Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Husker ikke hvor jeg har det fra, men har hørt at jorda får næring når vi healer oss selv.
Jeg har sett selv at smerten har falt nedover når jeg har fått healing. Homeopater sier at når medisinen virker
som den skal, virker den ovenfra og ned.
(Men har også sett det som at det
er et kreativt absorberende univers rundt meg, i meg

som har tatt det til seg.)
Men hva skjer videre med det tunge som slippes nedover? Noen som vil dele innsikter og erfaringer?
GjenopprettetMedlem
Hei Kristin.
Det du har sett er helt riktig og godt.et absorberende univers balanserer energiene
etter en healing.
som en frisk vind tar med seg gammle hybel kaniner
og setter dem frie.
Som elven tar med seg vonde tanker
og løser dem opp,gjør tankene klare igjen.
Som en venn som alltid husker det en har glemt.
GjenopprettetMedlem
Hei kristin
Moder Jord transformerer alt tilbake til jord.
Ikke tro at våre tunge energier kan skade henne, hun kan takle det . Hennes kraft er stor.
Husk at når vi graver ned noe i jorda, blir det til jord ( utenom uekte materialer, selvfølgelig).
GjenopprettetMedlem
Inneforstått med at jorda ikke skades og at jorda transformerer de tunge energiene, men
var mer intressert i å høre erfaringer angående hva som skjer i prosessen, og hvordan energiene
transformeres.
GjenopprettetMedlem
Tror det er fordi det vi slipper ikke er noe som er negativt i seg selv. Men det kjennes negativt og tungt for oss fordi vi holder igjen, fordi vi er traumatiserte, kuet, temmet og vi har gjør det som er naturlig i oss til en verkebyll. Naturen er klokere enn oss og fikser det på en to tre

GjenopprettetMedlem
nå skal jeg begi meg utpå tynn is her. . .
det er nå slik at alt er energi og blir bygd opp av energi til en eller annen form, fast eller fri.
energien som da renner av oss og ned til Moder jord blir da tatt opp av henne og omstokket, transformert, (altså satt sammen i en ny energiform ) som næring f.eks til plantene som igjen bruker denne energien til å vokse å lage oksygen til alle pustende vesner her
det blir en sirkel i systemet
husker vi å heale oss selv går energien videre i sirkelen
GjenopprettetMedlem
"kristin":
Men hva skjer videre med det tunge som slippes nedover? Noen som vil dele innsikter og erfaringer?
...i følge Andes-sjamaner elsker vår Moder Jord tunge energier. Innen Andes-sjamanismen har man derfor mange flotte teknikker for å få våre tunge energier til å forlate vårt fysiske legeme og gå ned i Moder Jord. Disse sjamanene mener også at alle tunge energier er menneskeskapte....og at det ikke finnes negative eller positive energier fordi energier ikke har moral. De sier at det kun finnes lette og tunge energier...dette føles også riktig for meg

GjenopprettetMedlem
Hei.
Takk for svar forresten alle sammen. Synes dette er spennende for tida.
Dette med opp og ned, og tung og lett......et ord som blir viktig for meg her da, er [i]bevegelse[i].
Det som oppleves som tungt må være noe som også kan kalles stagnasjon. Vi stopper opp ved en ting, holder på ting, binder oss til noe,
som da hindrer bevegelse, uten å bestandig hvilket hinder som ga oss akkurat den eller den sykdommen.
Så når noe oppleves som om det slippes (nedover), kan man også si det slik at det blir satt i gang bevegelse. Men når alt kommer
til stykket, så er det egentlig ikke tunge og lette energier, men illusjoner om noe som er der, men som egentlig ikke er der,
fordi noen oppfatter det slik, og vil ha det til å være slik. Dette oppleves som tungt, fordi det tviholdes på
noe og forsøkes å gå imot en naturlig rytme og bevegelse som er der uansett....og det er det som gjør så vondt.
Så når det blir gjort om til næring.....kanskje det som skjer, er at det bare slutter å være usunt fordi det blir bevegelse
der igjen.....er det egentlig en slags energi-entitet som slippes, eller er det bare en illusjon?
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":
"kristin":
...i følge Andes-sjamaner elsker vår Moder Jord tunge energier. Innen Andes-sjamanismen har man derfor mange flotte teknikker for å få våre tunge energier til å forlate vårt fysiske legeme og gå ned i Moder Jord. Disse sjamanene mener også at alle tunge energier er menneskeskapte....og at det ikke finnes negative eller positive energier fordi energier ikke har moral. De sier at det kun finnes lette og tunge energier...dette føles også riktig for meg 
Føles veldig riktig for meg også - fordi det virker!
mvh kariw