurert kreft eller tilsvarende sykdommer?
GjenopprettetMedlem
"AndreasWinsnes":

Finnes det ett eksempel på at en nyanimist har kurert kreft eller tilsvarende sykdommer?

Snakk med Dimi: http://sjaman.com/component/option,com_smf/Itemid,112/topic,9186.0/topicseen,topicseen
GjenopprettetMedlem
Vil også vise til Rita som skriver i tråden "Kan noen bistå?" at:

Min venninne kom innom i dag og fortalte at blodprøvene hun har tatt (hun tar det hver dag nå) begynner å bli bra. De er ikke helt fornøyd enda, men det bedrer seg. Legene ble litt forundret over at det snudde så fort, men vi vet jo hvorfor det snudde så fort.

Jeg vil på vegne av min venninne (og meg selv) få takke dere alle sammen for all hjelp. Hun har akkurat vært her på healing og takk for at dere sendte kraft og hjalp denne gangen også. Prøvene hennes er mye, mye bedre. I morgen reiser hun inn til Rikshospitalet, hun er veldig spent på det.

http://sjaman.com/component/option,com_smf/Itemid,112/topic,9316.msg88462#msg88462

Dette høres veldig bra ut. Med slike resultater bør vel Sjamansonen i større grad bli et senter for fjernhealing? Dette kan jo testes empirisk. Hvis en person har fått en alvorlig diagnose og går til lege rett etter at fjernhealing har blitt gjennomført, så kan legen bekrefte i hvilken grad vedkommende har blitt kurert eller ikke. 
GjenopprettetMedlem
Siden du henviser til tråden, så kan jeg informere at legene på Rikshospitalet var strålende fornøyd. Gallegangene var nå åpne - det har vært umulig å nå igjennom dem, men nå gikk det uten motstand. Min venninne sier at hun ikke er i tvil om hvorfor det er snudd.

RITA
GjenopprettetMedlem
Nå kan man alltid skylde på tilfeldigheter, men dersom fjernhealing er den eneste nye faktoren i et sykdomsforløp hvor vanlige medisiner ikke synes å ha en effekt, så ville jeg også vært tilbøyelig til å tro at slik healing var årsaken til at ting bedret seg.

Men vet du om legene mente at forbedringen skyldes deres medisinske behandling, eller var de overrasket over at gallegangene hadde åpnet seg? Og er hun nå helt frisk?
GjenopprettetMedlem
Ja, man kan alltid skylde på tilfeldigheter, men legene var ganske så bekymret nettopp fordi sykdomsforløpet forverret seg og skolemedesinen så ikke ut til å gi den ønskelige effekten. Det må sies at sammen med fjernhealingen, så har jeg hatt henne fysisk hos meg også til healing.

Legene var overerasket over at gallegangene hadde åpnet seg så mye - at det ikke var noen motstand og tilslutt; nei hun er ikke helt friskmeldt enda - bakterienivået i blodet står igjen - men der har hun også hatt en radikal endring - og vi har bestemt at vi fortsetter healingen.

RITA
GjenopprettetMedlem
Jeg satt nå å leste innlegget ofela linket til. Det synes jeg blir litt drøyt. Nå har vist Dimi tatt seg en pause fra forumet så jeg skal ikke kommentere "lettere enn å dekke av bordet" kommentaren hans...
Problemet er med den store prosenten som ikke får de resultatene de har håpet på...
Jeg snakket med en dame for en tid tilbake, hvor mannen hadde fått en alvorlig livstruende diagnose. De hadde reist rundt på all slags healing og brukt hele pensjonskassen sin. Siste plassen de hadde vært hadde han fått beskjed om at han nok ikke trodde nok på dette. Mannen er døende og desperat. Han tror hva som helst, og bet hva som helst for å bli frisk...
Teorien om at dette bare gjelder bitre mennesker som har pådratt seg dette selv er igrunn en provoserende holdning.

Selvsagt skal vi heale hverandre å tro på hva vi gjør. Men det ligger et lite men her, og det gjelder mennesker som vet de snart skal dø. De vet de skal oppleve mye smerter, og de vet at det blir sittende mennesker igjen som sørger og savner. Her mener jeg man skal være svært forsiktig med å bruse med fantastiske evner...

Strålende hilsen,
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
Enig med det Fagerhjul skriver, men det finnes mange mennesker som har lignende erfaring som det RITA forteller om. Ved siden av healerens evner kan hende at det er en slags skjebnebestemt mening at de skal bli friske på denne måten samtidig som andres "karma" tilsier at de må møte døden. Uansett skal vi alle dø en dag.

Men nå er vi oppe i to gode tilfeller av healing, og det er en begynnelse. Håper flere forteller om sine erfaringer.
GjenopprettetMedlem
Jeg har fått kraftig healing av sjaman urter
og de har lært meg å lytte
til kroppen å naturen

og jeg har lært å bruke disse urtene,ved å bruke dem.
de er meget kraftfulle i den rette setting.
Naturen her i norge har den medisinen som er ment for oss å bruke
og har en ikke penger til å dra til peru,så finnes det allikevel store muligheter for healing med sjamanurter
om en er villig til selv å sanke disse,som er en viktig del av healingen.
Heksen er min hjelper,og hun går mot strømmen,alltid.det er hennes vei til sunnhet å klarsyn.

GjenopprettetMedlem
Siden jeg var 12 år har jeg hatt problemer med knærne mine. Jeg har hatt bettenelse i vækeposene i begge knærne, og itillegg knepp i minisken. På grunn av at skaden var akkurat for liten, så ble det ingen opperasjon. Skadene ble verre, men jeg orket ikke mere leger. Flere ganger har jeg nesten revnet cene båndene til knærne. Altså jeg har vært meget uheldig med knærne.
Legen sa til meg for 2 år siden at om kneet mitt låste seg(noe det ofte gjorde) igjen, så måtte jeg inn til ny scanning og så opperasjon. Jeg var ikke spesielt hypp på den ideen, så jeg overså alt han sa. Dette er også pga at jeg alltid har trudd at det skulle en annen utvei, en annen måte å gjøre det bra igjen.
Inntil et år siden så visste jeg ekstremt lite om healing. Men en dag så satt jeg hos min veninne å hadde en voldsom hodepine, ingenting hjalp på å få den unna. Moren(som er synsk) ba veninnen min om å heale meg. Dette resulterte til en enorm foranrdring i livet mitt. Hun fjernet hodepinen min, og åpnet en bortgjemt kiste i mitt indre som var fyllt med minner jeg ikke engang ante at jeg hadde. Dette har vært en voldsom endring i mitt liv.
Under healingen kunne jeg se en mørk skikkelse ligge over knærne mine, og den trakk meg ned. Veninnen min har klart å fjerne denne voldsomme tunge energien, og knærne mine har vært nesten helt fin siden.
Healing for meg er en livslang prosess som går så dypt, dypt inn i ditt indre. Og min formening er at en som healer kan ta bort smerter og hjelpe deg med hvordan du kan jobbe med og håndtere hva som var, og kanskje er, årsaken til skaden eller sykdommen. Selvsagt kan healing hjelpe på mirakuløse vis, men min erfaring er at det ligger en indre prosess som er meget viktig :wub:
GjenopprettetMedlem
Er det en motsetning mellom karma og healing? Kan en healer ha så sterke evner at hun eller han kan helbrede selv om en klient har dårlig karma som tilsier at tiden ikke er inne for at vedkommende kan bli helbredet? Eller er det slik at kraftig healing først fungerer når dårlig karma har blitt "brent ut" og opphørt i en grad som gjør healing mulig? Hvis det siste er tilfellet, så er det vel mer karma enn evnene til healeren som er avgjørende i denne prosessen? Healeren blir mer en trigger, en person som får de siste bitene på plass etter at den dårlige karmaen har gitt slipp. Stemmer det?

Igjen vil jeg minne om at dokumenterbare historier om healing er savnet og vil bli satt pris på!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg har selv ikke noen erfaring slik at jeg kan gi dokumentasjon på healing. Jeg har vært med på noen felleshealinger her, men har egentlig ikke oversikt over resultatet på alle. Noen har blitt bedre etter som jeg har hørt. Men det med konkret healing på konkret person i en konkret situasjon, må nok andre si mer om.

Men når det gjelder karma, så slår det meg at det er nettopp her sjamanismen kan hjelpe. Karma er noe man opparbeider seg, og ved å endre seg og  sin egen atferd kan man også endre sin karma (til en viss grad? vet ikke egentlig). Sjamanteknikker kan mange ganger være best til langvarig jobbing. Det er tre hovedarbeidsmåter slik jeg ser det: Fjerne tunge energier, tilføre ny kraft og hente tilbake sjelebiter.
Med personlig utvikling er følelser og energier som lag i en løk, ifølge kinesiologien. Derfor vil en person gradvis endre seg over tid. Det arbeides med helhet og årsak. Noen ganger arbeides det med fysisk sykdom, andre ganger ikke.
Ofte settes det i gang store utviklingsprosesser i forbindelse med healingarbeid og sjamanistisk arbeid.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Sjamanteknikker kan mange ganger være best til langvarig jobbing.

Jeg tror også nøkkelen ligger der. At man går inn for å bli mer hel og dermed brenner dårlig karma i prosessen, slik at det blir en positiv vekselvirkning mellom ens egen innsats og det healeren bidrar med. Derfor er det vel heller unntaket at en kynisk børsmegler, for eksempel, blir helbredet fra en alvorlig sykdom bare ved å betale for noen par sesjoner med healing.
GjenopprettetMedlem
En annen ting jeg kom til å tenke på, er at etter min mening er det forskjell på en healer og en helbreder. Mens en healer jobber med det helhetlige, prosesser og energier, kan en helbreder helbrede bestemte sykdommer og lignende. Samme person kan gjerne være både healer og helbreder.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hva gjeller healing, så er det vel ingen særlig virkning om en klient blir ”healet” for en spesiell sykdom, om en ikke samtidig healer den bakenforliggende årsaken til sykdommen, ellers vil jo sykdommen bare komme tilbake. Årsaken kan healeren gjøre en oppmerksom på, men det er like mye klientens jobb å endre på livsstilen, som stress, matvaner, tankemønstre m.m. som har ført til sykdommen. Det kan være svært så hardt arbeid. Og det er det ikke alle som er villig til. Derfor er det nok få tilfeller av full helbredelse av bare healerens påvirkning. Eller tar jeg helt feil her...?
GjenopprettetMedlem
Nej jag tycker du har helt rätt, Sjelevenn
GjenopprettetMedlem
Ja, det tror jeg og.

Strålende hilsen,
Fagerhjul
psbot [Picsearch]
Æ tror healing kan skje uten at man gjør klienten oppmerksom på bakenforliggende årsaker.
Æ tror healing kan skje kun ved håndspåleggelse og ved bønn, uten at man går tilbake i tid eller finner en grunn for at man e syk pga det ene eller det andre.
Æ tror fjernhealing kan skje, uten at man e i  fysisk kontakt med den som e syk.
Æ tror ikke man må gjøre klienten oppmerksom på noe som helst, bortsett fra å ta imot healing.
Dette e nu min mening.
GjenopprettetMedlem
"heididi":

Æ tror healing kan skje uten at man gjør klienten oppmerksom på bakenforliggende årsaker.
Æ tror healing kan skje kun ved håndspåleggelse og ved bønn, uten at man går tilbake i tid eller finner en grunn for at man e syk pga det ene eller det andre.
Æ tror fjernhealing kan skje, uten at man e i  fysisk kontakt med den som e syk.
Æ tror ikke man må gjøre klienten oppmerksom på noe som helst, bortsett fra å ta imot healing.
Dette e nu min mening.

Jeg tror også det heididi

RITA