Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
<Intet>

Er <ingenting> noe det an å snakke skrive om?

Om det går det an,  er det jo noe, og ikke ingenting.

Hva er egentlig ingenting? :eusa_doh:

Er det?

I det øyeblikket det defineres, er det jo noe, og ikke lengere ingenting. Men som det ukjente, forblir det ukjente, etter som det blir kjent, er det ikke lengre det ukjente.

Ingenting assosieres ofte til den uendelighet som altet utspringer fra, og som livene former sine kretsløp i , og vender tilbake til opphavet, <Null> ser ut som en sirkel, ja, <Ing- runen> likeså, ingenting?

<Intet/Noe>... "Noe", ennu udefinert som, det som er.., altå ett, eller alt?

Intet og alt. Islam har syntisert prinsippet i <Allah>, som betyr alt og intet, ja og nei, lys og mørke, osv.
Alle digitale impulser baserer seg på 1 og 0, altså noe og intet. Veldig Ying/Yang?   8)

Kan <Ingenting> eksistere?

I denne verden er jo <noe> åpenbart tilstede, materien i alle fall. Men er er <ingenting>i samme grad tilstede?
Luften er ikke <ingenting>. Åndene er ikke <ingenting>, og ei heller gudene. De er alle <noe>, fører en form for eksistens.

Alt er i bevegelse, alt endrer form konstant. Den kontinuerlige forvandlingen av altet er ikke så unhåndgripelig som <intet> . Atomene er stort sett hulrom, den faste substansen av vår klode kanskje på størrelse med et sandkorn. Elektronene har det travelt.

http://www.scienceaid.co.uk/chemistry/b ... s/atom.jpg[/img]

Men ideene 0 / 1 er en evig diskusjon, og kanskje en av de vanskelige filosofiske utfordringene. Spesielt ettersom <intet> ikke lar seg benævne, beskrive, eller definere? Eller?..  :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=jEOkxRLzBf0
GjenopprettetMedlem
Ingenting eksisterer ikke, slik jeg ser det.

Ingenting er et ord man bruker når man ikke klarer å identifisere noe. Som. f.eks.....om man lukker opp en bankboks som er tom, sier man...*Nei, her var det jo ingenting*...hvilket er feil. Man sier ingenting fordi det ikke ligger noen gjenstander der. Men i bankboksen er det både luft, støv, og div.

Når man spør en person, *hva er det med deg?*. ..får man høre noen ganger:....*nei, det er ingenting*...Da vet man at det vertfall er noe. Bare at personen ikke tør si det, ikke vet åssen si det, eller trenger å tenke ut tanken først.

Bare noen tanker fra trøllet....hehe!
Anonymous
Begrepet ingenting er et interessant filosofisk prosjekt som filosofien neppe kan løse. :confused: ;D

Ingenting er det som vi ikke kan definere, alt som vi ikke kjenner til.  :surprised: :shock:

Er det kun en tankekontruksjon? En sekkebetegnelse på det vår hjerne ikke makter å beskrive/forstå? :icon_confused:

Eller..er det virkelig noe, bortenfor vår begripelse?

Det tomme rom er jo noe. Jeg har lest om det, men husker ikke hvordan det er beskrevet. :icon_redface: :P :shyone:

Den indre tilstanden av å befinne seg i intet, er ikke det å befinne seg bortenfor begrepens verden, intellektets verden, fysikkens verden? Hva er så det?

Takk og lov for ingenting, for i det hviler alle ting, alle muligheter, frihet  og livets håp. :beer:

Hehe, det ble min lille konklusjon om ingenting. ;D :w00t:
GjenopprettetMedlem
Jeg begynner å få mistanke om at ingenting egentlig er det samme som ALT.

for jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg intet vet!

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Her har jeg ingenting jeg sku sagt...!  :P
GjenopprettetMedlem
Ingenting å tilføye.....
GjenopprettetMedlem

Ingenting er for godt til å være sant  :innocent2: :P 8)
GjenopprettetMedlem
Leste et sted at definisjonen på en spesialist, var en som hadde
studert mer og mer, om mindre og mindre,
og til slutt kunne h*n alt om INGENTING!  :w00t: :P  :o
Sensis [Crawler]
Can you hear the unbegun
and unending sounds
of the Uni-verse?

ailo
GjenopprettetMedlem
Jeg gjorde som Pippi, var en ting-leter, og fant ingen-ting
GjenopprettetMedlem
Jeg lette og fant, og det jeg fant trodde jeg var ingenting...