Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
Ka synes dokker om det her, skal vi tro på forskningen ;)

http://www.dagbladet.no/kunnskap/2007/06/08/502918.html
Anonymous
Äh, för många år sedan läste jag att forskare förklarade deja vu som att i vanliga fall SER VI sen läggs det i MINNET. Men då det inträffar deja vu läggs det i MINNET innan man registrerar att man SER det, så då man SER det går man in i MINNET och minns det man nyss sett... errr, ja, ni skjönner.

Eller så är det en glitch i Matrixen. Lika trovärdigt.

Skit samma VAD det är, IMHO, huvudsaken är att det funkar och finns.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Trangsynte forskere i navlebeskuelsens tid.
Jeg tror de bør forske mere på telepatien.
Om jeg satt alene på månen,kunne jeg blitt lurt til å tro på sånn forskning.
:wub: (hjernen er ikke alene!!)
Nutch/CVS [Bot]
Ble du flyttet fra et bur til et annet?
Er du mus? (jeg mener her på hverdagsjorden, i mytologilandet så klart at ja)

Dette er en veldig bra eksempel på forskerens autisme (se der). Og du vet: Forskning tilbyr beskyttede arbeisplasser til utviklingshemmede.

Klem
Gåååja
Anonymous
hmmm.. da må nå æ ha  en skikkelig hjerneskade,  for  æ har nå vært  på mange plasser kor æ har følt at æ har vært  før.....må visst bynne å "renske" der inne i skolten...og æ så tror at æ har  levd før,tror  de  lægg mæ snart inn  på avdeling med polstrete  vegger, iik, hjelpe mæ!!!!
tror nok de forskeran må finne på noe så de  har sine  jobber i behold, og vi mennesker e vel veldig nyskjærrige og prøver  å finne svarene på hver sin måte
men uansett, så æ har levd før,  VET det...( sikkert  et sted rundt  middelhavet for æ like hvitløk så sabla godt :lol: :lol:

marihøna så tror ikke på alt så bli servert fra de  allvitende forskaran
GjenopprettetMedlem
Da er det ikke bare du som har en skikkelig hjerneskade Marihøna, da er vi to..... :razz:

RITA
Anonymous
Den forskningen (og andre) virker som et desperat forsøk på å bortforklare åndelige eller 'overnaturlige' fenomener.
Jo mer utbredt troen på dette blir, jo mer forskes det. :razz: :razz:
GjenopprettetMedlem
Tror nok hjernen lurer dem......
Bing [Bot]
Mulig jeg har lest artikkelen fort, men: Når to opplevelser ligner hverandre i hukommelsen, betyr ikke det at deja vu er umulig, at den ene overlapper den andre, men at det mellom hukommelse og sjel finnes en link som gjør at et bilde i dette liv er med på å hjelpe frem et bilde fra tidligere liv. ???
GjenopprettetMedlem
Hadde en slik opplevelse i fjor sommer.
Vi var to stykker som skulle plante et syrintre, plutselig får jeg en følelse fra en annen tid, et annet sted og sier: "Akkurat dette har jeg gjort før".
"Jeg også", svarte den andre.
Gigabot [Bot]
:idea: Den der var jo litt på viddene (for å si de mildt)  :o
Hvordan kan dette forklare at jeg og min gode venninne på en annen kant av landet kan sitte i hvert vårt hjem og beskrive det samme sted..
Hvor jeg ber henne finne et kart og forklarer hvor vi er og hun på forhånd har sakt hva det heter der vi er..
Og alt stemmer..  :eusa_dance:
Det som gjennstår er å dra dit uten kart og kompass for veien den kan vi fra før  :eusa_liar: