Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Fine link,der Susy :lol:
GjenopprettetMedlem
Tourao skrev:
Inne i reptilhjernen ligger mye basisk, aggresjon er det enkleste å komme i kontakt med, men også my godt...

Jeg tror aggresjon kan brukes virkelig positivt...som en sterk drivkraft til å utføre ting. Det er vel heller når den tar overhånd og blendes av et ikkeintegrert ego at det kan være farlig?

Wolf:
Nettopp, der ligger instinktene og det intuitive. Tenk deg tilbake til den gang jegerne skulle felle en f.eks. mammut for å overleve. De visste intuitivt hvor de var, hvor de gikk etc,  den gang var det reptilhjernen som var aktiv og det handlet om å overleve. Uten instinktene og det intuitive som første skanse ville det vært vanskelig å overleve.
Fortsatt har vi dette i oss, men Cortex`n og egoet har overtatt styringa. De fleste av oss har hatt øyeblikk hvor vi har ubevisst åpna opp og latt reptilhjernen ta over, og da skjer ting. De fleste av oss har også sikkert merket i en eller annen sammenheng at vi "scanner" omgivelsene for å fastslå om det er noe som truer oss, og dette er også overlevninger fra reptilhjernen

Da tror jeg at reptilhjernen er kjempeviktig i forhold til å kunne overleve på naturlig lett vis. I impulsene derfra ligger det mye kraft……eksplosiv sterk kraft som man løftes av. Og når vi ivaretar dens impulser samtidig som vi også så klart klarer å balansere alt det andre vi er så har vi mer kraft til å utføre liva våre på enklere vis…..tja, og tenk på alle de som er så slitne i dag….utbrente! Stakkars nedtonede utskjelte instinktive reptiler  :w00t:

Dette som Final Tribe nevner……at der sies så mye skremmende og rart om reptil. Kan det være vår frykt for denne enorme kraften som gjør at vi projiserer det på så mange merkverdige vis? Kan det være noe som er ”påført” oss? Kan det være at vi så lenge har vært holdt nede og borte fra slik kraft gjennom tusenvis av års underkastelse fra bl.a. organiserte religioner, misbrukt fra maktveldene, som gjør at vi er den så fjern? Og konspirasjonsteroriene kan jo bli noen utrolig intrikate sammensurier av denne undertrykkelsen, våre celleminner, åndshistorie, moderne underholdningsfantasier, mytologier osv.

Jeg fikk kjenne på denne kraften i en healingdans i sommer og jeg glemmer det aldri!! Aldri før har jeg kjent en så gledesfylt styrke og den løftet meg som ingenting annet har gjort. Jeg kjenner gleden fra den enda. Jeg ble etterpå fortalt at denne kraften er den maskuline seksualkraften i rein form….spennende tanker egentlig :eusa_dance:

Susy skrev:

Ulvemor: ... synchronicity...
                SPONTANEITET... ER DET DEN MENNESKELIGE, FOREDLETE
                UTTRYKKSFORMEN NÅR DEN INSTINKTUELLE ARVEN ER TILEGNET
                OG INTEGRERT?

Ja :) spontanitet er deilig, synkroniteter er spennende! Kan det ha med å integrere reptilhjernen å gjøre da?

UlveMor *klaprer med reptiltenner*
GjenopprettetMedlem
Svært interessant, ulvemor.  Tror jeg begynner å fatte noe her. :)
GjenopprettetMedlem
Måtte berre legge inn link om Jim Morrison i denne forbindelse:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lizard_King
Bing [Bot]
Kraftfull jordingsØvelse: Stå drage: Forestill deg at du har en stor kraftig dinosaurhale og kjenn at du aktivt bruker den for å finne en god balanse når du står- på to ben og hale. Når du kjenner at du klarer å lene deg på din imaginære dinosaurhale, kjenn at halen gir en ekstra sterk forbindelse til jord, hold håndflatene over bakken/gulvet som for å kjenne energien, dra så energien langsomt oppover i kroppen fra halen og føttene, til du kjenner deg fyllt av reptilkraft fra topp til tå. Gjenta noen ganger, pust dypt og rolig, sett gjerne lyd på utpust.  ;)