Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hvordan fungerer hjernen?
og hvordan fungerer kroppen?
Vet vi hvordan tankene fungerer og hvordan vi skal forholde oss til dem?
Kjøper man en gressklipper så er det smart å vite hvordan den fungerer.
Eller koser vi oss med å frese gjennom stakkitgjerder og klippe naboens långkalsonger
Vi har en ting å utforske verden med, hvordan fungerer dette?
Ps: I denne tråden ønsker jeg rom for helt enkle og naive spørsmål og svar. alt for å utforske vår felles utdelte organisme ifra bånn av sammen.
en annen ting er at alle kropper er forskjellige men det er ikke fokus her, her er likheten fokus. rent funksjonsmessig.
GjenopprettetMedlem
Heia Kokopelli!
Hjernen.....er verden,ser man på verden,så ser man inn i hjernen.
Hjernen blir påvirket av lyd å lys,som farger våre tanker,setter fart på dem,eller stanser dem.
Tankene blir styrt av blinde krefter i naturen,men som en seer,kan en se disse kreftene,og forstå hvordan de kommer inn i oss.
Jeg legger merke til plutselige vinder,eller briser,som finner meg når jeg sitter et lunt sted i naturen,og disse vindene rommer krefter
som igjen setter fart på tanke å følelses-livet.
Når disse vindene avtar,så stillner det også innvendig i samme takt.
Sånn må det være innendørs også,bare at der legger vi ikke så godt merke til vindene,de blinde kreftene. (om de er blinde eller bare svaksynte,aner jeg ikke,men de har nok varmesøkere,garantert!)
Så hjernen er for meg som et stort badekar,tomt til tider,andre ganger fyllt av verdens mange fargete væsker og energiene i disse.
Eller en radio,som tar inn de sterkeste energier og omformer dem til en dialog med følelser som jeg kan forstå.
I tillegg bør legges merke til likheten mellom hjernen og tarmsystemet
og hvordan de arbeider sammen,som søster å bror. Begge må ha noe å syssle med,for å holde formen i gang.
Heru-Ra-Ha!
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":
Eller koser vi oss med å frese gjennom stakkitgjerder og klippe naboens långkalsonger
jepp ... det gjør vi til tider ...
rusmiddler øker denne effekten.. da en kan bli åpen for mer en man klarer å bearbeide!
Anonymous
bra teleterkji! mer om hjernen og kroppen og dens samarbeid, vi inkluderer sinnet også
jeg kan legge ut litt her jeg og
Jeg er enig med teleterkji men vil legge til et fenomen og det er minner
ofte trigges minner av eksterne komponenter, ikke sant?
ofte dannes et slør av gamle følelser over det vi opplever gjør det ikke?
Det og det og det har den og den følelsen sier vi. men hva skaper disse følelsene
ta julestemningen? hva danner julestemningen?
GjenopprettetMedlem
Høyre hjernehalvdel: Kontakt
Venstre hjernehalvdel: Kortsluttet
Anonymous
ikke tull, dette er noe du har hørt et sted eller lest i en bok.
hvordan fungerer hjernen din og med det så kan vi ta tankene.
Hvordan opptrår dine tanker, i hvilken form?
GjenopprettetMedlem
S y n s det var så spennende dettan Xochipilli,klarer ikke holde snavla.
Dette med stemninger,julestemning,sommerferie-stemning,morgen-stemning,osv.
Jeg tenker at det kan være ånder å arketyper vi har skapt for oss selv,gjennom livet,som dukker opp og spiller av våre kjæreste,eller vondeste følelser rundt og inni våre høytider.
I begynnelsen av denne sommeren,hadde jeg en sånn spesiell dag,da følelser fra mine tidligere sommerer,kom som deilige minner,akkurat som om de ligger lagret i årstiden,og venter på den eksakte dato for avspilling.
Noe lignende det som skjer før en dør,at livet passerer i revy,i brøkdelen av et sekund,minutt kan hende.
Slayhoi!
psbot [Picsearch]
æ vet at hjernen min fungerer, for æ skriver jo

har egentlig aldri tenkt på kossen den fungerer
Nu har det seg sånn; æ fikk et brev fra Rikshospitalet om at æ skulle komme på en undersøkelse for et inngrep de skal gjøre på hjertet mitt. Om dagen e dette helt greit, om natten kommer det mange rare skremmende tanker og bilder om dette som skal skje. Æ blir redd.... om dagen e alt greit, æ bekymrer meg ikke i det hele tatt....
E det hjernen min som lurer meg?
lurer æ hjernen min om dagen?
e æ gal?
burde de kansje tatt et inngrep på hjernen min istedet?
sporer æ helt av nu?
eller e æ forsatt innen for ditt spørsmål?
AdsBot [Google]
"teleterkji":
Hjernen blir påvirket av lyd å lys,som farger våre tanker,setter fart på dem,eller stanser dem.
Til ædni: Jeg tror det er slik som teleterkji sier her. Da er det ikke så rart at det i nattens mulm & mørke,
kommer helt andre tanker enn på høylys dag. Ønsker deg ALT GODT med inngrepet i hjertet..
Anonymous
Åjoda hjernen din fungerer den, Ædni. Den også
Jeg skal gjøre det jeg kan for deg.
Anonymous
"ædni":
æ vet at hjernen min fungerer, for æ skriver jo 
har egentlig aldri tenkt på kossen den fungerer
Nu har det seg sånn; æ fikk et brev fra Rikshospitalet om at æ skulle komme på en undersøkelse for et inngrep de skal gjøre på hjertet mitt. Om dagen e dette helt greit, om natten kommer det mange rare skremmende tanker og bilder om dette som skal skje. Æ blir redd.... om dagen e alt greit, æ bekymrer meg ikke i det hele tatt....
E det hjernen min som lurer meg?
lurer æ hjernen min om dagen?
e æ gal?
burde de kansje tatt et inngrep på hjernen min istedet?
sporer æ helt av nu?
eller e æ forsatt innen for ditt spørsmål?
Ok, et inngrep på hjertet. det kan være så mangt og du vet at en uant fortid går deg i møte på lik linje med oss alle andre. frykter kommer om natten fordi tanker oppstår, dette er tanker som ikke er rotfesta i det som skjer. Det faktiske. Tankene derimot har den effekten på kroppen at den skaper bølger vi kaller følelser. slik oppstår irrasjonell frykt som kommer og går igjen. det er ikke permanent noe av det. hva er da tanker?
tanker eller sinnet er hjelpsomt det vet vi alle.
f.eks så skal vi planlegge et bursdags-selskap, vi tenker oss ballonger, blå og røde, kaker. osv. vi søker igjennom hele den tradisjonsbundne monokulturelle lista i sinnet og planlegger en normal iscenesatt bursdag. flott! men hva med slike tanker som ble nevnt her? hva er de? hva slags funksjon har de i forhold til ditt liv?
Anonymous
"teleterkji":
Så hjernen er for meg som et stort badekar,tomt til tider,andre ganger fyllt av verdens mange fargete væsker og energiene i disse.
Heru-Ra-Ha!
- og kroppen er vannledningene, rørsystemet som ender i vannkranen øverst og sluken nederst.
Du vet at jeg elsker baderomssammenligninger. På et eller annet vis havner jeg bestandig i dusjen.